Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 13:18
Dag allen, ik heb voor een vriend OpenWRT geïnstalleerd op een Sitecom X8 AC1750 (WLR-8100). Mijn doel was namelijk om een switch/access point ervan te maken en ik ken OpenWRT LuCI beter dan de standaardinterface van Sitecom. Dit is allemaal prima gelukt, maar nu blijkt de 5GHz-antenne het niet te doen. Hiervoor schijn je volgens deze pagina een extra .bin-bestand te moeten toevoegen, maar dat is waar ik vastloop. Er zijn namelijk nergens instructies over hoe je deze extensie moet toevoegen.

Mijn hoop is dat er iemand op dit forum is met meer ervaring met OpenWRT en SSH, die me hierin wat advies kan geven.

Mijn vraag
Zie hierboven. Kan iemand mij uitleg geven hoe ik dat .bin-bestand toevoeg?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sitecom X8 AC1750 (WLR-8100) + OpenWrt Chaos Calmer 15.05 / LuCI (git-15.248.30277-3836b45)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb meerdere fora bekeken, maar niets toonde daadwerkelijk instructies voor het toevoegen van die 5GHz-driver. Er wordt ergens gesproken van daadwerkelijk fysiek wat aansluiten, maar dat was ook niet nodig voor het flashen van de firmware - dit kon gewoon via de updatemogelijkheid in de Sitecom-firmware.

In de aanname dat het .bin-bestand volledige firmware was, heb ik geprobeerd het te flashen via LuCI, maar toen kreeg ik de volgende error:
The uploaded image file does not contain a supported format. Make sure that you choose the generic image format for your platform.
Overigens gaf de hardwarepagina van OpenWRT instructies hoe 5GHz geactiveerd moest worden, maar het bestand waarnaar werd gerefereerd, bleek niet te bestaan. Mijn aanname is dat dat dus wordt toegevoegd met dat .bin-bestand.

Alvast heel veel dank voor de held die mij hierbij kan helpen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
[b][message=52372637,noline]Overigens gaf de hardwarepagina van OpenWRT instructies hoe 5GHz geactiveerd
moest worden, maar het bestand waarnaar werd gerefereerd, bleek niet te bestaan
Het is een configuratie bestandje dat beschijft met welke commandline parameters de modules moeten worden geladen. Als het niet bestaat zijn er ook geen parameters. Je moet het gewoon aanmaken.
Mijn aanname is dat dat dus wordt toegevoegd met dat .bin-bestand.
Misschien. Maar het bestand is wel 12MB, waar een sysupgrade slechts 3.5MB is. Dus er is ook wel wat meer ingestopt.

Die Wiki pagina is sinds mei 2016 niet meer bijgewerkt. Je maakt dus een goede kans dat het in Lede allemaal wel werkt.
https://downloads.lede-pr...2/targets/ar71xx/generic/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:36

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik zou ook Lede gebruiken: dat wordt een stuk beter bijgehouden dan Openwrt. Luci interface is zo goed als identiek.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 13:18
We hebben Lede geprobeerd, maar die ziet de 5GHz-antenne helaas ook niet. Iemand nog andere ideeën?