Samsung UE55HU7100S - Input lag via HDMI

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTox
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-09 16:20
Beste medetweakers,

Allereerst heb ik al wat gezocht op het forum, maar zag door de bomen het bos niet meer.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen; ik ervaar input lag via HDMI tussen de PC en TV. Het betreft een Samsung UE55HU7100S tv. Voornamelijk bij het kijken van films is dit redelijk hinderlijk. Een mogelijke oplossing leek mij het aanzetten van de zogeheten spelmodus, maar deze optie staat uitgeschakeld. Verder heb ik willekeurig wat opties aan en uit gezet, maar zonder succes.

Om urenlang doelloos onderzoek te voorkomen, vraag ik me af waar ik het beste zou kunnen beginnen. Is het wellicht een optie op de PC, zijn het de beeldinstellingen, of moet ik toch proberen om spelmodus werkend te krijgen? Vragen, vragen, vragen...

Indien een lijst met tv-specificaties, of overzicht met tv-instellingen gewenst is, hoor ik dat graag!

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je de spelmodus niet kan aanzetten dan zou je eens kunnen kijken of je handmatig allerlei beeldverbeteraars uit kunt zetten. Denk aan upscalers, 'true motion' dingen etc. Die voegen allemaal een vertraging toe, die je met gaming niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:16
TweakTox schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:59:
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen; ik ervaar input lag via HDMI tussen de PC en TV. Het betreft een Samsung UE55HU7100S tv. Voornamelijk bij het kijken van films is dit redelijk hinderlijk.
Hoe kun je nu bij het kijken van films last hebben van input lag? Of bedoel je dat het beeld niet synchroon loopt met het geluid? Hiervoor heeft een beetje receiver wel een optie om het geluid wat te vertragen.