LG flatron L1730s aan/uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-07 18:08
Beste forumleden,

Heb een LG flatron L1730S overgenomen nieuw in de doos, nou ja zover ik het kan zien.Na het beeldscherm aangesloten op een laptop deed ik de aan/uit knop AAN, het groene lampje lichtte op en bleef knipperen, na een klein tijdje ging het uit en nu kan ik drukken op de knopjes wat ik wil, maar het lampje gaat niet meer branden.

Wat heb ik fout gedaan, en hoe krijg ik dat spul aan de praat? Dit is echt de eerste keer dat me zoiets overkomt!

Groetjes, Atlas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat staat er in de handleiding, wat zei de verkoper?.......

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
De verkoper is een particulier en die heb ik nog niet hier over gesproken. Heb de kabeltjes aangesloten zoals het hoort en verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
Eerst laptop aanzetten, dan beeldscherm inpluggen wanneer je in windows zelf zit. Dan even knopje op je toetsenbord drukken, vaak een FN combinatie om je scherm aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
Ik vroeg me ook af of zij gechikt is voor windows 7, dus misschien niet de juiste driver aan boord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je OS heeft weinig van doen met je monitor.
Hoe heb je het ding aangesloten? Het ding heeft enkel DSUB en DVI, dus ik kan me zo voorstellen dat je met een converter moet werken vanaf je notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
legendareN schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:37:
Eerst laptop aanzetten, dan beeldscherm inpluggen wanneer je in windows zelf zit. Dan even knopje op je toetsenbord drukken, vaak een FN combinatie om je scherm aan te zetten.
Maar dat aan/uit knopje moet toch dat ledje groen laten branden? Onafhankelijk of hij aangesloten is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bij de meeste monitoren moet die gewoon gaan branden, al heb ik ook schermen gehad waarbij de powerled niets deed, op het moment dat je scherm zelf aanstond.

Maar hoe heb je dat ding nu aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
Aangesloten met vga monitor kabel,zo`n blauwe, mijn zeer oude beeldscherm zo`n vierkante bak krijgt nu kuren maar doet het nog steeds en zit ook vast met een vga kabel. Ook hier als je hem aanzet begint de powerled te branden.

Deze brandde in het beginsel bij de LG1730S ook, ik dacht gewoon ...hij doet het. Nu niet meer maar zoals je zegt kan dat een andere oorzaak hebben. Echt vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als ik 't zo lees klinkt 't alsof dat oude ding overleden is. Test 'm nog eens op een ander systeem. Mocht dat ook niet werken, dan denk ik dat ie stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
Het is een niet gebruikte dat kan je aan alles zien, het ledlampje heeft zo`n twee min. geknipperd wat in mijn belevenis ook normaal is, en toen einde oefening.
Het kan zijn dat het enkelt spanning de oorzaak is, zekering, of een electronisch componentje.

Ik ga gewoon mijn verhaal halen, het scherm is als nieuw in de doos verkocht zonder gebreken.

Jammer,jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tja, 't ding is waarschijnlijk zo'n 13 jaar oud, kan goed zijn dat de elco's in dat ding rot zijn. Dat is te fixen, maar als je 'm nieuw koopt, dan zou ik inderdaad ook gewoon teruggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
Heb een youtube filmpje gezien en inderdaad de elco`s. Niet zo moeilijk en het is te doen.
Pagina: 1