Vraag over framerate en gevolgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njirk
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-09 21:20
Beste tweakers,

Ik heb onlangs het volgende filmpje op youtube bekeken.
YouTube: GTA V: 30 vs 60 vs 120 vs 144 FPS CAR SPEED RACE (HIGHER FPS gives y...

In het filmpje is te zien dat een hogere framerate sneller is dan een lagere framerate. Is er iemand die dit kan uitleggen?

Ik speel op dit momenteel motogp17 en ik vraag mij af of een hogere framerate ook in dit spel kan zorgen voor snellere ronde tijden. Een vriend van mij heeft vandaag een playstation pro gekocht en heeft de boost mode geactiveerd waardoor de framerate omhoog gaat. Hij zegt dat het anders aanvoeld en is een tiende sneller gegaan dan voorheen en zegt dat er meer mogelijk is.

Misschien moet ik de volgende vraag in een ander gedeelte van het forum plaatsen maar ik weet niet waar. Dus ik plaats de vraag hier. Als dat niet de bedoeling is laat het even weten dan zal ik de vraag verplaatsen. Ik heb een lg dm2350dm, op het internet heb ik de maximale hz opgezocht. Deze blijkt 75 hz te zijn. Mijn vriend zei dat een ps4 pro de framerate met 38% kan verbeteren. Ik heb proberen op te zoeken of dat klopt maar heb helaas niks kunnen vinden. Motogp17 is 60 fps. Als ik een ps4 pro zou aanschaffen en de fps zou daarmee op 138% komen dan kom ik uit op 82-83 fps. Wat gebeurd er dan op mijn monitor? Kan een ps4 pro weten dat mijn monitor maximaal 75hz is en de fps tot 75 beperken? Of verwerkt de ps4 pro 82-83 fps en krijg ik er 75 te zien?

Ik hoop dat iemand mijn vragen begrijpt en mijn vragen kan beantwoorden.

Met vriendelijke groeten,

Krijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Er staan toch legio reacties onder de betreffende video?!

Wat maak je daar uit op?

[ Voor 19% gewijzigd door Switchie op 25-08-2017 22:31 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njirk
Switchie schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:31:
Er staan toch legio reacties onder de betreffende video?!

Wat maak je daar uit op?
Ik heb een groot deel van de reacties gelezen. Maar ik kan helaas geen uitleg vinden waarom een hogere framerate sneller is. En of dit alleen in gta het geval is of ook in andere spellen.

Ik zal nog een keer de reacties doornemen. Misschien heb ik wat gemist.

[ Voor 8% gewijzigd door njirk op 25-08-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:11

heuveltje

KoelkastFilosoof

zie het zo ook niet staan, maar als het al klopt, bug/afrondingsprobleem in de physics engine waarschijnlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door heuveltje op 25-08-2017 22:47 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als ik een ps4 pro zou aanschaffen en de fps zou daarmee op 138% komen dan kom ik uit op 82-83 fps
Dat is al een nee, framerate op consoles is bijna altijd locked op 30 of 60 fps, of heeft een unlock voor vrije 30-60fps (zoals lara croft op PS4 pro).

Wat betreft de uitleg rond de snelheid van de games, dat ligt vaak aan de engine, maar in de basis komt het neer op een stukje afronding, update en ticks/sec.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njirk
Bedankt voor de reacties. Even samenvatten om te zien of ik het goed begrijp.

Dat de hogere framerate een snellere tijd heeft in gta betekend niet dat dit in andere spellen ook het geval is, of dat andere spel moet ook eenzelfde soort bug of afrondingsprobleem bevatten.

En het klopt inderdaad dat motogp17 geen framerate van 80+ zal draaien op een playstation pro met een resolutie van 1440p. De 60 fps zullen alleen stabieler zijn. Over 1080p ben ik nog niet zo zeker

https://www.google.nl/amp...7-1440p60fps-ps4-pro/amp/

Dit volgende staat er in het artikel over framerate

On consoles, frame rate is not locked, because in some situations, say like massive crashes, the platforms offer some brilliant supports to minimize issues. Locking frame rate would just default on the “worst case”, unlocked frame rate instead is used by all racing titles because it allows to get the best in all conditions. PC will offer unlocked or locked frame rate – it’ll be down to the player.

We’ve worked to support PS4 Pro, in terms of higher resolution, and basic HDR support, but we’re still working to improve after day one, with a more detailed HDR, in order to jump from it being just ‘better on PS4 Pro’ to being ‘way better on PS4 Pro’.

On PS4 Pro the game runs at 2560 X 1440, with even more stable 60fps.
We don’t apply downsampling on HD TV on PS4 Pro, but we’re planning to update the HDR support quite soon and to improve graphics detail too.

Kan ik hieruit opmaken dat de framerate toch wel boven de 60 komt? Het artikel zegt namenlijk dat de framerate niet opslot zit. Betekend dit dat de framerate kan doen wat het wil? Of kan het doen wat het wil maar niet boven de 60 uitkomen?

[ Voor 58% gewijzigd door njirk op 25-08-2017 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MW2 had dit ook, kwam voort uit de engine die dan weer een doorontwikkeling was van de Quake engine. Betekende in feite dat hoe hoger je FPS was, hoe sneller je liep, hoger je sprong en hoe sneller je rate of fire was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

njirk schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:05:
Kan ik hieruit opmaken dat de framerate toch wel boven de 60 komt? Het artikel zegt namenlijk dat de framerate niet opslot zit. Betekend dit dat de framerate kan doen wat het wil? Of kan het doen wat het wil maar niet boven de 60 uitkomen?
Nee, die is capped op 60.
with even more stable 60fps
Er zijn maar zeer weinig console games die een unlocked/uncapped framerate hebben.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:13

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 00:04:
MW2 had dit ook, kwam voort uit de engine die dan weer een doorontwikkeling was van de Quake engine. Betekende in feite dat hoe hoger je FPS was, hoe sneller je liep, hoger je sprong en hoe sneller je rate of fire was.
Als je bewegingssnelheid die afhankelijk is van de FPS is het gewoon een hele slechte implementatie, dat hoort gewoon niet bij een redelijk modern online spel.

Ik ken het zelf uit GTA2 op de pc, zonder limiet is t eigenlijk onspeelbaar zo snel als je loopt.
maarja dat is dan ook een zeer oude game. (de multiplayer heb ik echter nooit geprobeerd)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njirk
Bedankt voor de reacties. Ik zit nog wat te twijfelen om een playstation pro te halen. Want in motogp17 is er zeker wat aan de hand. De top 2 van het klassement hebben beide een playstation pro. Verder hebben nu twee vrienden van mij een playstation pro aangeschaft om hun tijden te verbeteren. Het is lastig de snelheid op het rechte stuk te vergelijken. Maar er zijn zeker verschillen met de normale versie. Beiden zeggen dat er meer grip beschikbaar is en het remmen is ook net wat anders. Als ze aan de verschillen gewend zijn is de kans zeer groot dat de tijden naar beneden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njirk
SinergyX schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 00:13:
[...]

Nee, die is capped op 60.

[...]

Er zijn maar zeer weinig console games die een unlocked/uncapped framerate hebben.
Op 1080 schijnt de framerate niet gecapt te zijn: On consoles, frame rate is not locked, because in some situations, say like massive crashes, the platforms offer some brilliant supports to minimize issues. Locking frame rate would just default on the “worst case”, unlocked frame rate instead is used by all racing titles because it all

Alleen 1440p is capped op 60
Pagina: 1