Externe HDD van laptop als interne HDD PC gebruiken.

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-12-2025

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik wil een oude laptop gaan gebruiken als media server. Hiervoor heb ik een een HDD behuizing gekocht zodat ik mijn 3TB HDD via USB op de laptop kan aansluiten. Maar ik zou het ook leuk vinden om data vanaf mijn PC naar de externe HDD aan de laptop te sturen. Maar ik zou niet weten hoe ik daar aan moet beginnen. Wellicht kan ik de externe HDD ook wel aan de router hangen zodat ik er dan bij kan van beide apparaten. Maar ik heb een Ziggo router, die zijn vaak vrij karig en ik ben bang dat 'ie dan niet snel genoeg is om media te streamen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2025

KDL

Externe hdd kun je toch ook aan de pc hangen, zo af en toe

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

DarkSide

theres no place like ::1

Ken de ziggo routers niet. Dus even type opzoeken en dan even googlen.

Als je data van je PC naar de laptop wilt sturen kan dat gewoon via het netwerk. Maak een share aan op de laptop en je kunt prima (draadloos) data kopieren.
Wil je ook vanaf je pc streamen (films kijken) vanaf de HD die aan de laptop gekoppeld. Dien je ook een share aan te maken. Maar ben je wel afhankelijk van je netwerksnelheid. Bekabeld is dan vaak aanbevolen als je Wifi niet snel genoeg is.

Verder kan je voor data over en weer te kopieren ook gewoon de schijf los koppelen en aan te sluiten op de PC en vice versa.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-12-2025

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
KDL schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:48:
Externe hdd kun je toch ook aan de pc hangen, zo af en toe
Ik wil de laptop + externe HDD onder de bank/kastje zetten en nooit weer aankomen :)
DarkSide schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:48:
Ken de ziggo routers niet. Dus even type opzoeken en dan even googlen.

Als je data van je PC naar de laptop wilt sturen kan dat gewoon via het netwerk. Maak een share aan op de laptop en je kunt prima (draadloos) data kopieren.
Wil je ook vanaf je pc streamen (films kijken) vanaf de HD die aan de laptop gekoppeld. Dien je ook een share aan te maken. Maar ben je wel afhankelijk van je netwerksnelheid. Bekabeld is dan vaak aanbevolen als je Wifi niet snel genoeg is.

Verder kan je voor data over en weer te kopieren ook gewoon de schijf los koppelen en aan te sluiten op de PC en vice versa.
Share folder, top ik ga het uitzoeken. Helaas ondersteund de Cisco epc3928 geen USB connecties, dus het moet via de laptop.

[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 25-08-2017 21:04 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps