55inch of 65inch oled tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 00:54
Hey mede Tweakers,

Ik zit te twijfelen over het formaat van een woonkamer tv waar ik 3.5 meter vanaf zal zitten. De tv zal voornamelijk gebruikt worden voor Netflix en gamen( PS4 pro).

Twijfel nu dus enorm tussen 2 scherm formaten 55inch vs 65inch

Betreft: Oled modellen LG 55c7v vs LG 65c7v.

Ik heb beide tv's in de winkel bekeken en op het oog lijkt de 55inch klein voor mijn gevoel en de 65 inch groot maar wellicht toch iets te groot voor de afstand waar ik zal zitten.

Wat zouden jullie me aanraden en dan vooral de mensen die ervaring hebben met deze formaten op vergelijkbare afstanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

55" is zeker niet te klein maar daarentegen zal je erg snel gewend zijn aan een 65” scherm.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
Hmm je maakt het me niet makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb vorige week voor de zelfde keuze gestaan. Uiteindelijk voor de 65 inch gegaan en geen moment spijt gehad.
Zeker met het opkomen van 4k verwacht ik dat je hier meer van zult genieten, en nu al met de ps4 pro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

JT888 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 07:24:
Hmm je maakt het me niet makkelijker.
Ik denk dat je teveel verwachtingen hebt bij wat je uit zo'n topic haalt. De helft vindt het een, de andere helft wat anders. De vraag is al heel vaak gesteld en een 100% bevestigend antwoord bestaat niet. Het gaat namelijk om wat jij vindt. Groter went altijd en voor beleving is groter altijd beter, maar soms kan het wel een enorm plakkaat "Zwart" in je huiskamer zijn...

Hang een zwart stuk karton op en kijk wat je acceptabel vindt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT888
Chaser2600 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 08:08:
Ik heb vorige week voor de zelfde keuze gestaan. Uiteindelijk voor de 65 inch gegaan en geen moment spijt gehad.
Zeker met het opkomen van 4k verwacht ik dat je hier meer van zult genieten, en nu al met de ps4 pro.
Goed om te horen ik ga dit advies maar volgen. Aangezien 65inch ook snel went volgens mede tweaker "Switchie" :).

Een groot zwart plakaat heb ik geen problemen mee overigens @Chaser2600

Bedankt voor de reacties !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-09 17:03
65 absoluut!

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:40
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand z'n tv uiteindelijk te groot vond, wel geregeld dat een maatje groter best had gekund :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Kan je het geld missen? 65"
Kan je het geld eigenlijk niet missen? 65"
Kan je het geld écht niet missen? 55"

Ben zelf overigens voor 55" gegaan omdat ik er nog een deftige audio set-up bij wilde hebben :) Maar stiekem had ik nu toch wel graag het 65" model gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT888
Kleine update voor dit topic ... Ben uiteindelijk toch voor de 55c7v gegaan. Het resultaat ja zeker groot genoeg. De tv leek kleiner in de winkel wellicht vanwege de ruimte erom heen daar. Kon een mooie deal maken voor de 55inch. De 65inch had me bijna het dubbele gekost en dat vond ik het uiteindelijk toch niet waard.

Al met al meer dan tevreden met het formaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:57
Haha hier hetzelfde probleem, 55 of 65.En in de winkel lijken ze allemaal klein, zit zelf 4 meter van me tv.

Zou mooi zijn als ik een 65 inch ergens kon zien in huiskamer. Overal waar ik kom hebben ze max 55inch van me vriende-familiekring.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:25
Amaze86 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:29:
Haha hier hetzelfde probleem, 55 of 65.En in de winkel lijken ze allemaal klein, zit zelf 4 meter van me tv.

Zou mooi zijn als ik een 65 inch ergens kon zien in huiskamer. Overal waar ik kom hebben ze max 55inch van me vriende-familiekring.
Ik zit zelf ook rond de 4.5m van mijn tv vandaan. Ik ben voor de 65'' gegaan, toen hij werd neergezet dacht ik eeeh oke deze is wel iets te groot voor mijn woonkamer.

We zijn inmiddels een week verder en nu denk ik 77'' zou ook nog best kunnnen ;-) het went heeel snel.
Pagina: 1