Op vakantie gebruik is eigenlijk altijd mijn TP-Link WR710N reisrouter Hiermee log ik in op het aanwezige wifi-netwerk en vervolgens maken onze laptop, 2 iPads en 2 iPhones weer contact met de WR710N. Zo voorkom ik dat ik in al onze apparaten de soms ellelange sleutels moet invoeren. Bovendien kun je soms maar één apparaat inloggen in een hotel of zo.
Als ik "veilig" wil werken zet ik op het gebruikte apparaat een VPN verbinding op naar onze NAS thuis. Dat werkt op zich prima.
Eigenlijk zoek ik een oplossing in de vorm van een soort reisroutertje waarmee ik via wifi of kabel die VPN verbinding naar thuis kan opzetten en dat apparaatje verdeelt dan vervolgens die VPN verbinding naar alle genoemde apparaten. Dit dus in plaats van per apparaat steeds een VPN-verbinding te moeten opzetten.
Bestaat zoiets ? De WR710N is handig, maar kan dit volgens mij niet.
Dirk
Als ik "veilig" wil werken zet ik op het gebruikte apparaat een VPN verbinding op naar onze NAS thuis. Dat werkt op zich prima.
Eigenlijk zoek ik een oplossing in de vorm van een soort reisroutertje waarmee ik via wifi of kabel die VPN verbinding naar thuis kan opzetten en dat apparaatje verdeelt dan vervolgens die VPN verbinding naar alle genoemde apparaten. Dit dus in plaats van per apparaat steeds een VPN-verbinding te moeten opzetten.
Bestaat zoiets ? De WR710N is handig, maar kan dit volgens mij niet.
Dirk