Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe game PC, ong 1500€

Pagina: 1
Acties:

• Jens1990
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-06 07:38
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil na 8 jaar mijn PC vervangen/upgraden zodat ik weer de nieuwste spellen kan spelen op hoge instelling. Denk aan Witcher 3, AC origins, Middle-earth: Shadow of war. Verder voor de dagelijkse huis,tuin en keuken werkzaamheden als mail checken, etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefste kom ik op een prijs uit van ongeveer 1500€, inclusief randapparatuur. Ik ga hem zelf in elkaar zetten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een oude SSD: Samsung 840 120GB SSD en HDD: Seagate Desktop HDD 1TB waarvan ik twijfel of ik deze zal/moet nemen. Advies hierover is welkom. Verder nog een muis, toetsenbord en geluidsysteem dat mee verhuist.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet systeem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen duidelijke merkvoorkeur. Wel vragen of ik op dit moment beter kan gaan voor een Nvidia kaart met een G-sync monitor voor betere prestaties, maar een meerprijs of een AMD kaart met meer (goedkopere) keuze aan monitoren met freesync.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Is het zinvol om 3rd party processorkoeler aan te schaffen als ik niet ga overklokken?

Ga je overklokken?
In principe niet.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag feedback hoe ik voor ongeveer dit bedrag het meeste waar voor mijn geld krijg dat ik de komende jaren weer soepel games kan spelen op hoge instellingen.

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken! :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 201,95€ 201,95
1MSI B350 PC Mate€ 86,50€ 86,50
1Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0)€ 326,-€ 326,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 64,90€ 64,90
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Rood€ 84,-€ 84,-
1Acer Predator XB241H Rood, Zwart€ 399,-€ 399,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 19,49€ 19,49
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,95€ 135,95
1Corsair RM550x Zwart€ 88,95€ 88,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.501,74

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
De build is in principe prima. Je zou nog kunnen kijken voor een moederbord met rode accenten en een rode videokaart als de MSI Gaming kaarten.

pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 GAMING X+ 6G
pricewatch: MSI B350 Gaming Plus
Met name de videokaart is wel duurder, dus of je er het geld aan uit wil geven is aan jou.

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 31-10 13:20
1 Tip, ik weet dat dit niet belangrijk is, maar ik verkies altijd om zoveel mogelijk hetzelfde merk te nemen voor de gpu en het moederbord.
Ik ben zelf namelijk ook bezig met een nieuwe pc samen te stellen en heb voor net dezelfde case gekozen, alleen in het zwart, omdat deze namelijk rgb led strips meegeleverd krijgt en rgb op een rode kleur is niet altijd even mooi tenzij je de leds uitzet of altijd op rood zet.

• Jens1990
youridv1: Beiden goede tips, die paar tientjes extra voor een mooier geheel plaatje kan dan ook nog wel. Bovendien wordt de MSI versie van de 1060 ook als stiller beoordeeld, dus dat is mooi meegenomen.

MattiVM: Als ik een moederbord zou kiezen passend bij de 1060, wat zou dan een optie zijn? Heb nog eens gekeken naar de kleurkeuzes voor de cases en de compleet zwarte is inderdaad net wat sjieker en geeft de optie om wat met de kleuren te spelen.

Hebben jullie nog tips over het wel/niet meenemen van mijn oude SSD en HDD?

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:57
Ik zou persoonlijk nog even kijken naar je gewilde scherm+videokaart.
Jou scherm is een 1920x1080 TN panel met 144 hz (180 met overclock) en (gsync)
Kleuren zijn wat minder dan een IPS scherm, en je scherm kost 400 euro. Voor dat geld heb je ook leuke 2560x1440 p schermen of 27 inch schermen.
maar ik denk niet dat je de nieuwste games gaat redden met een 1060 om die 144 HZ te halen.(laat staan 180)
Vooral als je meer bent van Witcher 3, Open world games. Zou ik het bij een mooi IPS scherm houden. voor 27 inch is een resolutie van 2560x1440 gewenst,
dan kom je ook weer terug op de videokaart die dat niet red op die games.

Hoe oud zijn je huidige SSD+Harde schijf?
Harde schijf van 8 jaar oud, zou ik persoonlijk niet meenemen.
Die samsung SSD is niet heel oud, kan je hergebruiken. (wel redelijk aan de kleine kant zal snel vol zitten.
Zelf raad ik tegenwoordig aan om echt minimaal 256 of 512 GB SSD te nemen.

• Jens1990
@dfbt Kun je mij voor ongeveer hetzelfde geld (= 700 euro) een betere combinatie van scherm en videokaart aanraden?

SSD is 5 jaar oud. Heb er niet veel moeite mee om die te vervangen.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:57
@Jens1990

kijk het is redelijk lastig,

Ik zou altijd voor het item kiezen wat t langst mee gaat om te kopen met t meeste geld.
In dit geval een scherm. Maar als je nu dit scherm kiest + huidige videokaart heb je een lange tijd geen plezier van de dingen die je met je scherm zou kunnen halen.

ook is het eigenlijk precies het zelfde andersom.
Haal je nu een goede videokaart en een minder scherm dan denk je over 2-3 jaar ik zou wel graag een ander scherm willen.

Ik zou nu voor een mooi scherm gaan,
Toch een IPS, scherm, Ik weet niet in hoeverre jij boven de 60 hz wilt uitkomen .

Ga je een scherm kopen wat net boven je budget van 700 euro zit, dan red je waarschijnlijk niet om de spellen die je wilt+ die nog gaan uitkomen te spelen. op een huidige videokaart.
Ik zou waarschijnlijk toch voor de 1060 gaan.

En dan een scherm van 27 inch , met 2560x1440 wel IPS.
Dat betekent dat je instellingen wellicht moet terugschroeven, en dat je op 60 HZ speelt, maar dat is t zeker waard.

pricewatch: BenQ GW2765HT Zwart
pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart
dit is een 25 inch scherm van dell . ook 2560x1440 met IPS

Je moet zelf echt nog maar voor je zelf bepalen wat je ongeveer wilt hebben en wilt uitgeven.

• youridv1
MattiVM schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:30:
1 Tip, ik weet dat dit niet belangrijk is, maar ik verkies altijd om zoveel mogelijk hetzelfde merk te nemen voor de gpu en het moederbord.
Waarom als ik vragen mag? je bereikt er vrij weinig mee behalve matchende merklogo's...
Jens1990 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:25:
Hebben jullie nog tips over het wel/niet meenemen van mijn oude SSD en HDD?
Had gelezen dat ze al wat aan de oudere kant zijn. Je kan de SSD in je nieuwe build gooien als extra ruimte voor games naast de nieuwgekochte SSD die dan de opstartschijf wordt. Een 5 jaar oude HDD meenemen is geen geldbesparing te noemen dus laat die dan zitten.
MattiVM schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:30: omdat deze namelijk rgb led strips meegeleverd krijgt en rgb op een rode kleur is niet altijd even mooi tenzij je de leds uitzet of altijd op rood zet.
Daar heeft hij wel een punt. Als je de ledstrip op iets anders dan rood wil zetten zou ik voor de zwarte of de witte of de witzwarte variant van de kast gaan.
Jens1990 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:26:
Kun je mij voor ongeveer hetzelfde geld (= 700 euro) een betere combinatie van scherm en videokaart aanraden?
pricewatch: BenQ BL2420PT Zwart
pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 Black Edition

Ik zie geen e sports titles als counterstrike staan of andere shooters what so ever dus aan die 180Hz ga je niet veel hebben. De genoemde games zijn te slow paced. Vandaar gekozen voor een goedkoper, toch degelijk 2560x1440 paneel en een 1070. Aan resolutie ga jij meer hebben dan refreshrate denk ik zo.
De 1070 zit ergens rond de 70-80 fps in 1440p als je de settings helemaal stijf op ultra zet. Ik raad mensen echter altijd aan om de settings 1 stap terug te zetten vanaf ultra. Het is me over de jaren heen opgevallen dat je het verschil niet ziet. Net als dat het verschil zien tussen 4x en 8x anti aliasing net zo goed placebo zou kunnen zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door youridv1 op 29-08-2017 09:40 ]

• Jens1990
Beiden weer bedankt voor het advies.

Ik denk dat ik dan voor een wat kleiner scherm ga (23.8 inch), al vind ik deze BenQ niet bijzonder mooi (dus zoek nog even door naar iets vergelijkbaars) en dan kies voor de 1070. @youridv1 Is er een reden waarom jij de EVGA variant van de 1070 boven de andere versies zoals die van MSI, Gigabyte of Asus?

Mijn oude SSD neem ik mee voor wat extra ruimte voor spellen, de HDD laat ik liggen.

Voorlopige lijst komt er dan als volgt uit te zien:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 199,-€ 199,-
1MSI B350 Gaming Plus€ 99,16€ 99,16
1EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 Black Edition€ 483,95€ 483,95
1Seagate Barracuda, 2TB€ 64,90€ 64,90
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 84,-€ 84,-
1BenQ BL2420PT Zwart€ 232,01€ 232,01
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 29,95€ 29,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 139,95€ 139,95
1Corsair RM550x Zwart€ 87,95€ 87,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.515,82

Zien jullie hier verder nog problemen mee?

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Is er een reden dat je vor 24 inch gaat? Voor het zelfde geld pak je de Philips 272S4LPJCB. Deze is ook 1440P maar met 27 inch scherm.https://tweakers.net/pric...lver-zwart/specificaties/

• projezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-01 21:46
Als je niet goed weet wat voor scherm je wilt is het misschien ook fijn om een keertje in het echt te kijken wat jij zelf nu wilt. Ik was er heilig van overtuigd dat ik een 27 inch scherm wilde kopen, om mijn games lekker groot af te kunnen spelen.

Ik was altijd gewend aan een 17 inch laptop schermpje, dus toen ik een 24 inch van een kennis voor mijn neus had was ik méér dan tevreden.

Scherm is een lastige keuze, maar wel een belangrijke. Zelf heb ik gisteren de Predator besteld die jij in je begin lijstje had, ik ben er erg benieuwd naar!

Ik denk dat je met een 23.8inch scherm goed uit de voeten kunt hoor. De monitor die hierboven wordt aangeschreven is een TN paneel, en jij kiest een IPS paneel in je laatste lijstje.

Ik zou zeggen, lees je eens goed in over IPS vs TN, TN is meer voor gaming bedoeld dan IPS. IPS is meer kleurecht en TN heeft over het algemeen snellere response tijd.

• youridv1
@projezz Je hebt een punt over het beeld formaat. 24 inch is groter dan je denkt dat het is en 27 inch is eigenlijk meer de bovengrens voor een gaming monitor (sinds 34 inch ultrawide gewoon 27 inch is qua hoogte valt dat er dan onder voor mij)

Wat betreft TN vs IPS vind ik wel dat je het wat te zwart wit ziet. IPS panelen met een 4-5ms responstijd zijn nog steeds onmerkbaar snel en de kleuren zijn gewoon veel beter. Ze worden natuurlijk duurder als je naar hogere refreshrates kijkt, maar een paneel als dit bijvoorbeeld pricewatch: Samsung C24FG70 Zwart is goedkoper dan die predator, heeft geen TN paneel maar een VA, wat ook goede kleurweergave en kijkhoeken heeft, helemaal vergeleken TN. De Predator is dan 180 Hz en de genoemde samsung 144Hz. Ik vind die extra 36Hz het niet waard als het betekent dat ik naar een TN moet staren. Helemaal niet voor 60 euro extra.

Eigenlijk is TN helemaal niet gamer focussed, het is gewoon een spotgoedkope lcd technologie die makkelijk de high refreshrate in te krijgen is en door zijn aard altijd een lage responstijd heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door youridv1 op 29-08-2017 18:04 ]

• projezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-01 21:46
@youridv1 Ben het met je eens, ik was klaar op mijn werk en het pand werd afgesloten dus heb maar snel m'n bericht afgemaakt, excuus. Het was meer om een snel beeld te schetsen, vandaar ook dat OP zich goed moet inlezen voordat hij een keuze maakt.

Over TN gesproken, de kijkhoeken maken weinig uit als OP 1 monitor gebruikt, en hier recht voor zit. Over de kleuren zijn de meningen verdeeld, ik zal het met eigen ogen zien binnen een paar dagen. Dat VA paneel heeft wel last van ghosting als ik de reviews lees.

De 60 euro extra zit hem trouwens ook in de G-Sync, wat ik eigenlijk best mee vind vallen aangezien G-Sync een prijzige premium feature is.

• youridv1
projezz schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:21:
@youridv1 Ben het met je eens, ik was klaar op mijn werk en het pand werd afgesloten dus heb maar snel m'n bericht afgemaakt, excuus. Het was meer om een snel beeld te schetsen, vandaar ook dat OP zich goed moet inlezen voordat hij een keuze maakt.

Over TN gesproken, de kijkhoeken maken weinig uit als OP 1 monitor gebruikt, en hier recht voor zit. Over de kleuren zijn de meningen verdeeld, ik zal het met eigen ogen zien binnen een paar dagen. Dat VA paneel heeft wel last van ghosting als ik de reviews lees.

De 60 euro extra zit hem trouwens ook in de G-Sync, wat ik eigenlijk best mee vind vallen aangezien G-Sync een prijzige premium feature is.
De goedkopere Va panelen kunnen het hebben ja. Gsync is inderdaad een prijzige feature, maar daar zit dus meer in dan die 60 euro. Je levert namelijk tegelijk kleurkwaliteit in.
Pagina: 1