Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Hoe werkt exodus op kodi? en is dit illegaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.818 views

• Killerman1991
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11 18:53
Hallo,

Deze week was het weer in het nieuws, dat DFW nederlandse torrentdownloaders wil opsporen.
Wat ik mij afvraag is hoe dit zit met Exodus op kodi.
Zijn de streams waarmee exodus werkt ook afkomstig van torrent sites en zo ja kan DFW dit ook opsporen?
Als dit wel het geval is lijkt het mij verstandig om met een VPN te gaan werken.

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Killerman1991 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:52:
Hallo,

Deze week was het weer in het nieuws, dat DFW nederlandse torrentdownloaders wil opsporen.
Wat ik mij afvraag is hoe dit zit met Exodus op kodi.
Zijn de streams waarmee exodus werkt ook afkomstig van torrent sites en zo ja kan DFW dit ook opsporen?
Als dit wel het geval is lijkt het mij verstandig om met een VPN te gaan werken.

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken.
Alle beeldmateriaal dat je binnenhaalt/afspeelt zonder dat jij betaald hebt voor dit recht is illegaal.

Zo denken wij er over :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Illegaal want niet uit legale bron.

Betaal je er voor? Zo niet dan sowieso illegaal want niks is gratis.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
NeHoX schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:56:
Illegaal want niet uit legale bron.

Betaal je er voor? Zo niet dan sowieso illegaal want niks is gratis.
En dan niet te verwarren dat het legaal is omdat je voor het kastje betaald hebt :) want dat is alleen een stukje hardware.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:32
En belangrijker nog, zo denkt de wetgever er ook over :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Switchie schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:56:
[...]

Alle beeldmateriaal dat je binnenhaalt/afspeelt zonder dat jij betaald hebt voor dit recht is illegaal.

Onzin. Dan was dit bezoek aan deze Tweakers webpagina ook illegaa, bijv als je een icon of bijv een ad ziet. ;) Ook zijn er best films te vinden die vrij te verspreiden zijn, bijv met CC licentie.

Maar je bedoelt het vast als: de gemiddeld tv serie, Hollywood film (Edit: of independent, Bollywood, Japans, whatevah), etc waar de rechthebbende geen vrije publicatie etc toestaat en er ook niet obv andere rechten zomaar zonder toestemming mag worden verspreid/gekeken. Etc. Het overovergrote deel van de content "op" Exodus zal idd gewoon faudt zijn. Via VPN ook overigens, dan is hooguit de pakkans lager.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 26-08-2017 13:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

L0we schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:15:
[...]

En belangrijker nog, zo denkt de wetgever er ook over :)
Dacht dat hij enkel onze mening wilde. De wet behoort hij per definitie te kennen. ;)
F_J_K schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:17:
[...]
Maar je bedoelt het vast als: de gemiddeld tv serie, Hollywood film (Edit: of independent, Bollywood, Japans, whatevah), etc waar de rechthebbende geen vrije publicatie etc toestaat en er ook niet obv andere rechten zomaar zonder toestemming mag worden verspreid/gekeken. Etc. Het overovergrote deel van de content "op" Exodus zal idd gewoon faudt zijn. Via VPN ook overigens, dan is hooguit de pakkans lager.
De essentie van TS lijkt me overduidelijk!
Lijkt me onnodig om complete wetteksten tevoorschijn te halen als hij zelf al begint over VPN

[ Voor 57% gewijzigd door Switchie op 26-08-2017 13:22 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Er is overigens wel discussie mogelijk of puur streamen, dus geen enkele opslag op de HDD, formeel illegaal is. Maar dan dus ook nul uploaden.

Maar: "men" ziet je wel gewoon aantoonbaar hun film downloaden via bijv torrent. Je zult een boel geld kwijt zijn aan advocaten voor je dat antwoord hebt :X
Switchie schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:18:

De essentie van TS lijkt me overduidelijk!
Lijkt me onnodig om complete wetteksten tevoorschijn te halen als hij zelf al begint over VPN
Inderdaad. Eerste hulp bij gratiesch kijken van de nieuwe Spider-Man kan de TS dan ook niet verwachten. Desondanks is de definities er houden nuttig bij dit soort discussies.

[ Voor 41% gewijzigd door F_J_K op 26-08-2017 13:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

F_J_K schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:22:
Maar: "men" ziet je wel gewoon aantoonbaar hun film downloaden via bijv torrent. Je zult een boel geld kwijt zijn aan advocaten voor je dat antwoord hebt :X
Dus evengoed onzin :p :>

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Killerman1991 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:52:
... lijkt het mij verstandig om met een VPN te gaan werken...
Een vpn-provider zal desgevraagd ook probleemloos jouw IP-adres onthullen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11 20:23

TommieW

Numa numa.

Brahiewahiewa schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:24:
[...]

Een vpn-provider zal desgevraagd ook probleemloos jouw IP-adres onthullen.
Dat is geheel afhankelijk van de VPN provider. Sommige providers doen niet aan logging; die kunnen dan dus niet zien wie er ooit achter dat IP adres zat. Tenminste, zo heb ik het begrepen. Maar feel free to correct me.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hoe je 't ook wendt of keert, de router van je vpn-provider zal jouw IP-adres moeten opslaan, want anders kun je geen pakketjes ontvangen via je vpn. Dat al de IP-adressen niet overzichtelijk in één log-file geplaatst worden, soit. Betekent niet dat je IP-adres niet te achterhalen is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Servertje overnemen blijkt overigens ook geen probleem. (Zie onlangs gekaapte 'shop' op het darkweb)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Switchie schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:56:
[...]

Uitzending gemist betaal ik ook niet voor, is dat ilegaal?

Maar als antwoord op de TS, ja Exodus is ilegaal. Bijna al die addons waarmee je films kunt kijken die normaal wel geld kosten zijn ilegaal.

[ Voor 38% gewijzigd door Marzman op 26-08-2017 14:45 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Bij uitzendinggemist mag je er van uit gaan dat die een licentie heeft om het te mogen afspelen, net zoals bij kijken naar SBS6.

@Switchie Of inderdaad phone_home software (of Excelsheet). Je echt goed verstoppen is niet zo makkelijk als men echt wil.

@Brahiewahiewa Althans -afhankelijk van techniek en bedrijf- tijdens de communicatie en een korte terwijl erna.

Maar dit gaat naar hoe het beste de controle te omzeilen. Die discussie lijkt me hier op GoT niet nodig dus ik sluit maar. @Killerman1991 wil om veilig te zijn het houden bij pay per view en/of abonnementen bij Netflix, Ziggo, etc etc.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.