Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben 't beu om met mijn losse harde schijf te backuppen. (ik vergeet het simpelweg te vaak).
Daarnaast is mijn laptop redelijk overleden en komt er een pc welke op zolder komt te staan waardoor ik niet snel bij bestanden ben ed.

Lang verhaal kort: een nas lijkt met een goede oplossing.

Doel:
  • backuppen
  • foto opslag
  • streamen van muziek / films. ook met het oog op 4K ed.
Nu denk ik aan DS216play (+/- 239€) of een DS216+ii (+/-315€)
  • Play vanwege de betere mogelijkheid om te streamen?
  • +ii vanwege de betere specs qua snelheid.
Specs: https://www.synology.com/...ompare/DS216+II/DS216play

Vreemd vind ik dat ds216 (zonder suffix) betere snelheden haalt, maakt dit dan ook een kandidaat?
https://www.synology.com/en-global/products/performance#2bay

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:23
Ik mis je netwerk opstelling, wat je qua hardware gebruikt voor streamen en het soort content dat je al wilt spelen?

Ik heb zelf 2 play versies (offsite backup) en die voldoen prima. Maar ik streak eigenlijk heel weinig lokale content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:24

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wil je kunnen transcoden? Dus video's op een andere resolutie afspelen? Of heb je een video speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
Mocht je ooit docker willen gaan draaien, bedenk dat de play die mogelijkheid niet heeft en de +ii wel. Ik heb dezelfde keuze moeten maken en ben voor de +ii gegaan, streamen gaat prima zolang je niet gaat transcoderen.

[ Voor 36% gewijzigd door Bartske op 27-08-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, ik geef jullie @arvidbeheerder , @Mr_gadget halve-bak info, niet handig. sorry ^^

Netwerk opstelling: ben daar nu best wel vrij in. Nog geen 'vaste' basis vanaf waar ik 'moet' werken.

Er komt een nieuwe tv (50/55") (huidige is HD-ready :D :D). En ik die moet een film kunnen afspelen.
Idem voor een bijv. tablet / laptop.
Mijn huidige tv blijft actief en is iig van Chromecast (recente versie).

Verder qua netwerk: basic. ziggo in, router, bedraad netwerk naar tv / pc, wifi all over the place.

Andere resolutie afspelen ... ik vraag me altijd af waarom iemand dat zou willen? (ik neem aan dat transcoderen altijd betekend dat je de resolutie downgraded? of kan ie van hd 4K maken?).

Dus wellicht een tegenvraag: met zo'n setup als ik denk te doen: is transcoderen uberhaupt noodzakelijk?
En uiteraard suggesties ed. meer dan welkom!

oh en nee @Bartske geen docker (vind coderen / programmeren prachtig maar hou het voorlopig op php en sinds kort op C#)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:23
Dus je wilt 4k gaan afspelen op de nieuwe tv? De ds216 play heeft ondersteuning voor een aantal codecs op 4k. Check even of jouw files de ondersteunde codecs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een paar honderd uit moet geven dan wil ik het wel 'een klein beetje toekomst gereed' doen.

En als ik het goed begrijp:
Als ik 4K wil afspelen en de codecs worden niet ondersteund: dan moet m'n tv e.e.a. ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Je tv kan bepaalde codecs!
Een media player, als je een goede koopt, daar kun je alle codecs installeren)of deze weet ook maar bepaalde).
Een nas kan alleen de file aanreiken naar bijv de tv/media player, bij snellere nas zou deze de file omzetten naar wat de tv of tablet zou kunnen afspelen, laatste heb ik geen ervaring hoe krachtig de nas zou moeten zijn, zeker als meer films tegelijk zouden bekeken worden.
Zelf ben ik voorstander om de nas allen de backup en data aangeven moet doen, en dan of via tv of via media player afspelen.

En ook je backup goed regelen, 1 nas is natuurlijk geen backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1990Maikel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-09 09:07
Ik heb de 415play, en eigenlijk laat ik hem nooit transcoderen, had beter een 'normale' versie kunnen kopen.
Ik heb een externe mediaspeler aan mijn tv hangen met 3 redenen:
1) Synology heeft geen DTS licentie, en kan dit dus ook niet transcoderen (is voor mijn versie wel een workaround voor, weet niet hoe dat bij de 216 play zit)
2) Mijn tv ondersteund de DSVideo app van Synology niet en kan daardoor alleen de bestanden direct vanaf de NAS inlezen zonder mooie interface met thumbs, info en dergelijke
3) Ondertitels erbij zoeken gaat makkelijker via een externe player
Pagina: 1