Computer voor 600 Euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunklePuss
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-12-2020
Mijn PC die ik zo'n 5 jaar geleden in elkaar heb gezet is er sinds vanmiddag ineens mee gekapt. Een videokaart probleem. Nu wil ik eigenlijk zsm een nieuwe PC. Ik hoef geen super PC maar wel een die nog even mee kan.

Ik speel niet meer echt 'zware' spellen. Ik wil eigenlijk alleen goed LoL kunnen spelen en leuke series kijken.

Aangezien mijn PC het van de ene op de andere dag niet meer deed heb ik niet echt gespaard. Ben ook een student en heb niet zoveel geld. Zat zelf aan zo'n 500 of 600 euro te denken.

Wel kan ik wat dingen van mijn oude PC meenemen naar de nieuwe.
Op het moment heb ik:
-2 HHD's (groot genoeg)
-1 SSD
-12GB DDR3 (3 van 4 gb) (dus liefst een moederbord waar ddr3 op past)
-2 Goede monitoren
-Toetsenbord en Muis

Wat ik nog denk nodig te hebben:
-Moederbord (met DDR3)
-Videokaart
-Processor
-Voeding
-Kast (heb nu een cooler master HAF midi tower)

Ik heb nooit super veel verstand gehad van PC's en de laatste keer dat ik mij hierin verdiept heb was zo'n 5-6 jaar geleden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen een prima PC in elkaar te zetten die niet te prijzig wordt. Het enige dat ik eigenlijk belangrijk vind is: Hij moet Lol kunnen draaien met lekker wat FPS (minimaal 100), en dan het liefst niet op de laagste settings. Ook wil ik bijvoorbeeld een film willen kijken van een paar GB zonder dat hij daar moeite mee heeft.

Ik hoop jullie voldoende geinformeerd te hebben. Alvast bedankt en een fijne middag!

Stijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Laatst online: 13-09 14:54
Ik denk dat ik je helaas moet mededelen dat een moederbord met ddr3 support niet zo'n handig idee is. AMD Ryzen support DDR3 niet en voor Intel Kaby Lake zijn die moederborden erg schaars.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 159,95€ 159,95
1MSI B350M PRO-VDH€ 77,50€ 77,50
1Zotac GeForce GTX 1050 Ti 4GB Mini€ 156,01€ 156,01
1Fractal Design Focus G Mini€ 45,-€ 45,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,95€ 135,95
1Corsair CX450M€ 49,50€ 49,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 623,91

Dit moet goed gaan. Je kunt je eventueel later in cpu overklokken verdiepen wanneer je een ooit een nieuwere snellere videokaart koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:15

KDL

Misschien kun je dit fixen met nieuwe of tweedehands videokaart.
Of misschien wordt de voeding minder en merk je het aan je videokaart.

Zo kun je een tijdje goedkoop vooruit en heb je tijd om te sparen voor iets nieuws, lees je je rustig in tegen die tijd en de prijzen dalen ook weer (voor wat je er nu in zou doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunklePuss
@youridv1 Ja daar was ik al bang voor dus daar kan ik genoegen mee nemen. Het is een mooi lijstje, alleen vind het ram erg duur. Denk jij dat ik met 8 GB te kort kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunklePuss
@KDL Ja mijn PC heeft door de jaren heen al aardig wat kwaaltjes opgelopen. Dus denk dat ik de levendsuur van mijn pc daar niet erg mee verleng. Ik ga mijn computer ook nog naar een zaak laten brengen die een hardware scan gaat doen. Dus nog even aanzien wat daar uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
Denk niet dat je met 8GB te kort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Het is dat je zegt dat je in de jaren al problemen hebt gehad met de pc anders had ik graag willen weten wat er nu in zit. Grote kans bij bijvoorbeeld Intel dat je pc nog ruimschoots mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of je koopt een kant en klaar systeem, bij problemen gewoon opsturen. en qua prijsverschil vind ik het best meevallen,want bij alle builds zit geen windows bij.

ik overweeg deze set https://www.wehkamp.nl/el...avState=/_/N-5xh1&IsSeg=0

als ik naar de aangeboden build kijk, en daar zon 27 curved bij optel,zit je toch bijna gelijk

alleen de msi heeft ddr5 zag ik-figuur

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:48:
of je koopt een kant en klaar systeem, bij problemen gewoon opsturen. en qua prijsverschil vind ik het best meevallen,want bij alle builds zit geen windows bij.

ik overweeg deze set https://www.wehkamp.nl/el...avState=/_/N-5xh1&IsSeg=0

als ik naar de aangeboden build kijk, en daar zon 27 curved bij optel,zit je toch bijna gelijk

alleen de msi heeft ddr5 zag ik-figuur
Wat moet TS hier nou mee? Bijna de dubbele prijs.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan heb je niet goed gelezen, als je het scherm van 350 euro weg laat, kom je op hetzelfde uit omdat je bij alle lijstjes ook nog windows , tobo en muis moet aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:28:
dan heb je niet goed gelezen, als je het scherm van 350 euro weg laat, kom je op hetzelfde uit omdat je bij alle lijstjes ook nog windows , tobo en muis moet aanschaffen
En waar is dan gewoon een linkje zonder scherm? Wat heeft toetsenbord en muis er verder mee te maken? Prebuild is gewoon troep, aub daarmee wegblijven op Tweakers.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:30

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Grote vraag 1:
wat voor videokaart probleem heb je? Is het echt de videokaart of stiekem ook het moederbord?
Grote vraag 2:
Wat voor processor zit er in je eigen oude DDR3 systeem? Ik heb zelf namelijk gewoon een nieuwe grafische kaart in mijn inmiddels 7 jaar oude systeem gezet en kan daarmee vrijwel alles weer prima spelen op 1080p.

Ik heb een AMD Phenom II 1090T, met 8GB DDR3 en 2 jaar geleden een R9 270 grafische kaart gekocht. Ik kan je verzekeren dat LoL in ieder geval prima draait ;-). En aangezien jij het erover hebt dat je 12GB DDR3 hebt zou het me niet verbazen als je processor ook gewoon prima is.

Ik zou dus gewoon voor een nieuwe grafische kaart gaan als dat het probleem is. Zo iets: pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G is betaalbaar en toch een leuke upgrade. Maar: natuurlijk wel belangrijk dat je zeker weet dat het alleen de videokaart is die stuk is.

[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 27-08-2017 18:23 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:28:
Meneer de topic starter heeft alle randapparatuur al in huis. Op die twee tientjes voor windows na en de verzendkosten is de prijs van de build gewoon 623 euro. Versus die ~777 die je betaalt voor die MSI Nightblade prebuild, de goedkoopste kant en klare optie die deze build evenaart. Voor dat extra geld krijg je eigenlijk alleen support. Inclusief windows is de onderstaande build nog steeds ruim 100 euro goedkoper, dus dat laat ik buiten beschouwing. Ook krijg je er de volgende dingen voor terug:
- een behuizing waar alleen een hele kleine videokaart zoals de single fan 1050Ti die erin zit past. Upgrades zijn dus beperkt.
- een non standard formfactor voeding die waarschijnlijk niet zo fantastisch is. De voeding zal voldoende zijn voor de hardware die erin zit, een 65 Watt processor en een 75 Watt videokaart. Kans is dus zeer reëel dat als je ooit een dikkere videokaart erin wil stoppen, zoals de opvolger van de 1060 of 1070 ofzo, dat de voeding het dan helemaal niet aankan. "Dan vervang ik die voeding toch?" Ik wens je alle succes met het vinden van een degelijke voeding die in de gebruikte formfactor van msi past.

Je kan dus kortom vrij weinig met deze pc als deze outdated raakt, behalve wat harddrives meenemen. Simpele upgrades zitten er niet in. Overigens is die DDR5 die die ik figuur van je zag gewoon een typfout. DDR5 bestaat helemaal niet. GDDR5 voor videokaarten wel, maar dat is op geen enkele manier vergelijkbaar met DRAM.

Bovendien is dat muis en toetsenbord combootje wat msi levert voor een hele 30-40 euro te evenaren als je de boel los koopt. Het is een onder de 800 euro prebuild, kwaliteit randapparatuur zit er dus niet in. Die monitor deal van ze is opzich interessant te noemen. Toch kan het goedkoper en/of kwalitatief beter met zelfbouw.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 169,-€ 169,-
1MSI B250M PRO-VDH€ 67,95€ 67,95
1Zotac GeForce GTX 1050 Ti 4GB Mini€ 153,61€ 153,61
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,90€ 47,90
1Fractal Design Focus G Mini€ 45,-€ 45,-
1Samsung C24FG70 Zwart€ 318,93€ 318,93
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 19,49€ 19,49
1Cooler Master Masterkeys Lite L Combo RGB (Qwerty US)€ 44,90€ 44,90
1G.Skill Value F4-2400C15D-8GNT€ 71,55€ 71,55
1Corsair CX450M€ 49,50€ 49,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 987,83

Beetje offtopic maar goed

[ Voor 58% gewijzigd door youridv1 op 27-08-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunklePuss
DeNachtwacht schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:22:
Grote vraag 1:
wat voor videokaart probleem heb je? Is het echt de videokaart of stiekem ook het moederbord?
Grote vraag 2:
Wat voor processor zit er in je eigen oude DDR3 systeem? Ik heb zelf namelijk gewoon een nieuwe grafische kaart in mijn inmiddels 7 jaar oude systeem gezet en kan daarmee vrijwel alles weer prima spelen op 1080p.

Ik heb een AMD Phenom II 1090T, met 8GB DDR3 en 2 jaar geleden een R9 270 grafische kaart gekocht. Ik kan je verzekeren dat LoL in ieder geval prima draait ;-). En aangezien jij het erover hebt dat je 12GB DDR3 hebt zou het me niet verbazen als je processor ook gewoon prima is.

Ik zou dus gewoon voor een nieuwe grafische kaart gaan als dat het probleem is. Zo iets: pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G is betaalbaar en toch een leuke upgrade. Maar: natuurlijk wel belangrijk dat je zeker weet dat het alleen de videokaart is die stuk is.
De videokaart die ik heb is een HD Radeon 6870 series.
Moederbord : asrock 970 extreme 4.
Op het moment heb ik een voeding van 700 watt. Ik hoorde iemand zeggen dat dit ook het probleem zou kunnen zijn?
De processor weet ik eerlijk gezegt niet. Kan het ook niet terugvinden in mijn computer :/. Het is een AMD quadcore, dat is alles dat ik weet. Enig idee hoe ik dat kan controleren? Ik zal het in ieder geval proberen uit te zoeken. Wel is het ook een goed idee om eerst een nieuwe videokaart aan te schaffen, als het werkt, scheelt het toch wat geld.

[ Voor 8% gewijzigd door FunklePuss op 27-08-2017 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 20:50
in je startmenu of op het bureaublad staat deze pc klik hier op met de rechtermuisknop
klik vervolgens op eigenschappen.
mocht je pc niet meer aan willen het staat ook op je processor
(als je de koeling demonteerd zit het onder de koelpasta.)

zeker eens met denachtwacht. upgrade is leuke als je zeker weet dat enkel je videokaart stuk is.
niet als de rest ook kapot of slecht is.

een voeding van 700 watt zegt niet heelveel zie https://tweakers.net/revi...der-blijkt-ook-beter.html
700 watt is als het een goede voeding is een beetje overdreven voor dit systeem.
maar dat mag geen problemen veroorzaken.
het kan wel zijn dat je voeding brak/op is.
zeker na een aantal jaren. ligt eraan welk merk/serie en de leeftijd.
meestal valt je pc dan uit tijdens een zware belasting of start zomaar opnieuw op.
of je krijgt je pc niet meer aan.

wat is de reden dat je de kast niet hergebruikt ?
scheelt ook weer euro,s mits de schroefgaten nog overeen komen.
ik weet niet of het intussen tijd is veranderd of niet.

[ Voor 29% gewijzigd door miciel op 28-08-2017 00:09 . Reden: aanvulling. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm dat is al stuk moderner dan wat ik heb. Ik vermoed dat de processor er één van de AMD FX serie is. Hoogstwaarschijnlijk prima voor jouw doeleinden.

Wat voor foutmelding geeft de pc precies of wat doet hij (niet?) bij het opstarten? Laten we bij het begin beginnen: het defecte apparaat lokaliseren.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunklePuss
miciel schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:45:
in je startmenu of op het bureaublad staat deze pc klik hier op met de rechtermuisknop
klik vervolgens op eigenschappen.
mocht je pc niet meer aan willen het staat ook op je processor
(als je de koeling demonteerd zit het onder de koelpasta.)

zeker eens met denachtwacht. upgrade is leuke als je zeker weet dat enkel je videokaart stuk is.
niet als de rest ook kapot of slecht is.

een voeding van 700 watt zegt niet heelveel zie https://tweakers.net/revi...der-blijkt-ook-beter.html
700 watt is als het een goede voeding is een beetje overdreven voor dit systeem.
maar dat mag geen problemen veroorzaken.
het kan wel zijn dat je voeding brak/op is.
zeker na een aantal jaren. ligt eraan welk merk/serie en de leeftijd.
meestal valt je pc dan uit tijdens een zware belasting of start zomaar opnieuw op.
of je krijgt je pc niet meer aan.

wat is de reden dat je de kast niet hergebruikt ?
scheelt ook weer euro,s mits de schroefgaten nog overeen komen.
ik weet niet of het intussen tijd is veranderd of niet.
Ik kan niet meer op mijn bureaublad komen, en durf eerlijk gezegt niet de koeler van mijn processor af te halen ivm verouderde koelpasta. Had mijn pc met een vriend in elkaar gezet dus zal aan hem vragen of hij nog weet welke processor het precies is.

Voeding: OCZ 700 ( model: OCZ700MXSP ).
En ja de kast kan ik gewoon hergebruiken. Weet niet of nieuwe kasten anders zijn ingedeeld ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunklePuss
DeNachtwacht schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 00:03:
Hmm dat is al stuk moderner dan wat ik heb. Ik vermoed dat de processor er één van de AMD FX serie is. Hoogstwaarschijnlijk prima voor jouw doeleinden.

Wat voor foutmelding geeft de pc precies of wat doet hij (niet?) bij het opstarten? Laten we bij het begin beginnen: het defecte apparaat lokaliseren.
Okee, ik was het klaar met een aflevering GoT (4gb), en toen flickerde mn scherm even en toen viel die uit. Computer stond wel nog gewoon aan. De lampjes in mn kast en toetsenbord brandde nog. Toen ik hem weer opstarten kwam ik niet voorbij het scherm waar die je moederbord laat zien, waar je ook op verscheidene f-toetsen kunt drukken. Wanneer ik in mijn bios probeerde te komen vroeg hij om een drive waar een installatie van Windows stond. Ik dacht misschien heb ik een driver niet goed geïnstalleerd, ik heb Windows er toen opnieuw opgezet. Toen startte mn pc weer naar behoren op. Ik kom weer alles alleen moest nog de driver van mn moederbord en videokaart updaten(scherm was lelijk en uit verhouding). Midden in de installatie van mn videokaart driver gebeurde weer het zelfde. Hij flickerde en viel toen uit terwijl mijn pc nog aan stond. Toen mn pc nog een uurtje of 2 aan laten staan. Dus daardoor weet ik dat het met mijn videokaart te maken heeft.

Hoop dat we hiermee wat kunnen achterhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Heb je toevallig ergens een oude GPU liggen om te testen of de pc dan goed werkt? Liefst een stevige kaart...

Het kan namelijk ook zijn dat de voeding het wattage niet aankan dat wordt gevraagd en dat de boel daardoor uit valt zodra de GPU echt intensief gebruikt wordt (bij installeren vd driver). Kans is niet groot, maar je wil het wel uitsluiten.

Op basis van wat ik hier lees, lijken andere componenten niet defect te zijn.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
probeer je pc eens zonder videokaart op te starten.
werkt de pc dan wel gewoon ?
(beeldscherm op moederbord aansluiten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

miciel schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:11:
probeer je pc eens zonder videokaart op te starten.
werkt de pc dan wel gewoon ?
(beeldscherm op moederbord aansluiten.)
ZIjn moederbord is de pricewatch: ASRock 970 Extreme4 en heeft dus geen GPU aan boord... zie mijn post hierboven.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
DeNachtwacht schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:31:
[...]

ZIjn moederbord is de pricewatch: ASRock 970 Extreme4 en heeft dus geen GPU aan boord... zie mijn post hierboven.
ik had niet goed gekeken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunklePuss
Zo iets: pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G is betaalbaar en toch een leuke upgrade. Maar: natuurlijk wel belangrijk dat je zeker weet dat het alleen de videokaart is die stuk is.
Weet jij toevallig een zelfde soort videokaart (ik ben namelijk erg te spreken over de specs en prijs) alleen dan met 2 dvi ingangen? Ik heb vanmiddag met een andere videokaart mijn pc getest en hij doet het weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Helaas worden videokaarten met 2 DVI poorten niet meer gemaakt. HDMI > DVI dongels worden als het goed is wel verkocht. pricewatch: HQ Products HDMI male- DVI female converter

• ArnaudAGMeert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-07-2023
youridv1 schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:07:
Helaas worden videokaarten met 2 DVI poorten niet meer gemaakt. HDMI > DVI dongels worden als het goed is wel verkocht. pricewatch: HQ Products HDMI male- DVI female converter
ASUS ROG-STRIX-RX570-4G-GAMING, Grafische kaart heeft 2 DVI aansluitingen.

• youridv1
@ArnaudAGMeert O kijk nou, ze bestaan nog. Alleen jammer dat de kaart niet te krijgen is voor een normale prijs. 270 euro voor een RX 570 is te duur.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12
FunklePuss schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:37:
[...]

Ik kan niet meer op mijn bureaublad komen, en durf eerlijk gezegt niet de koeler van mijn processor af te halen ivm verouderde koelpasta. Had mijn pc met een vriend in elkaar gezet dus zal aan hem vragen of hij nog weet welke processor het precies is.

Voeding: OCZ 700 ( model: OCZ700MXSP ).
En ja de kast kan ik gewoon hergebruiken. Weet niet of nieuwe kasten anders zijn ingedeeld ofzo?
Die voeding is geen beste. Mijn 650 watter van OCZ is er ook op een gegeven moment mee gekapt, die hele serie van OCZ was niet te best. Grote kans dat als jij een nieuwe voeding in je PC zet (en dan wel een goed ding) dat je pc gewoon weer zonder kwaaltjes werkt, je hebt sowieso een nieuwe voeding nodig voor je nieuwe pc. Die kun je dan meenemen.
Pagina: 1