Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VPS/VPN in welk land

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik ben er wat klaar mee dat vadertje staat de vrijheid op internet hier wat aan het inperken is. Niet dat ik nu zulke illegale dingen doe maar dat alles gelogt wordt etc hoeft om mij ook niet. De standard VPN providers zeggen niks te loggen maar bij zulke partijen hoef ik ook niet terecht te komen.

Welnu, daarom op zoek naar een VPS om zelf VPN op te gaan zetten. FreeBSD, Unix, Linux, Windows, het is mij allemaal goed. Minimaal 100 Mbit en geen data limiet.

Wat zijn nu de landen waar ik naar moet kijken? IJsland? Panama? Cyprus? Ik heb werkelijk geen idee.

Verwijderd

In theorie hoeven VPN providers niet te loggen van de staat. VOlgens mij is de wet alleen voor internet providers bedoeld (ISP). Maar ik kan het ook fout hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Nee die volg ik. Maar ik vind het ook niet ok als ze voor zichzelf en/of andere (commerciële) partijen loggen. ;)

Edit: Daarbij is snelheid volgens mij nogal eens een probleem bij de VPN aanbieders.

Edit2: Natuurlijk kan je VPS aanbieder ook gewoon loggen, maar ergens moet je keuzes maken. En zó para ben ik ook weer niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2017 11:29 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Denk aan je latency.
Als al je verkeer over Panama gaat wordt je latency honderden milliseconden.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• thijsjek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-02 08:41
Ikzelf heb pia vpn. kan je lekker zelf kiezen uit een lijst welk land je kiest. je kan alleen je eigen laptop via een app beschermen of als je een router hebt die openvpn ondersteunt iedereen die de router gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Juup schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:33:
Denk aan je latency.
Als al je verkeer over Panama gaat wordt je latency honderden milliseconden.
Waarheid, Panama is misschien niet het meest geschikt. Ikzelf ben alleen niet op de hoogte van wetten en regels mbt internet in andere panden. Ik hoopte tweakers te vinden die dat wel zijn. Hoe dichter bij huis hoe beter natuurlijk.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bedenk wel dat de landen die zeggen dat ze niets loggen ook een belang hebben en verwacht er niet van dat ze nooit mee werken aan onderzoeken als het financieel interessant genoeg is. Geld en macht opent vele deuren. Persoonlijk begrijp ik die enorme VPN behoefte niet maar dat zal aan mij liggen. Maar ja mijn behoefte tot downloaden is al enige jaren vermindert.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:33
Bedenk wel dat je via een VPS nog steeds makkelijk te traceren bent. Stel je upload een film via een verbinding naar de VPS. Het ip adres van de VPS is dan bekend, daarbij heeft jou VPS geen andere gebruikers en ben jij daar eigenaar van.

Bij de vps hosting wordt gevraagd wie bij dat ip adres hoort en aangezien je voor dat ding hebt betaald en ervoor hebt getekend dat je er geen illegale praktijken mee zou doen kun je misschien wel eens in heel wat grotere problemen komen dan als je het in ons eigen landje met je eigen verbinding had gedaan.

Bij een VPN zitten er ontzettend veel andere mensen op dezelfde lijn waardoor je uit de verbindingen niet zonder logs kunt halen wie wat gedaan heeft.

Kortom een VPS is geen oplossing voor het probleem wat je wilt oplossen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-11 12:26
Mijn waarde TS, met alle respect: denk je nu werkelijk dat je een "onkraakbare" verbinding op kunt stellen zonder dat iemand je volgt? Als je de kennis bezit om dat te doen stel je hier geen beginnersvragen.
Eigenlijk probeer je als amateur de professionals van de geheime diensten te slim af te zijn. Laat ik het wat optimistisch noemen.

Het meest slimme in mijn ogen dat je kunt doen is het grote VPN topic eens doorlezen, begin achteraan. Kies daar een VPN-provider en je haalt het maximale uit de kan om tegemoet te komen aan je wensen. Scheelt je ook nog eens bergen geld.

Verwijderd

Topicstarter
Lol, zoals ik al zeg gebeuren er geen al te rare dingen. Zal eens een torrentje binnengehaald worden dat is het wel. Maar goed, gooi er maar een slotje op.
Pagina: 1