Nieuwe videokaart 180-250 €

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sem0411
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-03-2019
Ik zoek een videokaart van maximaal 250€ mag net erover heen zijn
Ik wil een nieuwe videokaart omdat mijn oude gisteren begon te stinken en ik lagg veel in gta 5 en soort gelijke games
Mijn budget is 250€ Mag net iets meer zijn

Het liefst zou ik iets uit de geforce/nvidia willen hebben maar een ander is ook goed

Mijn onderdelen die ik nu gebruik :
CPU : i7 860 @ 2.80 ghz
GPU : XFX Radeon HD 5850 Black Edition 1GB
Voeding : 500w modx stream pro
Moederbord : MSI Indio
Opslag :
298GB SAMSUNG HD320KJ
149GB Maxtor 6L160M0
298GB Seagate ST3320820AS

Met speccy zijn dit de temps:

Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i7 860 @ 2.80GHz 38 °C
Lynnfield 45nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 664MHz (9-9-9-24)
Motherboard
MSI Indio (CPU 1) 30 °C
Graphics
MD20435 (1920x1080@60Hz)
1024MB ATI AMD Radeon HD 5800 Series (XFX Pine Group) 41 °C
Storage
298GB SAMSUNG HD320KJ (SATA) 26 °C
149GB Maxtor 6L160M0 (SATA) 30 °C
298GB Seagate ST3320820AS (SATA) 31 °C
Optical Drives
TSSTcorp CD/DVDW TS-H653L
Audio
Logitech G430 Gaming Headset

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!!
Edit : als ik andere dingen zou moeten upgraden aan deze computer die te oud of te slecht zijn voor een nieuwe videokaart zeg het!

[ Voor 6% gewijzigd door sem0411 op 25-08-2017 21:27 ]

Beste antwoord (via sem0411 op 25-08-2017 21:30)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

sem0411 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:22:
Ik heb deze pc een jaar geleden van iemand gekocht en die had hem zelf gebouwt
Je hebt zelf bouwen en zelf bouwen...
Ik verwacht dat de vorige eigenaar ooit een kant-en-klaar systeem heeft gekocht en hier gaandeweg verbeteringen op heeft aangebracht.

Maakt verder ook niet uit. De verbeteringen zijn in ieder geval positief geweest.

Denk dat onderstaande voor jou een leuke gpu is.
Het limiet van jouw budget opzoeken heeft geen zin. Gamen blijft een samenspel tussen processor en grafische kaart. De meest dure kaart van dit moment zal worden beperkt door de rekenkracht van jouw processor. Enfin:
pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Alle reacties

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-02 20:50
Wat heb je zelf al gedaan?

Kijk eens bij alternate.nl of andere websites...

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Het MSI Indio moederbord doet mij vermoeden dat het om een Oem systeem gaat.
Vaak zijn dit niet de beste bases om echt grote investeringen op te doen.

Opzich kan de i7 860 nog wel 'aardig' meekomen en is 8gb ram ook nog acceptabel maar ik vrees vooral even voor de voeding.
ik moet beter leren lezen, zie nu dat je deze inmiddels al vervangen hebt

[ Voor 14% gewijzigd door Switchie op 25-08-2017 21:22 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• sem0411

Acties:
  • Beste antwoord

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

sem0411 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:22:
Je hebt zelf bouwen en zelf bouwen...
Ik verwacht dat de vorige eigenaar ooit een kant-en-klaar systeem heeft gekocht en hier gaandeweg verbeteringen op heeft aangebracht.

Maakt verder ook niet uit. De verbeteringen zijn in ieder geval positief geweest.

Denk dat onderstaande voor jou een leuke gpu is.
Het limiet van jouw budget opzoeken heeft geen zin. Gamen blijft een samenspel tussen processor en grafische kaart. De meest dure kaart van dit moment zal worden beperkt door de rekenkracht van jouw processor. Enfin:
pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC

• sem0411
Dankjewel! Heb je ook nog andere verbeteringen die ik kan doen aan mn pc? waardoor ik minder lagg heb

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

sem0411 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:31:
Dankjewel! Heb je ook nog andere verbeteringen die ik kan doen aan mn pc? waardoor ik minder lagg heb
Geen goedkope in ieder geval.

Vergelijk het met een auto.
Als je regelmatig je beurtjes laat doen, kan de auto een flinke tijd mee.
Er komt echter een tijd dat de kosten niet meer opwegen tegen de baten en de auto bij een dure reparaties feitelijk total-loss is en je beter een nieuwe kunt kopen.

Jouw pc hikt een beetje tegen dit niveau aan.

De processor stamt uit het jaar 2010.

[ Voor 83% gewijzigd door Switchie op 25-08-2017 21:41 ]

• sem0411
Dankjewel alleen stel ik zou die videokaart nu bestellen hoelang kan ik er dan meedoen of ik moet weer andere upgrades aan mn pc doen en hoe/wat moet ik dan doen om ze te verwisselen want ik weet wel hoe je ze aan het moederbord moes los en vastkoppelen maar software enzo weet ik allemaal niet

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

sem0411 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:36:
Dankjewel alleen stel ik zou die videokaart nu bestellen hoelang kan ik er dan meedoen of ik moet weer andere upgrades aan mn pc doen en hoe/wat moet ik dan doen om ze te verwisselen want ik weet wel hoe je ze aan het moederbord moes los en vastkoppelen maar software enzo weet ik allemaal niet
Het mooie van een videokaart is dat deze zonder problemen mee kan naar een nieuw socket.

Een processor wordt gemaakt voor een bepaald socket. Als je een recente processor koopt (met ander socket) zit je automatisch vast aan een nieuw moederbord. In jouw geval zelfs ook aan nieuw RAM omdat inmiddels de overstap van DDR3 naar DDR4 is gemaakt.

Simpel gerekend:
- nieuwe cpu 200 euro
- nieuw mobo 100 euro
- nieuw ram 100 euro

• sem0411
Mijn laatste vraag : Ik was laatst aan het gamen en in een keer begon het gruwelijk te stinken toen ik mijn muziek harder zette dus ik dacht dat het mijn koptelefoon was maar die stonk helemaal niet dus toen heb ik mijn pc uit gezet en toen ging de geur weg... Dus weet je toevallig wat dit zou kunnen zijn? Ik zou zelf de gpu of stroom denken

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-02 23:00

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

sem0411 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:41:
Mijn laatste vraag : Ik was laatst aan het gamen en in een keer begon het gruwelijk te stinken toen ik mijn muziek harder zette dus ik dacht dat het mijn koptelefoon was maar die stonk helemaal niet dus toen heb ik mijn pc uit gezet en toen ging de geur weg... Dus weet je toevallig wat dit zou kunnen zijn? Ik zou zelf de gpu of stroom denken
Kijk eens of je ergens brandvlekken kan vinden. Of verkleurt PCB...

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

sem0411 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:41:
Onmogelijk te zeggen. Aangezien je aan het gamen was, waren praktisch alle individuele onderdelen hard voor jou aan het werk.

Beste kun je denk ik de kast openschroeven en kijken of er op zicht c.q. reuk een richting te vinden is

• sem0411
Ik heb al geprobeerd te ruiken maar nu ruik ik niks meer en kan ook niks zien maar het rook niet naar brand maar naar een chemies luchtje (Wat is pcb?)

[ Voor 4% gewijzigd door sem0411 op 25-08-2017 21:44 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

sem0411 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:44:
Ik heb al geprobeerd te ruiken maar nu ruik ik niks meer en kan ook niks zien maar het rook niet naar brand maar naar een chemies luchtje (Wat is pcb?)
Pcb = printed circuit board

Maar je geeft aan dat je hier "laatst" last van had.
Sindsdien geen problemen meer dus?

Een chemisch luchtje kan natuurlijk van alles zijn.
Wellicht een zusje die haar nieuwe parfum uitprobeerde? :P

• sem0411
heb geen broertjes/zusjes

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Oké, ironie wordt dus niet begrepen :)

Wat het is.
Zelfs op afstand kunnen we best ver met je meedenken.
Doen we zelfs met liefde.
Op het gegeven moment houdt het natuurlijk op.

Besef je dat wij geen fysieke toegang hebben, niet mee kunnen kijken in jouw kast etc. etc.
Als jij een geur oid al niet kunt plaatsen terwijl je 10 centimeter boven de bron hangt, hoe moeten wij het dan raden van 150 kilometer afstand?

• sem0411
idd wordt best moeilijk alleen heb nu geen last meer maar kan ik met die videokaart gta v op high settings spelen?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

sem0411 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:54:
idd wordt best moeilijk alleen heb nu geen last meer maar kan ik met die videokaart gta v op high settings spelen?
Vrij moeilijk te zeggen omdat er simpelweg geen praktijkvoorbeelden zijn van een 8 jaar oude processor icm een recente mid-range cpu.*
Ontzettend koffiedik kijken en dermate onzeker dat ik er in ieder geval geen harde uitspraken over durf te doen.

* disclaimer: wellicht zijn ze met een goede zoektocht wel te vinden maar die moeite kan TS beter zelf nemen

[ Voor 11% gewijzigd door Switchie op 25-08-2017 21:57 ]

• sem0411
Is er niet een upgrade mogelijk voor cpu met dit moederbord?

[ Voor 66% gewijzigd door sem0411 op 25-08-2017 22:04 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

sem0411 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:59:
Is er niet een upgrade mogelijk voor cpu met dit moederbord?
Zet jij een nieuw motorblok in een doorgeroeste Ford Fiesta van 25 jaar oud?
Hij is net zo oud als deze telefoon:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.teamandroid.com/wp-content/uploads/2012/07/htc-desire-hd.jpg

Hierbij stopt overigens mijn hulp.
Vanaf nu mag je zelf wat moeite steken om op zijn minst te proberen je eigen vragen te beantwoorden.

ben overigens best bereid om verder te helpen hoor. geen probleem. maar dan laat ik je even inbellen op mijn persoonlijke 90c/pm informatielijn

[ Voor 34% gewijzigd door Switchie op 25-08-2017 22:13 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Er is altijd wel een upgrade mogelijk, echter jouw CPU is verouderd, dat betekent nieuwe CPU en moederbord (en nieuw RAM), die voeding kan wel eens degene zijn die is doorgefikt dus die dan ook maar nieuw, nieuwe GPU voor gamen en aangezien zoveel geld uitgeven zonde is als je geen SSD hebt die er ook maar bij = compleet nieuwe pc...
Oftewel: sparen en dan een nieuwe pc kopen :)

Fixing things to the breaking point...

• sem0411
RGAT Als ik een nieuwe pc zou kopen wat zou dan de beste keuze voor mij zijn? t zou leuk zijn als ik hem zelf kan bouwen maar een kant en klare is ook goed

het liefst onder de 500-600 euro

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

sem0411 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:49:
RGAT Als ik een nieuwe pc zou kopen wat zou dan de beste keuze voor mij zijn? t zou leuk zijn als ik hem zelf kan bouwen maar een kant en klare is ook goed

Switchie schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:05:
[...]
Hierbij stopt overigens mijn hulp.
Vanaf nu mag je zelf wat moeite steken om op zijn minst te proberen je eigen vragen te beantwoorden.
Ik denk dat inmiddels iedereen er zo over denkt....

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:51
sem0411 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:49:

Men wil je graag helpen, maar doe zelf ook eens wat, we zijn geen helpdesk.

Als je zelf met je bevindingen komt zal je je hulp sneller krijgen.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik toevallig wel hoor.
Zoals ik al zei, 90 c/pm en kijk niet gek op als je eerst een Zimbabwaanse prins aan de telefoon krijgt >:) :P

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:51
Switchie schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:13:
[...]

Ik toevallig wel hoor.
Zoals ik al zei, 90 c/pm en kijk niet gek op als je eerst een Zimbabwaanse prins aan de telefoon krijgt >:) :P
Dus jij bent die Afrikaanse prins die mij steeds mails stuurt? Zoals ik al tientallen keren gezegd heb, ik stuur helemaal geen geld op.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

CryRaven schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:30:
[...]

Dus jij bent die Afrikaanse prins die mij steeds mails stuurt? Zoals ik al tientallen keren gezegd heb, ik stuur helemaal geen geld op.
Huh nee... Dat is mijn tweelingbroer.

Pagina: 1