Toon posts:

Mijn computer start vanzelf !?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Et gebeurt eens in de paar dagen, dan kom ik 's morgens in de kamer waar mijn pc staat... en dan draait ie gewoon, terwijl ik de avond ervoor hem uitgezet heb...

Mijn vader isser een keer pissed over geworden... alles moet van hem 's avonds uit... kwam ie een keer daar kijken, trekt ie mij uit me bed om die computer uit te zetten... ik uitzetten... paar uur later deed ie het weer...

Hoe kan dit ?

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 11:41
Dit komt waarschijnlijk omdat je een netwerk
kaart hebt met daarop powerup on lan.
Dit betekent dus dat iemand vanaf het internet je computer aanzet.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
cooooool dat wil ik ook :9~ :9~ :9~

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

Dat is wel creepy 8-) ...

en dacht je dat het spoken waren :)

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Sterker nog, ik heb het ook gehad met m'n oude pc, en nog sterker is dat hij er op een gegeven moment ook mee ophield...
Dus gewoon w8en, stopt vanzelf ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

LOL... PC kuren ;)
Waarom trek je gewoon de powerstekker niet uit. Of zet je de voeding niet af? :)

Anders ja stekkerpower! :)

Verwijderd

Dit kan toch niet via een kabelmodem, alleen via een LAN?

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 13:36

E-Rick

I love it :7

Als mn pc vastloopt en ik zet m uit met de powerknop, dan gaat ie na een aantal miuten weer aan :? Dat heeft niet met mijn netwerkkaart te maken maar waar wel mee dan?

Choose life

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 08 juli 2001 21:07 schreef E-Rick het volgende:
Als mn pc vastloopt en ik zet m uit met de powerknop, dan gaat ie na een aantal miuten weer aan :? Dat heeft niet met mijn netwerkkaart te maken maar waar wel mee dan?
Wake-up on MOUSE, Wake-up ON keyboard, Wake-up on RING (voor een modem) etc... er zijn wel meer Wake-up Events dan WuoL alleen hoor...

Virussen? Scan ze hier!

• Access
  • Laatst online: 06-08 19:54
"Wake UP on AC-Power Loss" ?? Ofzo misschien ?? :?

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 20:52 schreef dhonline het volgende:
Dit komt waarschijnlijk omdat je een netwerk
kaart hebt met daarop powerup on lan.
Dit betekent dus dat iemand vanaf het internet je computer aanzet.
Wake-On-Lan heet dat om precies te zijn :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

Ja, die functie bestaat. Na stroomuitval kan je PC zichzelf weer aanzetten. Staat gewoon als optie bij de energiebeheerinstellingen in het BIOS.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

wakeup-at-exam komt mij vooral bekend voor ;)

Moet je effe kijken in laatst geopende documents als het nog eens gebeurd

Je zal zien dat papa je phornho films heeft bekeken ;) ;) ;)

LOLLOLOL

BIOS paswoord instellen geblazen ;)

Verwijderd

Ja op die wake-up events moet je PC slapen en mag hij niet uit zijn.

Voor het opstarten van je PC kan je moeilijk je pc wakker schudden met een muis die hij niet herkent, een toetsenbord zonder stroom.

bij een netwerkkaart moeten wel je lampies branden, er moet spanning op staan. dit is dan in te stellen in je BIOS.

Correct me if i'm wrong

• Access
  • Laatst online: 06-08 19:54
<edit>
Bullshit qoute (was het), sorry...
</edit>

Verwijderd

Is het toevallig als er iemand belt??
Zo ja dan moet je die optie ff uitzetten in bios..

Of trek gewoon ff het kabeltje van je netwerkkaart naar mobo eruit.. dan heb daar geen last meer van..

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het kan ook de gewone instelbare wake up functie in je bios zijn. (resume at xx:xx h) heet het geloof ik. resume time. ik gebruik dit elke dag om de pc aan te laten gaan. in de opstarten van windows heb ik een winamp playlist staan met een paar vreselijk takke platen er in, nou dan wil je je bed wel uit dus.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Correct me if i'm wrong
You're wrong :)

Althans, jouw verhaal gaat wél op bij een verouderde AT-voeding.

Bij een ATX-voeding blijft er echter een minieme spanning opstaan, zodat het toch nog werkt. Daarom zit er ook achterop een ATX-voeding een extra 0/1-knop :)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ik had eerst m'n tl-buis verlichting op hetzelfde stopcontact, als ik m'n lamp uit deed ging computer aan :?

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Pak je hamer en sla derop los !! lAAT die vervelende computer boeten voor zijn misdaden tegen jou en jouw nachtrust !!!
AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH ! >:)

dikzak

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
voeding stekker eruit dan hoed het wel op >:)

ik ben de goedste in nederlands

Verwijderd

das cool dan hoef je niet eens meer op zo'n knopje te drukken 8-)

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 20:49 schreef Tha_Roeltje het volgende:
--
Mijn vader isser een keer pissed over geworden... alles moet van hem 's avonds uit...
--
Uhhm pc & uit?
wat is dat? :P

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 23:34 schreef bbrother het volgende:

[..]

Uhhm pc & uit?
wat is dat? :P
ROFL

• E-Rick
  • Laatst online: 17-08 13:36

E-Rick

I love it :7

Op zondag 08 juli 2001 21:14 schreef Brian Dickens het volgende:
Ja, die functie bestaat. Na stroomuitval kan je PC zichzelf weer aanzetten. Staat gewoon als optie bij de energiebeheerinstellingen in het BIOS.
ja, na stroomuitval gaat ie direct weer aan. Maar als ik m met de powerknop (4 sec. indrukken of zo) uitzet, dan gaat ie na 10 minuten of een kwartier weer aan :? hoe komt dat dan?

Choose life

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

ik heb hetzelfde probleem met mijn bak, op de afgelopen lan was het wel erg extreem. ik zat gewoon achter m'n computer, zette hem op een gegeven moment uit, wachtte een paar seconden, en ut ding ging gewoon weer aan :?

ding nog es uitgezet, en ja hoor, na een tijdje (minuut of 2, misschien 3) ging ie weer aan!
ik flink over de rooie want ik wilde ff wat gaan poolen met een paar vrienden daar.

Magoed denk gooi die powerswitch op de achterkant van de voeding even om, en zet em dan weer aan, is alle stroom er tenminste uit, en wat denk je, ja hoor, _weer_ aan |:(

op een gegeven moment gewoon de ups uitgeflikkerd :+

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 07:36
-Je zou elke nacht alle kabel los moeten halen behalve je powercable en monitor en dan steeds meer aansluiten en dan kijken bij welke kabel hij dus aan gaat.
-ff je power on/off knop ff van je mobo lostrekken en kijken of ie vanzelf aangaat

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
Tha_Roeltje :? ben je daar :?

heb je dus een netwerkkaart :?
en zo nee, heel vreemd
mmaar zou het niet zo kunnen zijn dat als je dan je netwerkkabel eruit trekt dat hij dan ook niet opstart (misschine een optie) :)

Verwijderd

Topicstarter
Zal vanavond dan wel ff me WOL kabel eruittrekken :)

Ik dacht dat je daar aparte software voor nodig had, maar ja...

Ik heb btw geen 0/1 knoppie op mijn voeding.. beetje vaag...

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb dat ook weleens man!

Als ik dan op het scherm kijk, staat er:

i`m gonna kill ya

best eng.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Het kan wake on lan zijn, maar ook heel goed wake on ring, kweet niet of je er een analoog modem aan hebt hangen........ heb ik ook al eens gehad, word je gebeld, gaat je pc aan..... ff raar gezicht..

Verwijderd

Topicstarter
zitten alleen 2 netwerkkaarten in... 1tje met een wol kabel... en die hangt aan de kabelmodem
Pagina: 1