Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• wouser
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-11 12:07
Wellicht niet het eerste topic, echter kom ik er niet uit ondanks vrij uitgebreid googlen.

Vandaag mijn nieuwe server onderdelen binnen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1275 v6 Tray€ 381,74€ 381,74
1Supermicro X11SSH-LN4F€ 240,79€ 240,79
1BitFenix Shinobi Window Zwart€ 64,-€ 64,-
1Kingston ValueRAM KVR21E15D8/16€ 169,99€ 169,99
1BitFenix Whisper BWG450M€ 73,78€ 73,78
1Samsung 960 EVO 250GB€ 126,-€ 126,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.056,30

Alles in elkaar gezet. Zowel de voeding voor moederbord als CPU aangesloten (dus zowel de 24 als 8 pin connectors); ondanks dat er voor de 8 pin alleen stond indien hoge load.
het DDR4 geheugen in de juiste slot gestoken. De VGA kabel (enigste video out voor dit moederbord) middels een VGA-> HDMI adapter naar mijn HDMI beeldscherm.
Stroom erop: Groen lampje brand, aanzetten: Geen beeld....

Ik heb geprobeerd met minimaal aantal kabels op te starten (alleen stroom en VGA), ondanks dat niks. Het lijkt wel of hij verder gaat want de 'computer on' lamp blijft knipperen en als ik op de aanknop klik, gaat hij binnen een paar seconden uit.

Kan het zo zijn dat de xeon niet compatibel is met de VGA? Of zijn er andere mogelijke verklaringen? Toch het ram dat niet goed is?
Wat is het minimale dat een PC nodig heeft om tot een bios te kunnen komen?

Would really love some help!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
VGA is analoog en HDMI digitaal, dat werkt niet.

Je zult dus een monitor met analoge ( VGA / DVI-A / DVI-I ) aansluiting moeten hebben, of een actieve adapter.

Heb je nog een oude monitor met VGA? Dan weet je zeker dat het niet aan de PC ligt.
(of een videokaartje met HDMI)

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 26-08-2017 19:57 ]

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

Ik lees vam vga op jet systeem naar een hdmi scherm?
Dat kan niet!

Lol, spuit 11

Er zit trouwens ook een speakertje op het moederbord, daaraan kun je met een beetje geluk ook afleiden of het systeem verder wel wil opstarten.

[ Voor 57% gewijzigd door rdejongjr op 26-08-2017 20:00 ]

• wouser
erm?heb deze besteld: https://azerty.nl/product...01-videoadapter-hdmi--vga

In de veronderstelling dan wel beeld te krijgen... Is de enige optie een actieve adapter?

Ik heb helaas geen ander beeldscherm. Lastig! Zijn er andere manieren om esxi te installeren op mijn server? Kan je dat via een terminal regelen oid? Heb namelijk wel nog een COM1 poort of IPMI LAN?

Verwijderd

VGA naar HDMI adapter. Ik hoop dat dit een omvormer is, anders gaat het niet werken.
Wel heeft een omvormer stroom nodig omdat het een actief element is. Is de adapter dus wel van prik voorzien?
Zie net wat je er tussen hebt hangen en twijfel aan de goede werking.
Ik zou zoiets bestellen. Trekt zijn stroom via USB.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2017 20:04 ]

• wouser
nope... Exact zoals op het plaatje... Wat voor nut kan zo'n adapter als ik heb dan ooit hebben?

Ik zat al even te kijken maar een actieve omvormen is al snel 100 euro.. Of zijn deze ook goedkoper?

Wellicht mijn andere vraag: Zijn er andere manieren om esxi te installeren op mijn server? Kan je dat via een terminal regelen oid? Heb namelijk wel nog een COM1 poort of IPMI LAN?

Verwijderd

wouser schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:08:
nope... Exact zoals op het plaatje... Wat voor nut kan zo'n adapter als ik heb dan ooit hebben?

Ik zat al even te kijken maar een actieve omvormen is al snel 100 euro.. Of zijn deze ook goedkoper?

Wellicht mijn andere vraag: Zijn er andere manieren om esxi te installeren op mijn server? Kan je dat via een terminal regelen oid? Heb namelijk wel nog een COM1 poort of IPMI LAN?
Nut is misschien transport van het signaal, maar als het niet wordt omgevormd, verstuur je een analoog signaal naar een digitale ontvanger en dat gaat niet werken.
In mijn voorgaande post is een link voor een omvormer, dan ben je € 28 kwijt.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:22

Esumontere

Floep, banaan.

Ziet dan echt niemand het probleem? Een Xeon heeft geen iGPU. Je zult dus een losse GPU moeten kopen.

Nevermind, deze dus wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Esumontere op 26-08-2017 20:13 ]

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Oeps... :o

Verwijderd

Esumontere schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:12:
Ziet dan echt niemand het probleem? Een Xeon heeft geen iGPU. Je zult dus een losse GPU moeten kopen.

Nevermind, deze dus wel.
Volgens de specs heeft hij deze iGPU: Intel HD P630. Dus het zou moeten werken.

• wouser
Sorry @Verwijderd had je link over het hoofd gezien. Die 3 tientjes zijn het wel waard. Ga ik in de toekomst nog wel vaker nodig hebben denk ik.

Heb inderdaad bewust een xeon met iGPU genomen, ik ging ervan uit dat deze ook gewoon beeld via VGA kan versturen dat dat wel werkt? Of ziet een huidige xeon dat als te oude techniek?

** Zojuist de voorgestelde omvormer besteld, dank voor de hulp! Helaas nu alleen nog paar dagen langer geduld nodig haha**

[ Voor 15% gewijzigd door wouser op 26-08-2017 20:25 ]

• route99

route99

Ik had iets dergelijks bij een Asus Z170 Pro Gaming met i7 7700K (met bios update! dus eerst met oudere CPU gedaan).
Daar deed de DVI (onboard) het niet van..
Gelukkig had ik nog een oude monitor met VGA en die deed het wel....
Eenmaal Win10 geïnstalleerd deed de DVI het nog steeds niet... wel vreemd...
Hot aansluiten van de DVI deed het niet. Koud opstarten met ook niet...
Wat wel bleek te werken... opstarten met VGA, DVI aansuiten (hot) en een warme reboot....
Azerty had geen verklaring hiervoor.... en op het Asus forum ook geen reactie er op gehad...

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als ik de uitleg op de link zo lees:
Je apparaat heeft een HDMI ingang, maar je monitor alleen een VGA ingang? Dit kleine apparaatje lost je probleem snel op.
Ze zetten het er wel verwarrend op, 2 ingangen met elkaar verbinden?

En ook even doorklik naar de pagina van de fabrikant.
http://gembird.com/item.aspx?id=8119&lang=nl
Dan is dat een hdmi naar vga converter. Dus als je pc/server een hdmi aansluiting heeft en je scherm een vga. Dus net de omgekeerde richting als dat jij nu probeert te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door kluyze op 26-08-2017 20:52 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
De vga uitgang van dit bord wordt aangestuurd door de onboard BMC/IPMI controller, daar heb je dus geen cpu met integrated graphics voor nodig. Overigens kun je de IPMI interface gewoon via het netwerk vanaf een ander systeem benaderen, een monitor heb je dus niet nodig om je OS te installeren. Kijk trouwens dan ook even naar je bios versie, mogelijk heb je een nog update nodig om de E3-1200v6 serie te herkennen. Deze update kan eventueel ook via IPMI maar dan heb je een OOB licentie nodig.

• route99

route99

Als je denkt dat het aan de CPU ligt leen je deze toch even?
Sharing is caring! Doorgeef Skylake CPU
Kun je erg soepel het bios updaten en kijken of het verder werkt.
OK? Jouw CPU er weer op...
Kost je erg weinig...

[ Voor 6% gewijzigd door route99 op 26-08-2017 23:53 ]

• wouser
Ha! Vandaag de converter binnen: Werkt als een trein! Thanks voor alle tips:)

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je hebt echter niks aan de videochip op je Xeon, de VGA aansluiting komt van je IPMI chip. Je kan via de ethernet poort van deze IPMI chip ook remote je scherm zien, dus dan hoef je geen scherm op je server zelf aan te sluiten.
Zelf heb ik dit mobo ook, en de enige reden dat ik voor de E3-1245 v6 ben gegaan in plaats van de E3-1240 v6 is de bredere toepasbaarheid in een eventueel tweede leven.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:08

nelizmastr

Goed wies kapot

TommyboyNL schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:33:
Je hebt echter niks aan de videochip op je Xeon, de VGA aansluiting komt van je IPMI chip. Je kan via de ethernet poort van deze IPMI chip ook remote je scherm zien, dus dan hoef je geen scherm op je server zelf aan te sluiten.
Zelf heb ik dit mobo ook, en de enige reden dat ik voor de E3-1245 v6 ben gegaan in plaats van de E3-1240 v6 is de bredere toepasbaarheid in een eventueel tweede leven.
Als je gaat virtualiseren is er allicht de mogelijkheid om de IGP aan een VM door te geven, zolang de CPU en de software dit ondersteunen. Zou nog nuttig kunnen zijn :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1