Windows 10 heractiveren mislukt, ook na MS helpdesk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:09
Systeem:
Windows 10 (Windows 8.1 in het verleden gratis geupgraded naar Windows 10)
I7 3770K,
Gigabyte Z77 moederbord
16 gig ram
MSI GTX 980

Aangezien mijn LAN adapter van mijn moederbord niet meer ondersteund wordt door Microsoft vanochtend een nieuwe netwerk kaart op mijn mobo geklikt. Maar nu krijg ik de melding dat Windows moet worden geactiveerd.

Als ik aangeef dat ik recent de hardware heb aangepast en kies voor probleem oplossen lijkt het goed te gaan. Hij geeft mij ook de vraag "is dit uw computer" ik klik op activeren en vervolgens krijg ik de melding:
"Windows kan niet worden geactiveerd
We kunnen Windows niet opnieuw activeren op dit apparaat. Probeer het later opnieuw.
Meer informatie
U kunt dit apparaat ook activeren door naar de Store te gaan en een authentiek exemplaar van Windows aan te schaffen.

Ga naar de Store "

iemand tips, work around of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:50
Geprobeerd je win8.1 key in te vullen? Daarmee kan win10 namelijk ook geactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30

Onbekend

...

Stond er een telefoonnummer van Microsoft bij voor hulp bij activatie?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Onbekend schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:14:
Stond er een telefoonnummer van Microsoft bij voor hulp bij activatie?
Nope ik kan tijdens kantoor uren wel met ze bellen maar daar heb ik nu in het weekend niks aan. Ik zou het graag vandaag of morgen al willen oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
co2301 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:13:
Geprobeerd je win8.1 key in te vullen? Daarmee kan win10 namelijk ook geactiveerd worden.
al eens geprobeerd, accepteert hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:50
MetalSonic schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:17:
[...]

al eens geprobeerd, accepteert hij niet.
Google eens op slmgr, kan je Windows activeren via CMD. Doet vaak de truc met dit soort meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
co2301 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:18:
[...]

Google eens op slmgr, kan je Windows activeren via CMD. Doet vaak de truc met dit soort meldingen.
https://www.howtogeek.com...end-your-windows-license/

deze stappen gevolgd, helaas zonder succes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan hem niet heractiveren tot dat microsoft je code unlockt...

Probleem is dat windows je machine ID op basis van je moederbord, MAC adres enz. vaststelt en daarna je key aan dat ID koppelt. Door dat je NIC toegevoegd is, is je ID nu anders, en werkt je licentie niet meer, en heractiveren kan niet om dat je waarschijnlijk een OEM key hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Wat @Onbekend waarschijnlijk bedoelt is dat je met de zelfhulpcomputer gaat bellen, net zoals hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://decomputer.be/wp-content/uploads/2016/06/bellen-en-Windows-10-activeren.png

Uiteindelijk zal de computer vragen op hoeveel computers je Windows geïnstalleerd hebt, daar geef je 1 aan en meestal kun je dan weer de licentie gebruiken.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19
Microsoft is nog steeds heel coulant met het activeren van Windows, na het wijzigen van hardware onderdelen. Telefonisch zou je er uit moeten komen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan telefonische activatie soms triggeren door internet uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Bedankt voor de reacties jongens! Ik ben al gerustgesteld. In eerste instantie was ik vrij gefrustreerd ik bedoel ik had Windows 8.1 legaal gekocht via Alternate en later gratis geüpgraded. En een nieuwe netwerkkaart erbij is geen nieuw moederbord. Maarja de samenstelling van de componenten is veranderd.

Maar hoe streng is het? Krijg ik dit straks weer als ik mijn huidige videokaart vervang? Ik denk zelf van niet, maar ik weet het niet zeker.

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:53
Je kan het ook als volgt doen:

1. Maak een image van je huidige harddisk.
2. Zet windows 10 op een USB stick
3. Boot vanaf deze stick en formateer je schijf en installeer windows 10
4. Hij vraagt om een code. Voer hier je windows 8.1 code in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Vanochtend gesproken met de helpdesk van Microsoft. Ze hebben zelf geprobeerd om via probleemoploser te activeren, lukte niet, daarna windows 10 geupdate, werkte ook niet. Daarna windows 10 opnieuw erop laten zetten (fresh install met behoud progs) ook niet gelukt.

Medewerker stelde nu voor : nieuwe schone installatie, ik vraag mij af of dat nou werkt wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:53
Dat moet werken, zie mijn eerdere post.
Het punt is dat je met windows 7 en hoger mag upgraden naar windows 10. Ook mensen die dit nog niet hebben gedaan hebben die mogelijkheid nog.

Ik heb zoiets dergelijks al eerdere meegemaakt. Had 2 identieke computers. Op computer 1 heb ik windows 10 geinstalleerd en geactiveerd. Hierna heb ik hiervan een image gemaakt en deze op computer 2 gezet.
Helaas ziet windows toch dat dit niet exact dezelfde machine is (hoewel de hardware identiek is).
Opnieuw activeren ging niet. Enige mogelijkheid was het compleet opnieuw installeren van windows en invoeren van de windows code van computer 2.

[ Voor 55% gewijzigd door phantom09 op 03-09-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik verplaats het alsnog even van BV naar WOS, aangezien het over Windows zelf gaat en niet specifiek over beveiliging. Ik ben zo vrij om de topictitel ook iets aan te vullen met de huidige stand van zaken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1