Zoeken in windows functioneert niet meer goed.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-09 20:17
Hallo,

sinds een tijdje heb ik dat als bijv. configuratiescherm opzoek. wil die niet openen. maar als ik een standaard windows app wil openen lukt dat wel. een her-installatie van windows zal dit probleem wel verhelpen. maar heeft iemand toevallig nog een andere oplossing?

met vriendelijk groet,

Jordy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:31
Even de Indexering opnieuw instellen lijkt me de eerste optie.

Control Panel -> Indexing Options.

Afbeeldingslocatie: https://support.content.office.net/nl-nl/media/3dd3874a-b0f5-4f66-b4e5-a3a4e9a61370.png

Zorg dat je C schijf bij de locaties staat, als deze er niet tussen staat klik dan op modify/wijzigen en klik hem aan.
Als de C schijf er wel tussen staat kan je op advanced/Geavanceered klikken en dan op rebuild.
Dit gaat dan wel even duren.

Laat ons weten of dit heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je probleemomschrijving is iets aan de karige kant. Kan je wel gewoon het start menu openen? Of is het alleen de zoekfunctie(cortana)?
Merk je dat je systeem veel trager is dan normaal? Wellicht enige tijd een zwart scherm voordat je je desktop te zien krijgt?
Als dit het geval is, probeer dan een nieuwe gebruiker aan te maken en controleer of je dan geen problemen meer hebt. Het kan dan zo maar zijn dat je user profiel corrupt is geraakt.
Remedie: nieuwe user aanmaken, data naar nieuwe profiel kopieren. Vooral niet Ntuser.dat, Ntuser.dat.log en NTuser.ini kopieren. Dan kopieer je ook de ellende van je huidige profiel naar hetr nieuwe profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

*knip* We zitten hier niet in een Nederlandsch taalklasje

[ Voor 80% gewijzigd door TheVMaster op 28-08-2017 23:41 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Draai ook even via command prompt (als administrator) sfc /scannow

heb heel vaak al gezien op w10 clients dat dingen ineens niet meer zichtbaar zijn of omhoog komen als je erop klikt. Vaak heeft het dan met wat OS corruptie te maken.

Zo-ie-zo zou ik even naar de indexerings instellingen kijken en die laten herbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Zo-ie-zo? Dat is sowieso geen Nederlands :+

De hele zoekindex opnieuw aanzetten wil wel eens wonderen doen inderdaad. Als extra stap is het belangrijk om je updates goed bij te houden. Tussen begin juni en eind juli was er een cumulatieve update in omloop die de index sloopte. Dit is met de maandelijkse rollup van eind juli/begin augustus opgelost.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Klopt. Ik heb het in de topictitel daarom ook aangepast. Maar om dat nu in het topic te zeggen, laat staan zonder inhoudelijke bijdrage, is wat onzinnig ;)

Maar inderdaad @HamMetKaas kan je helderder omschrijven wat er precies niet werkt, zoeken, het 'configuratiescherm' (welke? Er zijn er helaas ondertussen meer dan 1), zoeken in het config.scherm?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-09 20:17
F_J_K schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:01:
[...]

offtopic:
Klopt. Ik heb het in de topictitel daarom ook aangepast. Maar om dat nu in het topic te zeggen, laat staan zonder inhoudelijke bijdrage, is wat onzinnig ;)

Maar inderdaad @HamMetKaas kan je helderder omschrijven wat er precies niet werkt, zoeken, het 'configuratiescherm' (welke? Er zijn er helaas ondertussen meer dan 1), zoeken in het config.scherm?
Ik ga proberen zo duidelijk mogelijk te zijn. de zoekoptie in win10 die naast het start menu(Cortana heet dat volgensmij) funcioneert niet goed. ik kan Windows store apps nog wel openen maar ik kan geen desktop apps meer openen zoals paint,configuratiescherm,chrome etc.

Hij is nu bezig met dat indexing options aan het rebuilden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@JackSparrow

Het staat zo simpel als er fuctioneerd staat. Nu verbeterd door je collega, maar de n vergeten.
(zal me onthouden uit dit topic ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 28-08-2017 23:46 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oeps :X

@HamMetKaas laat ajb tzt het resultaat even weten :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1