Goedenmorgen,
Helaas is onlangs het moederbord van mijn oude gamepc overleden, en is de noodzaak gekomen om deze te gaan vervangen. Gamen wordt al een tijdje niet meer op deze computer gedaan, dus een nieuw gamesysteem is niet noodzakelijk. Daar hij voornamelijk gebruikt wordt om series te kijken, wil ik een mooi klein systeempje gaan bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De meest basic dingen. HIj hangt aan de tv, en wordt voornamelijk gebruikt voor films en series. Soms wordt hij ook gebruikt voor internetten, en om projectjes in autocad/sketchup te laten zien. Tekenen gebeurt er echter niet op, alleen viewen, als laden wat langer duurt, is niet erg.
Wat mag het systeem gaan kosten?
NIet echt een budget in gedachten. Gezien de bedoelingen van het systeem is waarschijnlijk de meest basic processor goed genoeg
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en scherm heb ik.
Verder heb ik nog een Crucial SSD en een zo onbekend type HDD voor opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, processor, geheugen en een kast. Misschien een stillere koeler?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor uit het intel kamp heeft een voorkeur, maar als AMD een betere keuze is, hoor ik het graag
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein, stil en goeie looks, maar daar heb ik de kast dan ook wel op gekozen,
Ga je overklokken?
Niet de bedoeling
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies, Ik heb al een opzet gemaakt, en ben benieuwd naar jullie meningen:
MIjn onderbouwing:
Kast:
Mooi en klein! En ruimte voor 2x2.5 inch schijf.
Processor:
Lijkt me krachtig genoeg voor mijn doeleinde
Moederbord:
Goedkoop, Wifi/bluetooth geintergreerd en compatible
Geheugen:
Setje van 8 gyg lijkt me genoeg.
Enige waar ik nog over twijfel is de stock cooler. Is deze stil? of kan ik beter voor zoiets gaan?
Graag hoor ik jullie meningen!
Helaas is onlangs het moederbord van mijn oude gamepc overleden, en is de noodzaak gekomen om deze te gaan vervangen. Gamen wordt al een tijdje niet meer op deze computer gedaan, dus een nieuw gamesysteem is niet noodzakelijk. Daar hij voornamelijk gebruikt wordt om series te kijken, wil ik een mooi klein systeempje gaan bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De meest basic dingen. HIj hangt aan de tv, en wordt voornamelijk gebruikt voor films en series. Soms wordt hij ook gebruikt voor internetten, en om projectjes in autocad/sketchup te laten zien. Tekenen gebeurt er echter niet op, alleen viewen, als laden wat langer duurt, is niet erg.
Wat mag het systeem gaan kosten?
NIet echt een budget in gedachten. Gezien de bedoelingen van het systeem is waarschijnlijk de meest basic processor goed genoeg
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en scherm heb ik.
Verder heb ik nog een Crucial SSD en een zo onbekend type HDD voor opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, processor, geheugen en een kast. Misschien een stillere koeler?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor uit het intel kamp heeft een voorkeur, maar als AMD een betere keuze is, hoor ik het graag
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein, stil en goeie looks, maar daar heb ik de kast dan ook wel op gekozen,
Ga je overklokken?
Niet de bedoeling
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies, Ik heb al een opzet gemaakt, en ben benieuwd naar jullie meningen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4560 Boxed | € 59,29 | € 59,29 |
| 1 | ASRock H110M-ITX/ac | € 73,50 | € 73,50 |
| 1 | In Win Chopin Zwart | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8 | € 69,95 | € 69,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 297,69 | |
MIjn onderbouwing:
Kast:
Mooi en klein! En ruimte voor 2x2.5 inch schijf.
Processor:
Lijkt me krachtig genoeg voor mijn doeleinde
Moederbord:
Goedkoop, Wifi/bluetooth geintergreerd en compatible
Geheugen:
Setje van 8 gyg lijkt me genoeg.
Enige waar ik nog over twijfel is de stock cooler. Is deze stil? of kan ik beter voor zoiets gaan?
Graag hoor ik jullie meningen!