Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VPN verbinding delen op vakantie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op vakantie gebruik is eigenlijk altijd mijn TP-Link WR710N reisrouter Hiermee log ik in op het aanwezige wifi-netwerk en vervolgens maken onze laptop, 2 iPads en 2 iPhones weer contact met de WR710N. Zo voorkom ik dat ik in al onze apparaten de soms ellelange sleutels moet invoeren. Bovendien kun je soms maar één apparaat inloggen in een hotel of zo.
Als ik "veilig" wil werken zet ik op het gebruikte apparaat een VPN verbinding op naar onze NAS thuis. Dat werkt op zich prima.

Eigenlijk zoek ik een oplossing in de vorm van een soort reisroutertje waarmee ik via wifi of kabel die VPN verbinding naar thuis kan opzetten en dat apparaatje verdeelt dan vervolgens die VPN verbinding naar alle genoemde apparaten. Dit dus in plaats van per apparaat steeds een VPN-verbinding te moeten opzetten.

Bestaat zoiets ? De WR710N is handig, maar kan dit volgens mij niet.

Dirk

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Waarom stel je de vpn niet gewoon per device in? Heb je direct buiten de vakanties om ook alles geregeld

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dit bestaat zeker, wat gebruik je nu als VPN, OpenVPN?

In dat geval kun je bijvoorbeeld naar Mikrotik kijken, voor een paar tientjes heb je dan een router die als OpenVPN client kan fungeren. Let wel dat de prestaties van de goedkopere modellen i.c.m. OpenVPN vaak beperkt zijn tot 20 a 50Mbit. Overigens zijn er naast Mikrotik meer opties.

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-11 16:18
Ik heb een GL-AR300M. Deze kan vanuit hun eigen firmware verbinding maken met een openvpn server.
Verder is hier ook gewoon openwrt op te zetten. Via deze weg is er ook wel iets in te regelen volgens mij.

Extra info: ze zijn ook nog bezig met LEDE maar dit gaat nog niet zo heel snel. Zie nu wel dat ze 15-8 een nieuwe 'testing' firmware klaar hebben gezet.

[ Voor 23% gewijzigd door mkroes op 26-08-2017 17:19 . Reden: Extra info ]

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:02

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

mkroes schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:12:
Ik heb een GL-AR300M. Deze kan vanuit hun eigen firmware verbinding maken met een openvpn server.
Verder is hier ook gewoon openwrt op te zetten. Via deze weg is er ook wel iets in te regelen volgens mij.

Extra info: ze zijn ook nog bezig met LEDE maar dit gaat nog niet zo heel snel. Zie nu wel dat ze 15-8 een nieuwe 'testing' firmware klaar hebben gezet.
Ik kan dit volledig onderschrijven, simpele UI en snelle WiFi icm automatische transparante VPN naar huis :) Ideaal voor op vakantie dus!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

Ik vond het ook een mooi idee om op de router de VPN te zetten zodat alle apparaten via dat VPN gingen.

Helaas is het in de praktijk veel gedoe omdat je meestal na 24 uur opnieuw je gegevens in de captive portal van het hotel ingeven moet. Dat gaat natuurlijk niet als je een VPN open hebt staan.

Na een tijdje inloggen op de router en de VPN uit te zetten (en daarna weer aan), werd het al een 'ik trek hem wel even van de stroom', en nu neem ik niets meer mee. Het afgelopen jaar geen enkel hotel (n ~ 35) tegengekomen waar 5 (vijf) devices een probleem was. Uiteraard is op relevante devices wel gewoon VPN voorhanden.

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11 10:04
Ik was hier ook benieuwd naar dus zojuist een GL.iNet GL-AR300M besteld.

Over een aantal weken ga ik een paar dagen naar Frankrijk. Dan eens testen hoe het dan werkt om de verbinding via OPENVPN naar huis te krijgen. Als de verbindingskwaliteit voldoende is, moet ik in theorie zelfs live tv kunnen Chromecasten. Als ik hetzelfde SSID als thuis uitzend is naar verwachting zelfs geen aparte configuratie nodig.
Pagina: 1