Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 07:45
Beste Tweakers,

Ik ben even helemaal de weg kwijt en ik zou heel erg graag wat hulp krijgen met een aantal belangrijke problemen. Ik heb een nieuwe Threadripper 1950X PC gebouwd, en alles dat fout kon gaan is fout gegaan. Hieronder een lijstje.

1. Het geheugen wil niet verder dan 2133Mhz. Ik heb de timings veranderd van 15-15-15-36 naar 16-16-16-38, want dat is aanbevolen voor dat setje. Het zijn dus 2 setjes van 4x8GB voor totaal van 64GB.

2. De ventilator van mijn ASUS Strix 1080 Ti blijft maar op en neer knallen. Dus in idle is hij nu niet aan het spinnen, dan ineens heel hard, dan weer niet enzovoorts.

3. De Phanteks LED strip heb ik in allebei de RGB headers van de ROG Zenith Extreme gedaan en die maken allebei veel herrie. Hoge toon, whine geluid elke keer als ze van kleur veranderen. Zit nu in de RGB header van de Strix 1080 Ti en maakt nog steeds herrie.

4. M'n toetsenbord wordt niet meer herkend door de Corsair Utility Engine. Komt dit door de software, of is er iets met m'n USB poorten aan de hand?

5. De COV-fan (kleine ventilator om de VRM te koelen op het moederbord) kan niet worden uitgeschakeld, desondanks ik een vinkje heb staan bij "fan off". Ik heb de laatste bios (0503).

THANKS! Ik waardeer het heel erg, want dit was een enorme uitgave en het is jammer dat hij niet naar toebehoren werkt (verre van).

-FPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-06 17:57
Welke voeding stuurt dit geheel? Heb je eventueel een compleet lijstje van alle componenten?

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Heb je een vers OS geïnstalleerd ?

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Sorry, ben vergeten de voeding en het daadwerkelijke geheugen te geven.

Voeding: Corsair AX860
Voeding link: pricewatch: Corsair AX860

Geheugen: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16Q-32GTZR
Geheugen link: pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16Q-32GTZR

Brandnieuwe OS (Windows 10 Pro Version 10.0.15063 Build 15063) en BIOS (ROG Zenith Extreme Asus 0503).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 10:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

De kans bestaat dat je met je ram niet hoog komt omdat het geen Samsung B-Die is. De c14 reepjes zijn altijd B-Die maar de c16 kan ook micron zijn...

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Blaat schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:31:
De kans bestaat dat je met je ram niet hoog komt omdat het geen Samsung B-Die is. De c14 reepjes zijn altijd B-Die maar de c16 kan ook micron zijn...
Wow dat zou echt niet handig zijn. Ik wil per sé Samsung geheugen, daar heb ik deze dingen op uitgekozen.

Weet je toevallig hoe ik daar achter kan komen? Welke erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 10:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

FramesPerSecond schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:24:
[...]

Wow dat zou echt niet handig zijn. Ik wil per sé Samsung geheugen, daar heb ik deze dingen op uitgekozen.

Weet je toevallig hoe ik daar achter kan komen? Welke erin zitten?
Taiphoon Burner. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Ik heb nog eens goed gekeken naar prestatieverbeteringen, en bij de 1950X blijkt dat alles boven de 2666Mhz eigenlijk geen zin meer heeft. Dus ik laat ze lekker op 2800Mhz lopen... Het is even niet anders.

Thanks voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-01 11:12

wiLLius

Extreme OC

Blaat schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:31:
Die OP heeft zijn E-die. Ook rap geheugen, maar timings kunnen niet zo strak als B-die.

Je hebt dus wél Samsung, maar niet de juiste IC's.

Overigens kan C16 zeker wel B-die zijn. Maar dan moet je 3600 hebben.

AFAIK gebruikt G.Skill voor zijn Trident Z, geen MFR,AFR etc.

[ Voor 20% gewijzigd door wiLLius op 30-08-2017 10:50 ]

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:53
FramesPerSecond schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:52:
1. Het geheugen wil niet verder dan 2133Mhz. Ik heb de timings veranderd van 15-15-15-36 naar 16-16-16-38, want dat is aanbevolen voor dat setje. Het zijn dus 2 setjes van 4x8GB voor totaal van 64GB.
Ik vrees dat je, zoals eerder genoemd, niet het juiste geheugen hebt.
2. De ventilator van mijn ASUS Strix 1080 Ti blijft maar op en neer knallen. Dus in idle is hij nu niet aan het spinnen, dan ineens heel hard, dan weer niet enzovoorts.
Wat zegt de temperatuur? Je kan custom fancurves instellen met de software, toch? Ik vrees dat je een ongelukkig model hebt en dat er weinig samenhang is met andere problemen...?
3. De Phanteks LED strip heb ik in allebei de RGB headers van de ROG Zenith Extreme gedaan en die maken allebei veel herrie. Hoge toon, whine geluid elke keer als ze van kleur veranderen. Zit nu in de RGB header van de Strix 1080 Ti en maakt nog steeds herrie.
Erg vervelend. Ik vrees dat je pech hebt gehad met je LED-strips en dat er weinig samenhang is met andere problemen...?
4. M'n toetsenbord wordt niet meer herkend door de Corsair Utility Engine. Komt dit door de software, of is er iets met m'n USB poorten aan de hand?
Heb je een schone Windows installatie gebruikt?
5. De COV-fan (kleine ventilator om de VRM te koelen op het moederbord) kan niet worden uitgeschakeld, desondanks ik een vinkje heb staan bij "fan off". Ik heb de laatste bios (0503).
Kan je deze niet gewoon loskoppelen? Ik heb geen ervaring met dit moederbord, maar het klinkt als een bug.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Thanks iedereen!

1. Jammer, maar ze lopen nu op 2800Mhz en daar ben ik tevreden mee. Alles boven de 2666Mhz maakt blijkbaar niet meer uit.

2. Twee Strix kaarten gehad, allebei 1080Ti's, en allebei hetzelfde probleem. Ben helemaal klaar met ASUS en hun kapotte videokaarten. Het wordt nu een MSI Lightning. :)

3. Ik denk dat het ligt aan het moederbord. Als ik hem in de videokaart steek, maakt hij nog steeds geluid, maar iets minder.

4. Zo schoon als maar zijn kan.

5. Met een nieuwe BIOS heb ik het probleem op kunnen lossen. Tenzij de VRM's 75+ graden worden gaat hij draaien, anders blijft hij stil. Ik heb heb nog niet gehoord :)

Thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-06 13:51
FramesPerSecond schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:11:
2. Twee Strix kaarten gehad, allebei 1080Ti's, en allebei hetzelfde probleem. Ben helemaal klaar met ASUS en hun kapotte videokaarten. Het wordt nu een MSI Lightning. :)
Lijkt me toch ergens een ander probleem te moeten zijn. Ik heb nog nooit issues gehad met de kaarten van Asus. Heb nu zelf 2 1080ti Strix OC's draaien met de stock koeler in afwachting van de levering van men GPU blokken en die doen het gewoon zoals het hoort.

Je kan is pech hebben met een bepaalde kaart maar als je dan nog eentje krijgt in omruiling en deze heeft net hetzelfde probleem, zegt men gevoel dat het eerder aan een andere factor gaat liggen.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
JacobsT schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:40:
[...]

Lijkt me toch ergens een ander probleem te moeten zijn. Ik heb nog nooit issues gehad met de kaarten van Asus. Heb nu zelf 2 1080ti Strix OC's draaien met de stock koeler in afwachting van de levering van men GPU blokken en die doen het gewoon zoals het hoort.

Je kan is pech hebben met een bepaalde kaart maar als je dan nog eentje krijgt in omruiling en deze heeft net hetzelfde probleem, zegt men gevoel dat het eerder aan een andere factor gaat liggen.
Nou, tijd om mijn fout te bekennen. Ik heb namelijk EINDELIJK een oplossing gevonden.

Zie hier: http://www.tomshardware.c...ti-multiple-displays.html

Je moet nVidiaInspector downloaden en dan de Multi Display Power Saver aanzetten. Namelijk als je meerdere displays hebt, loopt je kaart een hoge idle clock (in mijn geval bijna 1500Mhz). Dus nu draait hij netjes op 228Mhz, blijft hij koel en hoeven de ventilatoren geen gekke stunten meer uit te halen. Hehe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
FramesPerSecond schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:29:
[...]

Nou, tijd om mijn fout te bekennen. Ik heb namelijk EINDELIJK een oplossing gevonden.

Zie hier: http://www.tomshardware.c...ti-multiple-displays.html

Je moet nVidiaInspector downloaden en dan de Multi Display Power Saver aanzetten. Namelijk als je meerdere displays hebt, loopt je kaart een hoge idle clock (in mijn geval bijna 1500Mhz). Dus nu draait hij netjes op 228Mhz, blijft hij koel en hoeven de ventilatoren geen gekke stunten meer uit te halen. Hehe.
Ga ik toch is nader bekijken dan want ik heb 3 1440p displays aan men kaart hangen (SLI setup) en geen issues mee. Eens kijken vanavond of dat geinstalleerd is. Bij mij staan de fans gewoon vaak stil. Enkel de hoofdkaart draait nu vaker aangezien deze warmer wordt sinds die SLI setup er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Laat maar weten, ben er benieuwd naar namelijk. Het enige dat ik met je kan delen is hoe ik het heb opgelost en dat er zat anderen zijn die een soortgelijk probleem hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
FramesPerSecond schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:40:
Laat maar weten, ben er benieuwd naar namelijk. Het enige dat ik met je kan delen is hoe ik het heb opgelost en dat er zat anderen zijn die een soortgelijk probleem hebben.
Net even gegoogled en er zijn idd wel wat issues mee als je de 3de monitor via HDMI/DVI verbindt.

Interessant genoeg om te bekijken lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
JacobsT schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:42:
[...]

Net even gegoogled en er zijn idd wel wat issues mee als je de 3de monitor via HDMI/DVI verbindt.

Interessant genoeg om te bekijken lijkt me :)
Je hebt inderdaad gelijk. Ik heb één van mijn monitoren (in dit geval de middelste 1440p 120Hz) gewoon eruit getrokken en direct viel de clock naar zo'n 300.

Maar goed, toch even met het programmaatje opgelost kunnen krijgen. Draaien nu alle drie zoals gewoonlijk, kan nog gewoon gamen en alles met een idle clock van 139Mhz die met kleine bezigheden omhoog schiet naar een kleine 608Mhz.

Kaart blijft rond 45 graden hangen en ventilatoren compleet stil. Wat een opluchting.

EDIT: Lekker typisch, want ook dit werkt niet. De kaart is ineens hard locked op 600-ish Mhz. Daardoor loopt de hele PC voor geen meter meer. Waardeloos :)

[ Voor 9% gewijzigd door FramesPerSecond op 30-08-2017 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Hé, dat is niet fijn, bah! Bouw je een peperdure PC wil ie niet lekker werken. Daar zou ik ook chagrijnig van worden. We zullen je helpen om plezier van je geld te ervaren.

Toch zou ik het allemaal even in de gaten houden. In principe zou alles gewoon moeten werken met 3 schermen. Laat het topic even open.
Geef hem dan de link(s) wat je hebt gelezen. Misschien kan hij er wat mee.

Ik ben zelf ook aan mijn 2e Strix kaart bezig. De eerste was een gtx970 en mijn huidige Strix kaart is de gtx1080(non Ti) en de fans regelen zichzelf. Eerst had ik de GPU Tweak II software draaien, maar zonder die software regelt mijn kaart zelf de fanspeed. Dat de fans los van elkaar gaan draaien heb ik ook, maar zodra ik ga gamen gaan ze alle 3 keurig blazen. Na ruim 1 uur gamen onder volle belasting blaast de videokaart ook lichtjes. Bij het gamen wordt mijn kaart (via GPU-Z) toch 80 graden. Verder zie ik geen artefacts of throttling, dus het gedrag van de fans is goed.

Fanstop is een feature die je niet wilt. De 'die' kan dan wel keurig onder de 60 graden blijven; je VRM's staan dan wel te koken. Zonder GPU Tweak software spinnen de fans om de 8 seconden even op in idle. Dit gedrag had mijn vorige Strix kaart ook en hoort bij het design.

Om de puntjes op de I te zetten; zou je het volgende willen doen?
-GPU-Z log hier plaatsen na 1 uur gamen
-Instellingen van Nvidia control panel hier plaatsen (vsync ja/nee, AA settings enz.)
-Een samenvatting van eventvwr.msc (de logboeken) even hier neerzetten

Dan kunnen we softwarematige fouten uitsluiten en kijken hoe jij nóg meer plezier kan beleven aan je ThreadRipperPC ;) 3 monitoren zou gewoon mogelijk moeten zijn.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Thanks voor je antwoord! Ben momenteel heel druk, maar zal er op terugkomen. Waardeer de hulp heel erg, want m'n gekke videokaartje blijft maar de ventilatoren snel laten stijgen en meteen weer snel dalen etc. Be right back!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
jimh307 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:52:
Hé, dat is niet fijn, bah! Bouw je een peperdure PC wil ie niet lekker werken. Daar zou ik ook chagrijnig van worden. We zullen je helpen om plezier van je geld te ervaren.

Toch zou ik het allemaal even in de gaten houden. In principe zou alles gewoon moeten werken met 3 schermen. Laat het topic even open.

[...]

Geef hem dan de link(s) wat je hebt gelezen. Misschien kan hij er wat mee.

Ik ben zelf ook aan mijn 2e Strix kaart bezig. De eerste was een gtx970 en mijn huidige Strix kaart is de gtx1080(non Ti) en de fans regelen zichzelf. Eerst had ik de GPU Tweak II software draaien, maar zonder die software regelt mijn kaart zelf de fanspeed. Dat de fans los van elkaar gaan draaien heb ik ook, maar zodra ik ga gamen gaan ze alle 3 keurig blazen. Na ruim 1 uur gamen onder volle belasting blaast de videokaart ook lichtjes. Bij het gamen wordt mijn kaart (via GPU-Z) toch 80 graden. Verder zie ik geen artefacts of throttling, dus het gedrag van de fans is goed.

Fanstop is een feature die je niet wilt. De 'die' kan dan wel keurig onder de 60 graden blijven; je VRM's staan dan wel te koken. Zonder GPU Tweak software spinnen de fans om de 8 seconden even op in idle. Dit gedrag had mijn vorige Strix kaart ook en hoort bij het design.

Om de puntjes op de I te zetten; zou je het volgende willen doen?
-GPU-Z log hier plaatsen na 1 uur gamen
-Instellingen van Nvidia control panel hier plaatsen (vsync ja/nee, AA settings enz.)
-Een samenvatting van eventvwr.msc (de logboeken) even hier neerzetten

Dan kunnen we softwarematige fouten uitsluiten en kijken hoe jij nóg meer plezier kan beleven aan je ThreadRipperPC ;) 3 monitoren zou gewoon mogelijk moeten zijn.

Succes
Ik heb de ASUS retourgestuurd en een MSI Lightning 1080 Ti aangeschaft. Werkt perfect met custom fan curve in MSI Afterburner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Hé, gelukkig maar. Was het toch de videokaart die niet goed was.

Toen ik mijn gtx1080 in gebruik nam schrok ik even toen ik de kaart voor het eerst belastte in Valley benchmark (het allereerste wat die kaart zag). Hij ging als een bezetene tekeer en de fans sponnen gelijk op naar 100%. Dat maakte lawaai en ik dacht er mooi mee klaar te zijn totdat ik de 2e keer de benchmark draaide; niets meer aan de hand. Ik heb mijn Asus Strix gtx1080 nu alweer bijna 5 maanden en hij is mooi stil. Je hoort hem alleen soms als ie echt voor 100% aan de bak moet, maar door V-sync is dat zelden tot nooit.
Wat ik meteen afgeleerd heb is om de bijgeleverde software langer te gebruiken. De software is niet al te stabiel en ik overklok toch niet. Zonder deze software regelt de kaart zich prima zelf.

MSI Afterburner en Asus GPU Tweak II (beide meegeleverde software) zie ik liever helemaal niet op mijn systeem staan. Windows 10 kan zich apart gaan gedragen en de software trekt ook een wissel op de prestaties die je misschien 10% hoger kan krijgen met een 50% kortere levensduur van je kaart. Dan is dit het niet waard. Mijn kaart klokt zich sowieso al naar de 1974 MHz vanuit de fabriek en aangezien ik deze kaart over enkele jaren toch weer verkoop wil ik zijn dagwaarde hoog houden.

Als ik je een oprecht advies mag geven {installeer die overklok-software helemaal niet!}. Dit is mijn eigen mening en sommige denken er anders over, maar zulke kaarten regelen zichzelf. Je zult niet de eerste wezen die er problemen mee (kan) krijgen.

Mocht ik toch een log willen zien over de prestaties dan start ik GPU-Z wel.

Maar zonder meer vind ik het fijn om te horen dat het probleem nu over is. Heb veel plezier met die 1080Ti. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

454232

Ieder zijn ding natuurlijk, dingen hebben toch een TDP-muilkorf erop en locked BIOS dus je kunt er heel weinig mee, bovendien...waar is garantie nou voor.... O-)
Er is mij in ieder geval nog nooit gelukt om een videokaart te slopen met OC al ben ik het deels met je eens dat die GPU Boost 3.0 kaarten weinig tot geen baat meer hebben van overklokken. Zolang hij koel genoeg blijft, boost hij vanzelf tot de maximale frequentie.

Ik gebruik Afterburner altijd om de fan-stop functie uit te zetten, vind het zinloos om een 40-50*C baksteen in je PC te laten hangen terwijl hij met 20-25% fans al naar 30-35*C zakt en nog steeds onhoorbaar is.
Verder heb ik mijn kaartje (MSI 1080Ti) op 2060MHz staan en 12Gbps op de VRAM. geen voltage er bij en alleen TDP limiet met 17% verhoogd.

Heb je toevallig ook een Phanteks kast? Ik heb een Enthoo Luxe met 2 ingebouwde LED strips en als ik aan ed CPU fan snelheid zit, krijg ik ook een keiharde gepiep.

[ Voor 30% gewijzigd door 454232 op 22-09-2017 22:11 ]

• jimh307
  • Niet online
454232 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:06:
Ieder zijn ding natuurlijk, dingen hebben toch een TDP-muilkorf erop en locked BIOS dus je kunt er heel weinig mee, bovendien...waar is garantie nou voor.... O-)
Er is mij in ieder geval nog nooit gelukt om een videokaart te slopen met OC al ben ik het deels met je eens dat die GPU Boost 3.0 kaarten weinig tot geen baat meer hebben van overklokken. Zolang hij koel genoeg blijft, boost hij vanzelf tot de maximale frequentie.

Ik gebruik Afterburner altijd om de fan-stop functie uit te zetten, vind het zinloos om een 40-50*C baksteen in je PC te laten hangen terwijl hij met 20-25% fans al naar 30-35*C zakt en nog steeds onhoorbaar is.
Verder heb ik mijn kaartje (MSI 1080Ti) op 2060MHz staan en 12Gbps op de VRAM. geen voltage er bij en alleen TDP limiet met 17% verhoogd.

Heb je toevallig ook een Phanteks kast? Ik heb een Enthoo Luxe met 2 ingebouwde LED strips en als ik aan ed CPU fan snelheid zit, krijg ik ook een keiharde gepiep.
TDP-muilkorf :D

Zo locked zijn die BIOS'en niet. Miners hebben al vele wegen bewandeld en zijn er toch uitgekomen om zo'n kaart te undervolten zodat je meer TFLOPS per watt uit zo'n kaart kan halen. Met zo'n flash is de kaart meteen niet meer geschikt om mee te gamen. Hij haalt dan niet de behorende prestaties.

De kriem blijven wel de VRM's. Deze worden niet zo vaak als nodig gekoeld zodat een kaart hier de eerste defecten mee krijgt. De grafische die redt zich prima en kan een leuke OC hebben, maar je vernaggeld je VRM's er wel mee (hetzij langzaam maar zeker). De bijgeleverde software kijkt hier dus niet na.
Een klein beetje het idee van een peperdure PC met ontoereikende voeding die altijd maar op z'n tenen moet lopen en het dus eerder begeeft (dat kunnen ook dure voedingen zijn...).

Zeker met onze kaarten die aardig richting de 1000 euro gaan ga ik geen geintjes uithalen. Voor mezelf heb ik de gtx1080 gekocht voor zeker 3 a 4 jaar. Ik voel er niet veel voor om mijn VRM's zwaarder te belasten dan nodig. Die 10% extra performance heb ik niet nodig omdat ik met V-sync werk.

454232

10-serie dus Pascals kunnen niet geflashed worden, helaas. Maxwell was de laatste waarbij dat kon ;)

[ Voor 10% gewijzigd door 454232 op 23-09-2017 18:26 ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:41

TommieW

Numa numa.

Misschien dat ik nog iets van hulp kan bieden voor puntje 4:

Bij mijn Crosshair VI Hero heb ik een speciale poort voor toetsenborden. Het idee van deze poort is dat je via de Asus software toetsencombinaties kan toewijzen aan snelkoppelingen. Misschien heb je je toetsenbord in zo'n poort gedaan en voorkomt dat dat je toetsenbord met de Corsair software kan communiceren. Als dit daadwerkelijk bij jou het probleem is, dan zou dat op te lossen zijn met het gebruiken van een andere USB poort voor je toetsenbord.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
454232 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:26:
10-serie dus Pascals kunnen niet geflashed worden, helaas. Maxwell was de laatste waarbij dat kon ;)
Oké, wist ik niet. Dank je wel voor de opheldering ;)

Ik meende er wel iets van vernomen te hebben, maar dat hoeft dus niet waar te zijn.
Dus undervolten moet altijd softwarematig gebeuren?!

Zelf heb ik geen plannen om mijn GPU BIOS te wijzigen en laat ik al het werk over aan de videokaart zelf. Het hoogste wat ik heb gedaan aan mijn build is het systeem-BIOS zelf flashen omdat mijn systeem soms niet wilde doorstarten. Dat is sinds die flash niet meer voor gekomen. Doorgaans heb ik een sterke terughoudende houding tov flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-01 11:12

wiLLius

Extreme OC

454232 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:26:
GP10x heeft helemaal geen locked bios. Echt de grootste kolder ;)

http://forum.hwbot.org/showthread.php?t=169488

Ik citeer;

"Firstly - a very good news - we have fully working real XOC BIOS which removes all powerlimit/powertarget protections in NVIDIA drivers. Second great information for many XOC guys who don't like soldering and so on - we can push the card without a single mod all thanks to special tools. "

Betreft toevallig de Strix, en naar mijn weten zijn er ook non Asus Strix kaarten die deze Strix bios kunnen draaien.

Disclaimer: Niet de XOC bios op je kaart flashen als je gewoon op ambient cooling methodes draait. Dat fried je PWM potentieel.

Desalniettemin voor de gamers is GPU Boost 3.0 perfect. Geen manuele OC meer nodig.

hwbot; wiLLius

Pagina: 1