Zojuist kwam ik een interessante discussie tegen over de scores die je op Tweakers kunt geven voor reviews.
Lang verhaal kort komt het neer op: +1 wordt soms ervaren als negatief. Vooral deze quote vond ik sprekend:
Waar ik nu benieuwd naar ben: waarom is daarvoor gekozen? En is die nuance wel echt nodig of zou enkel +1 en -1 genoeg/beter zijn?
Lang verhaal kort komt het neer op: +1 wordt soms ervaren als negatief. Vooral deze quote vond ik sprekend:
Iets verderop in dat topic geeft iemand aan dat 'ie dacht dat +1 positief was, en op de meeste sites is dat het ook, omdat je enkel +1 of -1 kunt geven. Hier op Tweakers is er echter voor gekozen om meer nuance aan te brengen in scores. Dit zorgt er alleen voor dat scores geen simpele optelling van plusjes en minnetjes zijn, maar een gemiddelde.(jammer dat je ook altijd van kl..tzakken hebt die er dan maar een +1 voor geven)
Waar ik nu benieuwd naar ben: waarom is daarvoor gekozen? En is die nuance wel echt nodig of zou enkel +1 en -1 genoeg/beter zijn?
The devil is in the details.