Toon posts:

Ruis in versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Als ik mijn line out van mijn geluidskaart in mijn versterker/md doe dan zit er de hele tijd een vervelende zoem in het geluid...

Weet iemand hoe dat komt en hoe ik kan verhelpen?

Verwijderd

Mischien komt dit door dat je een kapotte kabel hebt of aansluiting. Probeer eens de kabels wat te bewegen.
Ook kun je de line out lager zetten. Verder moet je eens checken of je de treble niet op het aller hoogst hebt staan, want dat versterkt namelijk ook de ruis.
Ook kan het komen dat je mischien iets magnetisch in de buurt hebt staan van je boxen of je pc

suc6

Verwijderd

Heb ik ook gehad, het bleek aan de kabel te liggen.

Het kan ook zijn dat je je radio heel hard hebt staan en dat je het volume op de computer heel zacht hebt ingesteld.

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:02
50 Hz / 100 Hz
die komen wel vaak voor (adaptor)

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Het kan met een aardlus te maken hebben.
Dit treedt op als er zowel een apparaat met randaarde* als centrale radio met je versterker is verbonden.

Bij mijn oude versterker kon ik dit probleem oplossen door de behuizing van de versterker met de verwarming te verbinden. Bij mijn nieuwe versterker werkt dee truuk niet en moet ik elke keer de centrale antenne eraf gooien.

*= Bijvoorbeeld je PC of een een apparaat dat op de PC is aangesloten en via je PC n verbinding staat met de versterker.

Verwijderd

om een aard brom te onderdrukken kun je er een 1:1 trafo tussen zetten

Verwijderd

Een kabeltje tussen de aardaansluiting van m'n versterker en de systeemkast deed wonderen.

Zeker bij DivX ;-) met een laag geluidsnivo was het gebrom bij mij haast harder dan m'n Delta HP fan :)

Gebrom komt geloof ik doordat zowel de versterker als de computer op dezelfde electriciteitsgroep zitten. Misschien lul ik ook uit m'n nek :? maar een kabeltje lost het iig op.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, zote zien kan het veel oorzaken hebben... Ik heb gister bijna mijn SB live gesloopt met klooien.... :(
Pagina: 1