[gez] Wekker met stekker en alarmen op variabele dagen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 624753

Topicstarter
Ik zoek een wekker met de betrouwbaarheid van een stekker (en niet van een mobiele telefoon die uitvalt wanneer je die een keer vergeet op te laden), en de flexibiliteit van een telefoon.

Meerdere alarmen. Makkelijk in te stellen en aan en uit te schakelen.
Wederkerend per dag bijvoorbeeld
maandag 05:15
di-vr 06:45
Woensdag: 05:15 (standaard uit, maar kan ingeschakeld worden wanneer nodig)

Bestaar er zoiets?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Anoniem: 624753 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:27:
Ik zoek een wekker met de betrouwbaarheid van een stekker (en niet van een mobiele telefoon die uitvalt wanneer je die een keer vergeet op te laden), en de flexibiliteit van een telefoon.

Meerdere alarmen. Makkelijk in te stellen en aan en uit te schakelen.
Wederkerend per dag bijvoorbeeld
maandag 05:15
di-vr 06:45
Woensdag: 05:15 (standaard uit, maar kan ingeschakeld worden wanneer nodig)

Bestaar er zoiets?
Iets bouwen met een raspberry pi?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Anoniem: 624753 aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies (CEA).

TFW -> CEA

Select * from fish

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Een extra (goedkope) telefoon die je nooit van de lader haalt zou je probleem eenvoudig kunnen oplossen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 25-08-2017 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ernemmer schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:44:
Een extra (goedkope) telefoon die je nooit van de lader haalt zou je probleem eenvoudig kunnen oplossen.
Heb ik aan gedacht, maar gevoelsmatig ben ik bang dat er iets fout kan gaan als je je telefoon constant aan de oplader legt. Of teveel stroom kost. Zo'n oplader wordt toch best heet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:04
Ik weet niet hoe het zit met goedkopere telefoons, maar de lader van mijn HTC 10 houd ermee op als de telefoon vol is. Hij is dan dus ook niet warm meer. Het is niet dat er geen stroomverbruik meer is, maar het is wel zeer minimaal: 1-1,5w. Op jaarbasis is dat 13kwh. Mijn oude wekkerradio verbruikt ongeveer 2w, wat op jaarbasis ongeveer 17kwh is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 14:55 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:29
Je aanwennen dat je de telefoon opgeladen mee naar bed neemt en alle problemen zijn opgelost.
Of je telefoon op het nachtkastje aan de lader hangen.
Zover ik weet stopt iedere recente lader met laden zodra de telefoon vol is.
Gebruik dan een lader/kabel van goede kwaliteit (dus geen Action etc rommel) die je dan op je slaapkamer hebt liggen. Je ziet die dan vaak meteen liggen en vergeet minder snel dat je de telefoon op moet laden.

Ondersteunt je telefoon Qi laden dan is het helemaal handig, een Qi lader op je nachtkastje waar je je telefoon op legt en hij is nooit meer leeg. Heb ik altijd met mijn Nexus 5 gedaan op deze manier. Heb/had in huis een 2 tal van die laders (kastje naast de bank en op mijn nachtkastje).

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:59
Met een Sonos heb je de gevraagde opties.
Het is wel een wat "dure" wekker.

[ Voor 24% gewijzigd door Piebas op 26-08-2017 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Anoniem: 624753 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 07:30:
[...]

Heb ik aan gedacht, maar gevoelsmatig ben ik bang dat er iets fout kan gaan als je je telefoon constant aan de oplader legt. Of teveel stroom kost. Zo'n oplader wordt toch best heet.
Maar waar denk je dan aan?
Je wenst de flexibiliteit van een een telefoon dus je ontkomt sowieso niet aan een accu

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Laatst online: 01:15
Of een Amazon echo dot.

Deze gebruik ik ook als wekker. Je kunt er maximaal 100 instellen. Op verschillende tijden en dagen. Aan en uit zetten via de app of stem bediening.

Alleen het alarm er afhalen gaat niet zo goed via stem bediening omdat ik het volume wel hoog heb staan. Dus ik druk op de knop op de echo.

Volgens mij kun je de dot nu voor 60 euro krijgen bij Conrad

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je zou eens naar een Sangean RCR-3 kunnen kijken. Daarop kun je 4 alarmen instellen en zelf per dag kiezen welk alarm wordt gebruikt. Er zal vast wel een manual van het ding op internet te vinden zijn.

Ik heb zelf jarenlang een Sangean gehad die er erg op leek. Viel niet tegen. Gaat gewoon in het stopcontact, heeft backup batterij, en doet gewoon alles wat je van zo'n apparaat verwacht.

Sangean is volgens mij een Koreaans merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
https://www.amazon.com/gp...p_0?ie=UTF8&condition=all

Volgens mij kan deze wekker ook wel wat jij wilt. Wel jammer dat die nergens meer nieuw te koop is.

[ Voor 15% gewijzigd door Ernemmer op 26-08-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:27
Kijk eens naar het crowdfunding project onder de naam 'Bonjour', staat op Kickstarter en Indiegogo. Ik heb er twee besteld, welke later dit jaar worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

hutch schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 09:00:
Kijk eens naar het crowdfunding project onder de naam 'Bonjour', staat op Kickstarter en Indiegogo. Ik heb er twee besteld, welke later dit jaar worden geleverd.
Als alles goed gaat en de startup dan nog bestaat. Dit zijn geen winkels waar je even iets besteld. Je investeert in een startup en als het lukt krijg je je product als ROI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Anoniem: 624753 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 07:30:
[...]

Ik gebruik een oude iPhone4 als wekker, het voordeel is dat je een media device hebt, en veel mogelijkheden als wekker,
ook een voordeel is dat de lader uitschakelt als de accu vol is, en pas weer aanslaat als deze onder de 95% komt,
in verhouding met een wekker met een stekker (rijmt :) ) is dit voor mij veel goedkoper qua stroom verbruik.
De Apple opladers gebruiken een paar cent p/j aan stroom als deze niet oplaad

Als je een latere iPhone gebruikt heb je ook Siri tot je beschikking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:18
Ik heb zelf een wekker gemaakt van een el-cheapo tablet in combinatie met Edifier speakers. Stukje software geschreven zodat ik iedere dag wakker wordt met klassieke muziek :) Werkt nog niet ideaal, maar goed genoeg!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De echo dot ziet er tot nu toe uit als beste keuze. Goedkoop, modern.
Bonjour is mss ook wel iets.

Ik ga eens inlezen wat die apparaten nou eigenlijk allemaal kunnen. (ik voel me een klein beetje als mijn ouder met een videorecorder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
2e hands logitech squeezebox radio is wellicht een optie? Geweldig apparaat, helaas uit de handel.
Pagina: 1