Toon posts:

Artikel over privacy Telegram en WhatsApp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen week werd een jongen uit Zevenbergen opgepakt nadat hij een dreigend bericht had verspreid via Telegram. De Spaanse inlichtingendienst had dit opgepikt en de aivd geïnformeerd.
Voor zover ik weet kun je via Telegram alleen aan één of meerdere contacten een bericht sturen.
Hieruit maak ik op dat inlichtingendiensten uit verschillende landen dus alle berichten scannen die je elkaar stuurt en dan zal dat zich vermoedelijk niet beperken tot Telegram maar is WhatsApp veel interessanter.
Het verbaast mij dat dit weinig stof heeft doen opwaaien. Ik vind het een groot verschil als er opruiende teksten gepubliceerd worden op Twitter of Facebook of dat je dit aan een contact stuurt. Ik zou graag zien dat hier een discussie over gevoerd wordt of een artikel over wordt geplaatst op tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:00:
Afgelopen week werd een jongen uit Zevenbergen opgepakt nadat hij een dreigend bericht had verspreid via Telegram. De Spaanse inlichtingendienst had dit opgepikt en de aivd geïnformeerd.
Voor zover ik weet kun je via Telegram alleen aan één of meerdere contacten een bericht sturen.
Hieruit maak ik op dat inlichtingendiensten uit verschillende landen dus alle berichten scannen die je elkaar stuurt en dan zal dat zich vermoedelijk niet beperken tot Telegram maar is WhatsApp veel interessanter.
Het verbaast mij dat dit weinig stof heeft doen opwaaien. Ik vind het een groot verschil als er opruiende teksten gepubliceerd worden op Twitter of Facebook of dat je dit aan een contact stuurt. Ik zou graag zien dat hier een discussie over gevoerd wordt of een artikel over wordt geplaatst op tweakers.net.
Ik zou zeggen.... Start de discussie.
Wat is je standpunt?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het zou inderdaad zomaar kunnen dat de veiligheidsdiensten een manier hebben gevonden om een superveilige encryptie te kraken....of ze hebben gewoon de telefoon van de ontvanger in handen omdat het een van de daders/verdachten van de terreur daar was... Welke optie denk je dat waarschijnlijker is?

[ Voor 40% gewijzigd door NMe op 26-08-2017 20:05 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:25
NMe schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:02:
....of ze hebben gewoon de telefoon van de ontvanger in handen omdat het een van de daders/verdachten van de terreur daar was...
En zo zijn er meerdere scenario's mogelijk: een informant, verspreiding van het telegram bericht via andere kanalen, etc.

Zolang we verder niets weten is speculeren helaas niet zo zinvol. Tegelijkertijd zal een (Spaanse) inlichtingen dienst vooral de illusie willen laten bestaan dag oa Telegram onveilig is.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:57
Of je gooit het in een supergroep met 10.000 man en 1 van hun geeft het als tip naar de inlichtingendienst?

**edit**

Wat NiGeLaToR dus zegt...

[ Voor 16% gewijzigd door ImdaMned op 26-08-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor WhatsApp en telegram zou ik graag een briefgeheim willen hebben en alleen de metadata (wie naar wie en wanneer) mag een inlichtingendienst vastleggen. Zo was het toch altijd?? Pas na tussenkomst van een officier van justitie mag meegeluisterd worden. Of mag tegenwoordig alles in het kader van terrorisme bestreiding??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:12:
Voor WhatsApp en telegram zou ik graag een briefgeheim willen hebben en alleen de metadata (wie naar wie en wanneer) mag een inlichtingendienst vastleggen.
Alle berichten op Whatsapp en Instagram zijn al beschermd met encryptie. Daar komt geen inlichtingendienst bij zonder de telefoon fysiek vast te hebben, en dat kunnen ze pas onder strikte voorwaarden. Incidenteel zijn dat dezelfde voorwaarden waaronder ze iemand's brieven mogen lezen. ;) Waar je hier toe oproept is dus sowieso een non-issue.

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 26-08-2017 20:18 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er wordt van alles beweerd. Men maakt mensen graag bang en onzeker en dan komt vanzelf meer geloof dat er echt gevaarlijke berichten worden verstuurd via Telegram etc. Dat maakt het makkelijker om toch toegang te eisen. Ik geloof er niks van dat deze methoden worden gebruikt. met mijn militaire achtergrond in ogenschuw nemend. Er worden ook veel bijeenkomsten gehouden, en er word meer persoonlijk bericht als via
Apps. Vandaag zitten ze on 04:30u in noem maar Apeldoorn bij bijeenkomst en een paar uur later al in Maastricht, waar iemand anders met het bericht naar België of verder reist. etc etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1