Toon posts:

Geluid voor LG oled en streaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Welke soundbar of eventuele andere oplossing raden jullie aan om te gebruiken als aanvulling op een LG C7 en om muziek mee te streamen (spotify met name)?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
LG C7, spotify

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De sonos playbar, omdat deze later te combineren is met play 1's die in andere kamers kunnen staan én soms als surround kunnen worden ingezet. Ik vind hem wel prijzig, met name als een sub nodig blijkt te zijn.

De LG sj9, omdat deze natuurlijk bij de tv past (ook qua technieken helemaal up to date volgens mij, atmos?).

Voorkeur gaat uit naar een soundbar ipv versterker plus luidsprekers, vanwege het ruimtegebrek en hoe het er uit ziet. Televisie en soundbar zullen beiden zijn opgehangen aan de muur.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-09 17:03
Ik heb een soundbar gekozen omdat ik ook zo weinig mogelijk luidsprekers en toestellen wou hebben. Ik gebruik deze ook alleen voor de TV, voor muziek heb ik een deftige installatie.

Soundbar moest een sub hebben, zonder is het toch echt wel mager om naar actiefilms te kijken. De Sonos is dan dubbel zo duur als de SJ9. Voor mij klinkt de Sonos ook wat zacht en vettig voor films, wel beter voor muziek. Dit is persoonlijk dus zelf luisteren is de boodschap! Ik heb dan de SJ9 gekozen en ben er tevreden over. Voor zijn prijs welteverstaan, want verbeterpunten zijn er altijd en als je duurder kijkt wordt het geluid ook beter.

Om rekening mee te houden ivm de SJ9:
- Ik heb een sync probleem tussen mijn 65C7 en SJ9: het geluid loopt achter op het beeld. Dit probleem ben ik al vaker tegengekomen op fora. Lijkt een probleem te zijn van de tv, niet de soundbar, komt ook voor bij andere combinaties...
- De SJ9 is breed. Perfect voor 65", mss te groot voor 55"...
- Surround is er niet echt. Geluid is goed, maar komt toch vooral van voor...
- Bediening via TV loopt goed.
- Design-wise passen ze perfect bij elkaar.
- Waarschijnlijk de enige soundbar die Atmos via HDMI ARC van de TV kan ontvangen (blijkbaar een LG eigen oplossing toegepast). Hierbij is het sync probleem echter zo uitgesproken dat er niet naar te kijken valt...
- Slechts 1 HDMI in!

Al bij al tevreden over de combo. Er zijn betere soundbars, maar voor deze prijs...
enkel een oplossing vinden voor het sync probleem! Hopelijk komt er een firmware update...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 23:21
Gaat het je puur om wat beter geluid dan uit de speakers van je TV komen, dan is een soundbar een prima upgrade. Wil je echter wat meer in de surroundhoek zitten, dan is een knappe receiver en daadwerkelijk 6 of meer speakers toch echt zeer sterk aan te raden. Het zijn 2 verschillende producten met verschillende toepassingen.

Voor wat betreft Sonos vind ik ze behoorlijk prijzig voor hetgeen je krijgt. Het zijn leuke producten die ze hebben, maar wel met enkele haken en ogen. Hou bijvoorbeeld rekening met het netwerk. Ze kunnen over wifi functioneren, maar bekabeld aansluiten heeft toch wel sterk de voorkeur. (schakel dan ook wifi uit). Verder genereren sonos-speakers enorm veel broadcast-verkeer op je netwerk. Mocht je dus al het nodige daarvan hebben draaien, dan kan dat problemen opleveren en moet je het netwerk in vlans gaan opdelen. Verder als je het gebruikt zoals het door Sonos bedacht is, dan werkt het ook perfect en heb je er eigenlijk nooit omkijken naar.

iRacing Profiel