Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget game pc

Pagina: 1
Acties:

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:53

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn cadeau-zoon wil een nieuwe game-pc kopen. Hij gamet nu op mijn antieke setup maar die valt echt letterlijk uit elkaar. Uiteraard heeft hij een tamelijk beperkt budget dus het moet cheap. Budget ligt rond de 450 (ex assemblage).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Hij speelt voornamelijk cs go en rainbow six.

Hij heeft nog een prima monitor, een ssd schijf, muis en keybord.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard heb ik de best buy budgetgame pc gevonden (reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2017 maar die 4560 is echt lastig te vinden. Te meer omdat ik alles in 1 koop en assemblage wil bestellen. Beiden hebben we geen technische skills :-)

Wat is een goed alternatief voor deze cpu?

Ik ben zelf na jaren overgestapt van amd naar intel en neig nu ook naar een intel. Vraag me af of voor een dergelijk budget misschien toch een amd beter overwogen kan worden.

DUGG

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-11 10:23
Is 2e hands ook een optie, want bij vraag en aanbod kan je soms ook wat leuks halen.

• LucaDeTweaker
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-04-2020
CryRaven schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:07:
Is 2e hands ook een optie, want bij vraag en aanbod kan je soms ook wat leuks halen.
Dit
Bovendien een pc in elkaar knutselen is echt niet zo moeilijk hoor
Als ik jou was zal ik hem door laten sparen zodat hij een betere pc kan kopen.
Wat je nu wilt gaan halen is gewoon niet je moeite waard.
Met 600 euro kan je al zoveel meer.

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:07
Wat zijn de huidige specs ?

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
LucaDeTweaker schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:17:
[...]

Dit
Bovendien een pc in elkaar knutselen is echt niet zo moeilijk hoor
Als ik jou was zal ik hem door laten sparen zodat hij een betere pc kan kopen.
Wat je nu wilt gaan halen is gewoon niet je moeite waard.
Met 600 euro kan je al zoveel meer.
Ik kom langzaam ook tot die conclusie. 600 euri lijkt toch wel een kantelpunt te zijn. 2e hands is geen voorkeur.

Zelf heb ik in april nog een systeem gekocht, met een i5 maar als ik de verschillende topics nu lees, lijkt een Ryzen toch wel de voorkeur te hebben. Of zie ik dat fout.
Een systeem gebaseerd op een antieke AMD Phenom II X4 955 uit 2011. Op zich nog niet eens zo belabberd, maar het mobo begint echt vervelende kuren te vertonen..

DUGG

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
Voor 450 euro kun je niets nieuws halen wat de moeite waard is voor gamen. Helemaal niets. Ik zou even rond gaan kijken in de vraag en aanbod of je iets leuks kan vinden

Dit is voor mij waar een beetje budget gaming rig begint. Ik vind eigenlijk dat een dual core met hyperthreading "niet meer van deze tijd is" maar de gaming resultaten zijn voor csgo en R6 prima.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 66,55€ 66,55
1ASRock B250M-HDV€ 65,95€ 65,95
1Zotac GeForce GTX 1050 Ti 4GB Mini€ 156,01€ 156,01
1Seagate FireCuda (3,5"), 1TB€ 73,95€ 73,95
1Fractal Design Focus G€ 44,95€ 44,95
1G.Skill F4-2400C17S-8GNT€ 63,58€ 63,58
1Corsair CX450M€ 49,50€ 49,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 520,49

[ Voor 89% gewijzigd door youridv1 op 26-08-2017 10:54 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Mach schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:40:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard heb ik de best buy budgetgame pc gevonden (reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2017 maar die 4560 is echt lastig te vinden. Te meer omdat ik alles in 1 koop en assemblage wil bestellen. Beiden hebben we geen technische skills :-)

Wat is een goed alternatief voor deze cpu?
AMD heeft nog geen antwoord op de Intel Pentium serie. Hun R3 Ryzens zijn nog altijd duurder plus dat ze sneller geheugen nodig hebben wat ook de kosten verhoogd.

De Pentium G4560 is overigens redelijk goed te verkrijgen weer. Het zag er een maand geleden wel dramatischer uit in de Pricewatch. Indien je deze niet kan vinden kan je altijd de ietsje duurder G4600 overwegen.

Je kan in de buurt komen van je budget:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B250M PRO-VD€ 61,40€ 61,40
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 164,-€ 164,-
1WD Black (2016, SATA-600), 500GB€ 65,-€ 65,-
1Sharkoon VS4-S€ 25,95€ 25,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 498,35

Deze hele combinatie kan je indien nodig bij Azerty bestellen en laten monteren als je dat wil. Ik geloof dat bij vrijwel elk onderdeel Azerty de goedkoopste is. Reken wel even 50-70 euro erbij voor montage kosten.

Je hebt ook nog een Windows licentie nodig. Enkel Windows 10 zal werken met deze hardware, of je moet een Retail key hebben van Windows 7 nog ergens om daarmee 10 te activeren. Ander is het 80 euro voor Windows 10 Home Edition: pricewatch: Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM

Let op, die hele goedkope prijzen zijn vaak keys die via het grijze circuit geleverd worden. Je kan een koopje hebben, je kan een duurkoopje eraan hebben. Veelal zijn de niet legaal verkregen keys.

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
CMD-Snake schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 11:05:
[...]

AMD heeft nog geen antwoord op de Intel Pentium serie. Hun R3 Ryzens zijn nog altijd duurder plus dat ze sneller geheugen nodig hebben wat ook de kosten verhoogd.

De Pentium G4560 is overigens redelijk goed te verkrijgen weer. Het zag er een maand geleden wel dramatischer uit in de Pricewatch. Indien je deze niet kan vinden kan je altijd de ietsje duurder G4600 overwegen.

Je kan in de buurt komen van je budget:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B250M PRO-VD€ 61,40€ 61,40
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 164,-€ 164,-
1WD Black (2016, SATA-600), 500GB€ 65,-€ 65,-
1Sharkoon VS4-S€ 25,95€ 25,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 498,35

Deze hele combinatie kan je indien nodig bij Azerty bestellen en laten monteren als je dat wil. Ik geloof dat bij vrijwel elk onderdeel Azerty de goedkoopste is. Reken wel even 50-70 euro erbij voor montage kosten.

Je hebt ook nog een Windows licentie nodig. Enkel Windows 10 zal werken met deze hardware, of je moet een Retail key hebben van Windows 7 nog ergens om daarmee 10 te activeren. Ander is het 80 euro voor Windows 10 Home Edition: pricewatch: Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM

Let op, die hele goedkope prijzen zijn vaak keys die via het grijze circuit geleverd worden. Je kan een koopje hebben, je kan een duurkoopje eraan hebben. Veelal zijn de niet legaal verkregen keys.
Windows & Office legaal zijn aanwezig,dus dat is geen probleem.

Thx voor het meedenken!

DUGG

• youridv1
@CMD-Snake nou ben ik het niet keihard oneens met je lijstje, maar voor 20 euro meer heb je twee maal zoveel opslag en is het een SSHD in plaats van een conventionele HDD.

@Mach assemblage is echt een fluitje van een cent. Er zijn zat guides voor op youtube en die zijn diepgaand genoeg. Alle tips en trucjes worden besproken. Hoe je erachter komt hoe je processor op je moederbord moet, hoe je erachter komt op welke manier je ram erin moet en bij sommige moederborden in welke sloten. redenatie over hoe je de voeding moet plaatsen. Kabels achter het moederbordtray langs trekken leren ze je dan niet zo specifiek. Kasten hebben gewoon een dubbele rechterwand. Je moederbord hangt eraan. Naast de voeding zit een gat waar alle kabels in verdwijnen en vervolgens zitten er weer gaten rondom het moederbord zodat iedere kabel zo dicht mogelijk bij zijn bestemming weer tevoorschijn komt. Verder zijn zo goed als alle connectors gelabled en staat er in de gebruiksaanwijzing van ieder moederbord een schematische tekening van alles wat je moet weten. Als je echt nog nooit een pc gebouwd heb, lees de moederbord gebruiksaanwijzing en kijk de build guides van LinusTechTips op youtube. De hardware die zij in de video gebruiken is irrelevant, de installatie is identiek. PCPartPicker doet ook prima video's erover die je alles laten zien.

[ Voor 77% gewijzigd door youridv1 op 26-08-2017 12:45 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:54
offtopic:
Ben ik de enige die zich afvraagt wat een 'cadeau-zoon' is?

The devil is in the details.

• youridv1
Hahn schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:40:
offtopic:
Ik denk dat hij aangetrouwd bedoeld maar ik twijfel ook

• CMD-Snake
youridv1 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:36:
@CMD-Snake nou ben ik het niet keihard oneens met je lijstje, maar voor 20 euro meer heb je twee maal zoveel opslag en is het een SSHD in plaats van een conventionele HDD.
Nadeel van SSHD's zijn dat ze vaak op 5.400 rpm draaien. Alle voordelen van het flash geheugen is dan weer foetsie.

En vaak zijn deze schijven gemaakt door Seagate, een merk wat ik nou niet echt kan aanbevelen....

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:40:
offtopic:
Haha. Zat er op te wachten. Is zoon van mijn vriendin, dus officieel stiefzoon maar dat vind ik zo'n vervelend woord, dus daarom zeggen wij cadeau-zoon 😄

@Mach assemblage is echt een fluitje van een cent. Er zijn zat guides voor op youtube en die zijn diepgaand genoeg. Alle tips en trucjes worden besproken. Hoe je erachter komt hoe je processor op je moederbord moet, hoe je erachter komt op welke manier je ram erin moet en bij sommige moederborden in welke sloten. redenatie over hoe je de voeding moet plaatsen. Kabels achter het moederbordtray langs trekken leren ze je dan niet zo specifiek. Kasten hebben gewoon een dubbele rechterwand. Je moederbord hangt eraan. Naast de voeding zit een gat waar alle kabels in verdwijnen en vervolgens zitten er weer gaten rondom het moederbord zodat iedere kabel zo dicht mogelijk bij zijn bestemming weer tevoorschijn komt. Verder zijn zo goed als alle connectors gelabled en staat er in de gebruiksaanwijzing van ieder moederbord een schematische tekening van alles wat je moet weten. Als je echt nog nooit een pc gebouwd heb, lees de moederbord gebruiksaanwijzing en kijk de build guides van LinusTechTips op youtube. De hardware die zij in de video gebruiken is irrelevant, de installatie is identiek. PCPartPicker doet ook prima video's erover die je alles laten zien.
Snap ik, heb het in het verleden ook vaak genoeg gedaan, maar ik ben op een leeftijd gekomen dat ik liever lui dan moe ben. Plus als ik de winkel het systeem laat bouwen voorkom ik discussies als er onverhoopt iets niet helemaal naar behoren werkt ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Mach op 26-08-2017 13:06 ]

DUGG

Verwijderd

Een SSD wordt al meegenomen is in de openingspost te lezen. Dus dan een normale HDD erbij voor de opslag is dan zo gek nog niet. (Al heb ik zelf liever zo weinig mogelijk draaiende dingen in mijn PC dus ook geen HDD's).

• youridv1
CMD-Snake schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:54:
[...]

Nadeel van SSHD's zijn dat ze vaak op 5.400 rpm draaien. Alle voordelen van het flash geheugen is dan weer foetsie.

En vaak zijn deze schijven gemaakt door Seagate, een merk wat ik nou niet echt kan aanbevelen....
Een Firecuda is als bootdrive anders significant sneller dan een 7200rpm conventionele drive uit ervaring. FireCuda's draaien namelijk gewoon op 7200rpm. Waar jij dat meestal vandaan haalt... Ook is seagate helemaal geen slecht bedrijf opzich en de kwaliteit van hun drives is meer dan overwegend goed. Dat mensen die spotgoedkope drives met "desktop hdd" op de doos kopen is hun probleem. Een drive kopen die ver onder de prijs zit zonder je in te lezen is gewoon niet handig. Zelfde met voedingen "FSP VOEDINGEN ZIJN FLUT MAAR BE QUIET! VOEDINGEN ZIJN PRIMA" FSP produceert beide. Het gaat niet om het bedrijf maar om het product. Barracuda, Firecuda, IronWolf en de Enterprise serie van seagate zijn allen bewezen goed van kwaliteit.

Overigens heb ik gelezen dat er een ssd meegenomen word. Dan zou ik al helemaal geen WD Black van 500GB nemen das onnodig. Voor 15 euro minder heb je een 1TB WD Blue 7200rpm.

[ Voor 11% gewijzigd door youridv1 op 26-08-2017 15:20 ]

• CMD-Snake
youridv1 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:14:
Waar jij dat meestal vandaan haalt... Ook is seagate helemaal geen slecht bedrijf opzich en de kwaliteit van hun drives is meer dan overwegend goed.
Mijn eigen ervaring is met twee Barracuda schijven die na zes maanden ieder de geest gaven. En nog een schijf in de laptop van een familielid die ook binnen een jaar defecten had.

Een goede bron is de firma Backblaze. Zij gebruiken in hun datacenter enkel consumentendisks voor opslag. De data die eruit komt is interessant omdat elke consumentenschijf daar eigenlijk ver over de specificaties moet gaan qua levensduur. De getallen voor Seagate qua failures zijn weinig bemoedigend:

https://www.backblaze.com...ve-failure-rates-q1-2017/
https://www.backblaze.com...ive-benchmark-stats-2016/
https://www.backblaze.com...ve-failure-rates-q3-2016/
https://www.backblaze.com...eliability-stats-q1-2016/

De Seagates, met name de 4TB modellen, hebben een hoge failure rate. WDC heeft een iets hogere failure rate, maar Backblaze gebruikt veel minder WDC disks in tegenstelling tot de Seagate schijven die in grote getalen aanwezig zijn.
Overigens heb ik gelezen dat er een ssd meegenomen word. Dan zou ik al helemaal geen WD Black van 500GB nemen das onnodig. Voor 15 euro minder heb je een 1TB WD Blue 7200rpm.
Dan inderdaad een grotere WD Blue, maar die draait overigens op 5400 rpm volgens de specs.

Verwijderd

CMD-Snake schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 16:12:
Dan inderdaad een grotere WD Blue, maar die draait overigens op 5400 rpm volgens de specs.
De nieuwe versie inderdaad. Blue heeft een paar jaar geleden de plek van green ingenomen. De oude Blue van 7200rpm is ook nog te koop:
pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

• youridv1
@CMD-Snake ik heb dan weer ervaringen met barracuda's, firecuda's en desktop sshd's die het na jaren nog erg goed doen. Anekdotisch bewijs zegt niet veel. Dat van backblaze is opzich interessant, maar tot ik zelf een slechte ervaring heb met seagate, blijf ik ze gewoon als een a merk zien
Pagina: 1