Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc +-€1500

Pagina: 1
Acties:

• NickE
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-12-2024
Hallo,

Ik ben al enkele dagen men hoofd aan het breken over een game pc samen te stellen en na veel zoeken en lezen op het forum (voor zover ik de dingen begrijp) ben ik uitgekomen op deze lijst van onderdelen graag had ik de mening van jullie die er veel meer in thuis zijn dan mij! _/-\o_

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen!! zoals: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS, FOB, COD & SC voornamelijk FPS en surfen naar Tweakers.net :P

Wat mag het systeem gaan kosten?
+- €1500 of goedkoper

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, alles ineens nieuw. dus ook hierover mag informatie gegeven worden: headset, toetsenbord & muis wil ik niet meer dan €200 aan uitgeven boven op de +-€1500.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 300,95€ 300,95
1MSI X370 Gaming Plus€ 123,-€ 123,-
1Asus ROG-STRIX-RX580-T8G-GAMING€ 399,-€ 399,-
1WD Purple (2017) WD20PURX, 2TB€ 77,50€ 77,50
1Thermaltake Suppressor Window F51€ 116,99€ 116,99
1LG 27UD69-W Wit€ 446,49€ 446,49
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 19,49€ 19,49
1be quiet! Pure Rock Slim€ 18,95€ 18,95
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 69,95€ 69,95
1Asus DRW-24D5MT (bulk) Zwart€ 13,95€ 13,95
1Corsair RM650x Zwart€ 99,95€ 99,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.781,22

ik heb nog getwijfeld voor de MSI GeForce GTX 1080Ti te nemen maar die lijkt me echt te duur voor wat ik het zou gaan gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen, ik heb geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt voor mij niet uit. Graag had ik wel een relatief stil systeem gehad dat nog betaalbaar is in energieverbruik.
ik ben benieuwd wat ik in godsnaam moet aanschaffen om PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS op ultra te kunnen draaien :|

Ga je overklokken?
Ik denk het niet, zoiets loopt meestal fout af bij mij 8)7

Wat verwacht je van ons?[i]
Dat jullie het lijstje eens willen bekijken en me zeggen wat ik al dan niet nog zou moeten aanpassen om een degelijk en compatibel systeem te kunnen bekomen.
Er is ook helemaal geen haast bij om dit systeem ineen te knutselen dus als jullie zeggen je kan beter nog een paar maand wachten op iets nieuw dat uitkomt zodat de prijzen zouden gaan zakken dan wacht ik nog wel even.
ik moet niet het beste of het mooiste systeem hebben kan ik ook moeilijk verwachten voor +- €1500 maar zou wel enkele jaren hier mee verder kunnen :)
Alvast Bedankt :*)

[ Voor 42% gewijzigd door NickE op 27-08-2017 16:44 . Reden: Fatsoenlijk lijstje ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

zet alles even in een fatsoenlijk lijstje als je wilt.

zal je overigens bij voorbaat verklappen dat je die gtx 580 niet voor dat bedrag gaat krijgen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• NickE
Switchie schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:31:
zet alles even in een fatsoenlijk lijstje als je wilt.

zal je overigens bij voorbaat verklappen dat je die gtx 580 niet voor dat bedrag gaat krijgen
Als je me even kan zeggen hoe ik dit net moet doen zal ik dit met plezier in een "fatsoenlijk" lijstje zetten

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 16:36

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 16:36
oh srry ik heb er beetje overheen gekeken. Vermeld even duidelijk welke games , naast Battleground je gaat spelen. En op welk resolutie je beeldscherm het gaat worden. Uit jouw lijstje blijkt het de 3840x2160 te worden.
Videokaarten 1080 is het best te spelen op een monitor 4K. Ga je lager zitten dan heb je een overkill.

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
NickE schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:17:

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt voor mij niet uit. Graag had ik wel een relatief stil systeem gehad dat nog betaalbaar is in energieverbruik.
ik ben benieuwd wat ik in godsnaam moet aanschaffen om PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS op ultra te kunnen draaien :|
PUBG ga je de komende tijd nog niet op ultra draaien. Niet omdat je pc het niet aankan maar omdat het spel nog in een beta versie zit en dus nog vol met bugs, fps drops etc. Daar werken ze overig hard aan circa elke week komt er een update uit (af en toe ook vaker in de week). Ik heb een I7+ 1070 en heb de settings op medium staan niet omdat mijn pc het niet aankan maar om het gene wat ik net genoemd heb, Daarnaast heb ik op Medium nog steeds random fps drops. Het komt wel dat je het goed op ultra kunt draaien maar dat zal nog even duren. :) ;)

Daarnaast kun je nog besparen door een pricewatch: Corsair RM550x Zwart te nemen. En kun je ook nog voor een b350 chipset gaan mocht je geen CF/SLI opstelling willen draaien zoals bijv: pricewatch: Gigabyte GA-AB350-GAMING 3

En waarom een WD purple hdd?

[ Voor 17% gewijzigd door McFastFood op 27-08-2017 16:35 ]

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Ik zou even wachten totdat '' de mining hype '' over is zodat je niet ~ €200.- gemiddeld extra moet betalen voor videokaarten zoals de RX480/580 of GTX 1060/70/80.
Er zit ook een grote kans in dat er dan nieuwere kaarten zijn die het een stuk beter doen voor een veel schappelijker prijs.

Als het puur om gamen gaat; kun je mits je wacht tot begin 2018 ook kiezen voor Intels nieuwe generatie mainstream processoren die het waarschijnlijk door hun hogere single thread performance veel beter in gaming gaan doen.
Zelfs de 7600/7700 van Intel op dit moment heeft al een aardig hogere single core performance dan de Ryzen's.
Echter zijn dat quad cores die het in puur gamen vaak nog steeds beter doen dan de octo cores van AMD, mede door dat games nog steeds niet goed overweg kunnen met heel veel cores/threads.

De opvolgers; de 8600 en de 8700 worden waarschijnlijk ( eindelijk ) hexacores i.c.m. een nog hogere single thread performance waardoor deze bij games in de basis nog een beetje beter presteren.

Voor de rest heb je op zich een prima build :) maar zoals ik al zei kun je beter nog 3 tot 6 maanden wachten.
Wil je niet zolang wachten besef dan wel dat je dus zo'n €200.- extra betaald door schaarste en niet weet wat Intel te bieden heeft tegen de Ryzen mainstream processoren.

In vino veritas, in aqua sanitas

• NickE
noud schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:05:
oh srry ik heb er beetje overheen gekeken. Vermeld even duidelijk welke games , naast Battleground je gaat spelen. En op welk resolutie je beeldscherm het gaat worden. Uit jouw lijstje blijkt het de 3840x2160 te worden.
Videokaarten 1080 is het best te spelen op een monitor 4K. Ga je lager zitten dan heb je een overkill.
De game's heb ik net toegevoegd, de monitor zal ik nog even moeten bekijken welke het dan zal worden.

• NickE
McFastFood schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:32:
[...]

PUBG ga je de komende tijd nog niet op ultra draaien. Niet omdat je pc het niet aankan maar omdat het spel nog in een beta versie zit en dus nog vol met bugs, fps drops etc. Daar werken ze overig hard aan circa elke week komt er een update uit (af en toe ook vaker in de week). Ik heb een I7+ 1070 en heb de settings op medium staan niet omdat mijn pc het niet aankan maar om het gene wat ik net genoemd heb, Daarnaast heb ik op Medium nog steeds random fps drops. Het komt wel dat je het goed op ultra kunt draaien maar dat zal nog even duren. :) ;)

Daarnaast kun je nog besparen door een pricewatch: Corsair RM550x Zwart te nemen. En kun je ook nog voor een b350 chipset gaan mocht je geen CF/SLI opstelling willen draaien zoals bijv: pricewatch: Gigabyte GA-AB350-GAMING 3

En waarom een WD purple hdd?
CF/SLI ben ik zeker niet van plan dus het moederbord dat jij voorsteld is idd een betere keus! de WD Purple heb ik gekozen om dat het 2TB opslag heeft en een recente is van dit jaar. immers bedankt voor de interessante info over PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS!

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 31-10 13:20
JohanNL schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:40:
Ik zou even wachten totdat '' de mining hype '' over is zodat je niet ~ €200.- gemiddeld extra moet betalen voor videokaarten zoals de RX480/580 of GTX 1060/70/80.
Er zit ook een grote kans in dat er dan nieuwere kaarten zijn die het een stuk beter doen voor een veel schappelijker prijs.
Wat ik kan afleiden uit de pijsontwikkelingsgrafieken is dat de gtx 1070 nog ongeveer €100 duurder is dan zijn laagste prijs. De gtx 1080 is nooit echt fel gestegen en heb zelfs een moment geweten waar de 1070 de 1080 inhaalde, maar dit was maar voor enkele uren (zou ook totaal niet logisch zijn). De 1080 is nu gemiddeld nog €50 duurder dan zijn laagste prijs ooit.
Naar AMD moet je niet eens kijken. Deze blijven het meest interessante voor mining en zullen dan ook niet snel terug dalen.

Wat betreft het wachten... Als je kan wachten is dit goed, maar ik ben zelf namelijk al 4 maand aan het wachten om een pc samen te stellen en deze rumors helpen daar niet bij ;p . Ik denk ook niet dat de gtx 11xx serie voor direct zal zijn, maar kom me niet aanvallen moest nvidia morgen iets announcen :p . (Je kan namelijk blijven wachten tot de 12xx of de 13xx of ... serie.)

De intel 8700(k) is zeker interessant als de single-core prestatie minstens zo goed is als de 7700(k) voor een gelijkaardige prijs. De release van de 8ste generatie wordt geschat voor september (misschien oktober, maar intel moet er sneller bij zijn wegens de Ryzen concurrentie en denk dan ook niet dat ze gaan wachten tot januari zoals ze deden met de 7de generatie).
Pagina: 1