Capture card voor laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wolfje501
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-01 09:49
Ik heb onlangs een nieuwe rig besteld, maar nou is mijn vraag, Ik wil graag van mijn laptop mijn stream laptop maken. De specs zijn prima, Het is een I7 laptop met een gtx 960m, maar er kan natuuerlijk geen PCI Capture card in. Dat is een asus GL552VW

Ik had een oog op deze usb capture card: pricewatch: Avermedia Game Capture HD II De enigste review op tweakers daarentegen is 3 sterren, en gaat alleen over opnemen. Dat is juist wat ik net niet doe.

Mijn budged is circa 150 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Wolfje501 op 26-08-2017 10:25 ]

Alle reacties

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wat is je vraag precies?

Hoi!

• Wolfje501
Als je de topic is leest, dan zie je dat ik vraag om een usb capture card voor het streamen van games..

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:38
Wolfje501 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:30:
Als je de topic is leest, dan zie je dat ik vraag om een usb capture card voor het streamen van games..
Als ik het topic lees, dan lees ik hierin niet direct vraag.
Ik heb onlangs een nieuwe rig besteld, maar nou is mijn vraag, Ik wil graag van mijn laptop mijn stream laptop maken. De specs zijn prima, Het is een I7 laptop met een gtx 960m, maar er kan natuuerlijk geen PCI Capture card in. Dat is een asus GL552VW

Ik had een oog op deze usb capture card: pricewatch: Avermedia Game Capture HD II De enigste review op tweakers daarentegen is 3 sterren, en gaat alleen over opnemen. Dat is juist wat ik net niet doe.

Mijn budged is circa 150 euro.
Je hebt een product gevonden, maar wilt weten of deze past? Of wil je weten of deze werkt? Of zoek je meer ervaringen over dit product? Zoek je meer producten? Of zoek je alternatieven?

• Wolfje501
O ja, het moet NOG duidelijker omdat jullie niet het eerste deel lezen?

Lees dat nog is. Dan zie e mijn bedoeling dat ik er een zoek voor een laptop, omdat ik daar mijn strea mlaptop wil van maken, maar ik zou zo een twee drie neit weten waar ik moet beginnen aan dat soort apparatuur.

Eigenlik laat maar, dat is juist waarom ik tweaker forums niet dee.

[ Voor 11% gewijzigd door Wolfje501 op 26-08-2017 12:00 ]

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:33
Wolfje501 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:57:
O ja, het moet NOG duidelijker omdat jullie niet het eerste deel lezen?

Lees dat nog is. Dan zie e mijn bedoeling dat ik er een zoek voor een laptop, omdat ik daar mijn strea mlaptop wil van maken, maar ik zou zo een twee drie neit weten waar ik moet beginnen aan dat soort apparatuur.

Prima, al raad ik je wel aan om een andere toon aan de slaan.
Mensen willen je hier in hun eigen vrije tijd helpen, hoe moeilijk is het om even iets duidelijker uit te leggen.

Met zo'n toon besteden mensen liever hun tijd aan mensen die wel graag de moeite doen om advies te krijgen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wolfje501 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:30:
+
Capture card voor laptop
Je wil streamen maar het topic gaat over capturen.

Met enige nuance; je hebt capture-cards die jouw 1080p ultra-game kunnen capturen en terugschrijven naar jouw machine. In plaats dat je dan 31Mbit moet wegsturen, krijg je dus via loopback iets van 4Mbit als data terug. Zaken als OBS kunnen dat weer oppikken en direct naar buiten sturen.

Je ontlast dus je GPU/CPU voor het recoden van realtime data als je een capture-kaart zou aanschaffen. Ik vraag me alleen wel af waarom je zelf met een capture-card bent gekomen terwijl je wil streamen.

OBS, Twitch, Mixer kunnen allemaal realtime ingrijpen op je DX-stack en alles direct streamen. Als het werkt op een Playstation of Xbox, werkt het ook op een game-PC. Tenminste, als alle ruis van fanboys omtrent hardware/performance is platgeslagen.
Ik vraag me af waarom je een aparte laptop wil inzetten om te streamen. Als je ons nu uitlegt waarom je technisch een tweede machine wil inzetten puur en alleen voor streamen, dan kunnen we er nog wat mee. Maar als je "een nieuwe rig besteld hebt" in 2017 om mee te gamen, lijkt het me sowieso niet onmogelijk dat je hiermee realtime kan streamen zonder extra laptop.

Persoonlijk snap ik ook de inzet van een extra machine niet; enig idee?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-02 16:41
Ik denk dat er ook wel kastjes zijn die onder de naam 'card' vallen. Hier staan er misschien een aantal, wellicht onder het budget.

https://www.fabathome.org/best-capture-card/

• Wolfje501
MAX3400 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:54:
[...]

+

[...]

Je wil streamen maar het topic gaat over capturen.

Met enige nuance; je hebt capture-cards die jouw 1080p ultra-game kunnen capturen en terugschrijven naar jouw machine. In plaats dat je dan 31Mbit moet wegsturen, krijg je dus via loopback iets van 4Mbit als data terug. Zaken als OBS kunnen dat weer oppikken en direct naar buiten sturen.

Je ontlast dus je GPU/CPU voor het recoden van realtime data als je een capture-kaart zou aanschaffen. Ik vraag me alleen wel af waarom je zelf met een capture-card bent gekomen terwijl je wil streamen.

OBS, Twitch, Mixer kunnen allemaal realtime ingrijpen op je DX-stack en alles direct streamen. Als het werkt op een Playstation of Xbox, werkt het ook op een game-PC. Tenminste, als alle ruis van fanboys omtrent hardware/performance is platgeslagen.

[...]

Ik vraag me af waarom je een aparte laptop wil inzetten om te streamen. Als je ons nu uitlegt waarom je technisch een tweede machine wil inzetten puur en alleen voor streamen, dan kunnen we er nog wat mee. Maar als je "een nieuwe rig besteld hebt" in 2017 om mee te gamen, lijkt het me sowieso niet onmogelijk dat je hiermee realtime kan streamen zonder extra laptop.

Persoonlijk snap ik ook de inzet van een extra machine niet; enig idee?
Omdat ik de laptop al heb.

Dat is duidelijk.

Daar kan ik dus mijn stream laptop van maken ivm een usb capture card, zodat ik daarop alleen google chrome en OBS hoeft installeren en de mogelijke USB software.

Waarom zou ik extra load op mijn PC zetten, als ik een laptop heb waar dat op kan. Ik bedoel, een capture card is om beeld over te zetten naar die computer bijvoorbeeld, dan heb ik alle ruimte op de desktop voro men games zodat die niet gaan framedroppen.

Ik stream al veel langer op dezelfde de computer en ik merk gewoon dat er framedrops zijn als ik OBS aan heb.

Dat is lastig in zware games als PUBG, waar bij ik met een capture card die lading ontlast.

[ Voor 5% gewijzigd door Wolfje501 op 04-09-2017 22:42 ]

Pagina: 1