Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
Beste Tweakers leden,

Aangezien ik erg veel last heb van onstabiel internet door een flatgebouw die dichtbij zit (en dus een boel andere mensen op 2.4ghz zitten). Wilde ik gebruik maken van powerline networking, aangezien bedraad rechtstreeks van modem geen optie is.

Nu heb ik weer een ander probleem dat ik in mijn kamer dus 1 stopcontact heb met 2 aansluitingen (onder elkaar). En aangezien het product dus best groot is kan ik dus geen verlengdoos op aansluiten als de powerline is aangesloten.

Ik vroeg mij dus af of het wel mogelijk was om de powerline te verbinden via een verlengsnoer (1 aansluiting). Hierdoor heeft hij dus geen last van andere apparaten en heb ik nog wel de ruimte om een stopcontact aan te sluiten op de tweede aansluiting.

Als dit niet mogelijk is hebben jullie wellicht andere suggesties voor een betere verbinding?
Ik heb nu een laptop, dus een betere netwerk kaart is erg lastig, ik dacht zelf aan een usb met 5.0 Ghz.

Met vriendelijke groet,

Asd156

Beste antwoord (via asd156 op 25-08-2017 23:27)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

asd156 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:55:
[...]

Het gaat hierbij om een gewone rijtjes huis.

[...]

Het gaat om een stopcontact die er zo uitziet:

http://www.elektra-info.n...bel-stopcontact-dicht.jpg

Het zit best dicht op elkaar.
Moet geen probleem zijn denk ik. Zo ziet het er hier uit.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/f4MzSQ/stopcontact.jpg

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zou je iets specifieker je huidige situatie in kaart willen brengen voor ons?
Wellicht zou 5ghz inderdaad een mooie oplossing kunnen zijn maar met de huidige info weten we niet eens of je in een 50m2 appartementje woont of een 2000m2 landhuis

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

weet niet hoe je stopcontact er uit ziet.
Ik heb ook stopcontacten met 2 aansluitingen onder elkaar. en gebruik gewoon een devolo 1200+ zonder problemen.
In het bovenste stopcontact zit de normale stekker naar een verdeel doos voor lampen of TV.
En in het onderste zit de Devolo (waar weer een stekker in kan van een andere lamp)

En dit op beide locaties. No problemo

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
Switchie schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:53:
Zou je iets specifieker je huidige situatie in kaart willen brengen voor ons?
Wellicht zou 5ghz inderdaad een mooie oplossing kunnen zijn maar met de huidige info weten we niet eens of je in een 50m2 appartementje woont of een 2000m2 landhuis
DarkSide schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:54:
weet niet hoe je stopcontact er uit ziet.
Ik heb ook stopcontacten met 2 aansluitingen onder elkaar. en gebruik gewoon een devolo 1200+ zonder problemen.
In het bovenste stopcontact zit de normale stekker naar een verdeel doos voor lampen of TV.
En in het onderste zit de Devolo (waar weer een stekker in kan van een andere lamp)

En dit op beide locaties. No problemo

[ Voor 23% gewijzigd door asd156 op 25-08-2017 22:56 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

[...]

[...]

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/f4MzSQ/stopcontact.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:47
[...]

Waarom gebruik je dan niet een devolo powerline waar ook nog een stopcontact in zit? Je verliest hierdoor dus niet je stopcontact.

[ Voor 16% gewijzigd door Rik. op 25-08-2017 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
DarkSide schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:20:
[...]

[afbeelding]
Ah bedankt voor de moeite!

Dat moet dan inderdaad geen probleem zijn.
Waarvoor is eigenlijk de stopcontact aansluiting op de Devolo zelf als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
Rik. schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:21:
[...]

Waarom gebruik je dan niet een devolo powerline waar ook nog een stopcontact in zit? Je verliest hierdoor dus niet je stopcontact.
Rik. schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:21:
[...]

Bedoel je dat je in de devolo zelf ook kunt aansluiten? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:47
asd156 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:24:
[...]

[...]

Bedoel je dat je in de devolo zelf ook kunt aansluiten? 8)7
Ja, de devolo beschikt zelf nog over een stopcontact. Je stopt de devolo dus in het stopcontact, deze kan dus zorgen voor een netwerkaansluiting op die plek en in de devolo kun je dan nog een andere stekker aansluiten waardoor dat stopcontact alsnog te gebruiken is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asd156
Rik. schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:25:
[...]

Ja, de devolo beschikt zelf nog over een stopcontact. Je stopt de devolo dus in het stopcontact, deze kan dus zorgen voor een netwerkaansluiting op die plek en in de devolo kun je dan nog een andere stekker aansluiten waardoor dat stopcontact alsnog te gebruiken is
Top bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
Koop aub het merk Devolo, andere merken zijn bagger met powerline.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

asd156 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:50:
Als dit niet mogelijk is hebben jullie wellicht andere suggesties voor een betere verbinding?
Ik heb nu een laptop, dus een betere netwerk kaart is erg lastig, ik dacht zelf aan een usb met 5.0 Ghz.
Hoe bedoel je lastig? In de pricewatch vind je ze van Intel voor een euro of 25. Kijk wel of je PCI of M.2 hebt, maar dat zou je zo moeten kunnen zien als je de laptop open hebt gemaakt of je kan het teruglezen in de gebruikershandleiding. Kwestie van 2 draadjes en 1 schroefje voorzichtig losmaken, de nieuwe erin steken, drivers installeren en klaar.

Vandaag toevallig zelf overgestapt op 5Ghz en bevalt zeer goed. Altijd in het weekend krijg ik problemen met wifi want het lijkt erop dat het dan "druk" wordt met de wifi-signalen. Nu geen last meer :). De vraag is nu natuurlijk van wanneer stappen de buurtbewoners over op 5Ghz. Tip: Installeer het programme "Inssider" (oudere versies zijn gratis en werken prima) om te kijken hoeveel 5Ghz netwerken het programma vindt. Bij mij was dit 3 en bij 2.4Ghz... ontelbaar :).

P.S. Kijk uit met fake wifi-kaarten die op ebay e.d. verkocht worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2017 00:58 ]

Pagina: 1