Hoi allemaal!
Een kleine 2 maanden geleden heb ik mijn gaming PC geupgrade naar een AMD Ryzen 5 1600 build. Hierbij heb ik mijn oude videokaart meegenomen en geupgrade van windows 7 naar windows 10. Ik speel voornamelijk Rocket League en tijdens de game heb ik vaak freezes en crashes van de Nvidia driver met de volgende foutmelding:
- Clean driver install met DDU
- Verscheidene driver builds
- Check integriteit van game files
- Maximum performance in energiebeheer
- PhysX naar CPU ipv GPU
- X.M.P profile 1 en gedisabled voor RAM
- 100 Mhz memory underclock
- Monitoren van temp, blijft altijd onder de 80 graden Celsius
- GPU stress test met FurMark (geen crashes/freezes na 15 min op 100%)
Tijdens het tracken van mijn GPU waarden met GPU-Z is me opgevallen dat wanneer de freeze plaats vindt, mijn GPU load van +- 60% naar 100% springt, tegelijk dropt de memory controller load van 30% naar 0 en power consumption van 65% naar 30%. Verder dropt de VDDC current [A] en [W] van 50 naar 20. Er zijn niet echt andere games die ik speel, dus vooralsnog heb ik de freezes enkel in Rocket League gehad en ook niet bij andere handelingen op mijn PC.
Is mogelijk mijn videokaart kapot? Is het de PSU die niet volstaat? Een aantal dingen die ik eventueel nog kan proberen is het terugplaatsen van mijn GPU in mijn oude PC of downgraden naar windows 7, al verwacht ik geen verschil. Ik zou het erg waarderen als jullie me zouden kunnen helpen!
Een kleine 2 maanden geleden heb ik mijn gaming PC geupgrade naar een AMD Ryzen 5 1600 build. Hierbij heb ik mijn oude videokaart meegenomen en geupgrade van windows 7 naar windows 10. Ik speel voornamelijk Rocket League en tijdens de game heb ik vaak freezes en crashes van de Nvidia driver met de volgende foutmelding:
Mijn huidige build is als volgt:Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld. (Event-ID 4101)
- AMD Ryzen 5 1600
- Gigabyte AB350M-GAMING 3 - Moederbord
- Corsair Vengeance LPX - DDR4 (2993 mhz)
- Palit GeForce GTX 770 2gb
- Crucial MX300 - Solid state drive
- Corsair CX-M Series CX750M - Voeding (intern)
- Clean driver install met DDU
- Verscheidene driver builds
- Check integriteit van game files
- Maximum performance in energiebeheer
- PhysX naar CPU ipv GPU
- X.M.P profile 1 en gedisabled voor RAM
- 100 Mhz memory underclock
- Monitoren van temp, blijft altijd onder de 80 graden Celsius
- GPU stress test met FurMark (geen crashes/freezes na 15 min op 100%)
Tijdens het tracken van mijn GPU waarden met GPU-Z is me opgevallen dat wanneer de freeze plaats vindt, mijn GPU load van +- 60% naar 100% springt, tegelijk dropt de memory controller load van 30% naar 0 en power consumption van 65% naar 30%. Verder dropt de VDDC current [A] en [W] van 50 naar 20. Er zijn niet echt andere games die ik speel, dus vooralsnog heb ik de freezes enkel in Rocket League gehad en ook niet bij andere handelingen op mijn PC.
Is mogelijk mijn videokaart kapot? Is het de PSU die niet volstaat? Een aantal dingen die ik eventueel nog kan proberen is het terugplaatsen van mijn GPU in mijn oude PC of downgraden naar windows 7, al verwacht ik geen verschil. Ik zou het erg waarderen als jullie me zouden kunnen helpen!