Heeft os x codecs nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:49

Sagat

Is pappa x2!

Topicstarter
Mijn vraag:
Zoals de titel aangeeft, gebruikt os x ook codecs? Reden voor de vraag is dat bij sommige scenes in een serie (GoT) er erg slecht uitzien. Het lijkt dan net of er te weinig kleuren worden weergegeven ofzo? Gaat met name om de scenes in ijs gebieden met mist.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
2016 macbook pro met hdmi kabel verbonden naar plasma tv.
Ik open dan via safari de zigotv website.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Gezocht hier op GoT en op google.

Mogelijke verklaringen waar ik zelf aan gedacht heb:
Het zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat de mac via wifi verbonden is. Echter de rest van de serie ziet er wel redelijk tot goed uit. Tot en met vorig seizoen keek ik direct op tv via mijn kpn abbo. Wel mooier maar als ik het verschil in beeldkwaliteit in cijfers zou moeten weergeven: algemeen op de tv een 9 of zelfs 10. En nu via deze setup meer een 7. Maar bij de mist scenes echt een 3/4.

Ik weet ook niet of de weboptie van ziggo lagere resolutie of meer compressie heeft. Gebruik deze setup verder weinig.
(Al hoewel een grand prix er laatst eigenlijk ook prima uitzag...)

10 second ninja DONE

Beste antwoord (via Sagat op 26-08-2017 09:50)

Verwijderd

-

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 14:55 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 13:12

TommieW

Numa numa.

Sowieso zullen codecs er niet echt voor zorgen dat iets beter wordt weergegeven. Het videoformaat wordt ondersteund of niet. Mijn verwachting is eerder dat het gewoon door compressie komt.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-09 17:22

n8n

Ziggo schijnt erg veel compressie to te passen. Ik kan het kijken via Ziggo maar download liever een release die tegen de 5GB aan hikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
TommieW schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 07:29:
Sowieso zullen codecs er niet echt voor zorgen dat iets beter wordt weergegeven. Het videoformaat wordt ondersteund of niet. Mijn verwachting is eerder dat het gewoon door compressie komt.
Dat is niet perse zo. Als een apparaat een bepaalde codec niet ondersteund wordt er mogelijk teruggevallen naar een codec die minder geoptimaliseerd is. Ik zou dan wel verwachten dat Ziggo zelf deze informatie heeft gepubliceerd.

🌞🍃

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 14:55 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Topicstarter
Thanks iedereen, vanochtend even gekeken of het mijn ps4 (die is bedraad ipv wifi) ook zou lukken, echter die ondersteund geen silverlight |:(

Zal maandag is kijken of de kwaliteit via mijn werklaptop (win10) beter is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:03
Ziggo streamen is zoals al eerder gemeld redelijk dramatisch. iOS apps werken hier wel goed. Maar zodra het naar een groter scherm moet via chromecast rent het achteruit. Browser is ook redelijk dramatisch. Al heeft html 5 wel wat verbetering gebracht. GoT doe ik ook maar downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Topicstarter
Is volgende week alweer de seizoensfinale? Ik vrees dat ik het dan maar uitzing. Ga nog even hard denken hoe ik het volgend jaar aanpak. Mogelijk neem ik dan een maandje ziggo op proef ofzo of gewoon 'officieel' tv te kunnen kijken :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 17:11

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Sagat schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:54:
Thanks iedereen, vanochtend even gekeken of het mijn ps4 (die is bedraad ipv wifi) ook zou lukken, echter die ondersteund geen silverlight |:(

Zal maandag is kijken of de kwaliteit via mijn werklaptop (win10) beter is.
ZIggo gebruikt tegenwoordig HTML5, geen Silverlight meer.
https://community.ziggo.n...yer-voor-ziggogo-tv-19775

(maar werkt mss niet op PS?)

[ Voor 3% gewijzigd door kaassouffle op 26-08-2017 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Topicstarter
kaassouffle schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:41:
[...]

ZIggo gebruikt tegenwoordig HTML5, geen Silverlight meer.
https://community.ziggo.n...yer-voor-ziggogo-tv-19775

(maar werkt mss niet op PS?)
op de PS gisterochtend iig nog keihard om sivlerlight gezeurd. En voor safari:
Browsers die nog niet de HTML5-player gebruiken:
Safari (op termijn zal er wel de juiste ondersteuning zijn voor onze HTML5-player, het is nog onduidelijk wanneer)

Het is misschien de moeite waard om chrome op de mac te mikken err ik neem aan dat dit kan, ik deed en doe echt byzonder weinig met het ding......maar ik zou verwachten dat dit bestaat
Ja uiteraard bestaat het, ik heb het ook op mijn iphone nu ik er over nadenk, geen garanties natuurlijk.....maar betekent iig dat mac en chrome geen mortal enemies ofzo zijn......maar

Eerste hit als je er op googled
Denk dat ik het voor de lol wel even test, kan het altijd weer verwijderen als het echt te erg blijkt te zijn.

10 second ninja DONE

Pagina: 1