Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eindelijk ga ik weer eens mijn PC upgraden. Daarvoor wil ik een nieuw systeem gaan bouwen.
Op dit nieuwe systeem wil ik op een 1080p 24" monitor gaan gamen.
Ergens volgend jaar wil ik dan alleen nog de videokaart en monitor vervangen. (de monitor die ik dan wil is een ultra-wide (21:9) monitor)
Voor nu wil ik games, zoals: Battlefield 1, GTA5, The Witcher 3, Watch Dogs 2, World of Warcraft, Diablo 3, Assassins Creed Unity op medium/high-ish kunnen spelen met respectabele FPS.
Verder zal op dit systeem ook nog af en toe wat licht Photoshop worden gedaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor dit systeem ligt rond de 700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil mijn kast en SSD gebruiken voor het nieuwe systeem.
En heb nog een 1TB HDD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Basiscomponenten, 16G geheugen
Voor nu een oké videokaart. (later een videokaart in de range van een GTX 1070 i.c.m. een ultra-wide monitor)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Meeste bang-for-buck.
Ga je overklokken?
Misschien.
Wat verwacht je van ons?
Vanwege de slecht leverbare en te dure GTX 1070 wil ik wachten met het kopen van een high-range videokaart. Daarnaast is het denk ik overbodig voor een 1080p resolutie. Zodra ik een nieuwe ultra-wide monitor koop, wil ik tegelijk de videokaart weer upgraden naar een meer high-range kaart, zoals bijv. de GTX 1070 of de Vega 56.
Zal de GTX 1050 Ti voldoen tot die tijd?
En is het een slimme zet om nog te wachten met het kopen van een high-range videokaart?
Het moederbord dat ik heb uitgekozen. Is dat de meerprijs van ongeveer €30,- waard? (betere audio en NIC)
Andere op of aanmerkingen?
Eindelijk ga ik weer eens mijn PC upgraden. Daarvoor wil ik een nieuw systeem gaan bouwen.
Op dit nieuwe systeem wil ik op een 1080p 24" monitor gaan gamen.
Ergens volgend jaar wil ik dan alleen nog de videokaart en monitor vervangen. (de monitor die ik dan wil is een ultra-wide (21:9) monitor)
Voor nu wil ik games, zoals: Battlefield 1, GTA5, The Witcher 3, Watch Dogs 2, World of Warcraft, Diablo 3, Assassins Creed Unity op medium/high-ish kunnen spelen met respectabele FPS.
Verder zal op dit systeem ook nog af en toe wat licht Photoshop worden gedaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor dit systeem ligt rond de 700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil mijn kast en SSD gebruiken voor het nieuwe systeem.
En heb nog een 1TB HDD.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Cooler Master Cosmos 1000 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 148,95 | € 148,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 148,95 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Basiscomponenten, 16G geheugen
Voor nu een oké videokaart. (later een videokaart in de range van een GTX 1070 i.c.m. een ultra-wide monitor)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Meeste bang-for-buck.
Ga je overklokken?
Misschien.
Wat verwacht je van ons?
Vanwege de slecht leverbare en te dure GTX 1070 wil ik wachten met het kopen van een high-range videokaart. Daarnaast is het denk ik overbodig voor een 1080p resolutie. Zodra ik een nieuwe ultra-wide monitor koop, wil ik tegelijk de videokaart weer upgraden naar een meer high-range kaart, zoals bijv. de GTX 1070 of de Vega 56.
Zal de GTX 1050 Ti voldoen tot die tijd?
En is het een slimme zet om nog te wachten met het kopen van een high-range videokaart?
Het moederbord dat ik heb uitgekozen. Is dat de meerprijs van ongeveer €30,- waard? (betere audio en NIC)
Andere op of aanmerkingen?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 201,95 | € 201,95 |
| 1 | MSI B350 Gaming Pro Carbon | € 120,95 | € 120,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC | € 158,95 | € 158,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 135,95 | € 135,95 |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 88,95 | € 88,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 706,75 | |