Dag allen, ik heb voor een vriend OpenWRT geïnstalleerd op een Sitecom X8 AC1750 (WLR-8100). Mijn doel was namelijk om een switch/access point ervan te maken en ik ken OpenWRT LuCI beter dan de standaardinterface van Sitecom. Dit is allemaal prima gelukt, maar nu blijkt de 5GHz-antenne het niet te doen. Hiervoor schijn je volgens deze pagina een extra .bin-bestand te moeten toevoegen, maar dat is waar ik vastloop. Er zijn namelijk nergens instructies over hoe je deze extensie moet toevoegen.
Mijn hoop is dat er iemand op dit forum is met meer ervaring met OpenWRT en SSH, die me hierin wat advies kan geven.
Mijn vraag
Zie hierboven. Kan iemand mij uitleg geven hoe ik dat .bin-bestand toevoeg?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Sitecom X8 AC1750 (WLR-8100) + OpenWrt Chaos Calmer 15.05 / LuCI (git-15.248.30277-3836b45)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb meerdere fora bekeken, maar niets toonde daadwerkelijk instructies voor het toevoegen van die 5GHz-driver. Er wordt ergens gesproken van daadwerkelijk fysiek wat aansluiten, maar dat was ook niet nodig voor het flashen van de firmware - dit kon gewoon via de updatemogelijkheid in de Sitecom-firmware.
In de aanname dat het .bin-bestand volledige firmware was, heb ik geprobeerd het te flashen via LuCI, maar toen kreeg ik de volgende error:
Alvast heel veel dank voor de held die mij hierbij kan helpen!
Mijn hoop is dat er iemand op dit forum is met meer ervaring met OpenWRT en SSH, die me hierin wat advies kan geven.
Mijn vraag
Zie hierboven. Kan iemand mij uitleg geven hoe ik dat .bin-bestand toevoeg?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Sitecom X8 AC1750 (WLR-8100) + OpenWrt Chaos Calmer 15.05 / LuCI (git-15.248.30277-3836b45)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb meerdere fora bekeken, maar niets toonde daadwerkelijk instructies voor het toevoegen van die 5GHz-driver. Er wordt ergens gesproken van daadwerkelijk fysiek wat aansluiten, maar dat was ook niet nodig voor het flashen van de firmware - dit kon gewoon via de updatemogelijkheid in de Sitecom-firmware.
In de aanname dat het .bin-bestand volledige firmware was, heb ik geprobeerd het te flashen via LuCI, maar toen kreeg ik de volgende error:
Overigens gaf de hardwarepagina van OpenWRT instructies hoe 5GHz geactiveerd moest worden, maar het bestand waarnaar werd gerefereerd, bleek niet te bestaan. Mijn aanname is dat dat dus wordt toegevoegd met dat .bin-bestand.The uploaded image file does not contain a supported format. Make sure that you choose the generic image format for your platform.
Alvast heel veel dank voor de held die mij hierbij kan helpen!