Harde schijf delen op netwerk tussen Win7 en Win10 *zucht*

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNG128MB
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-05 17:57
Wat ik wil:

Een harde schijf van de eene pc met Windows 7 Pro SP1 64Bit
delen met
Mijn 2de pc met Windows 10 Pro 64Bit

Wat ik al geprobeerd heb:
Een homegroup creëren met succes.
Ik kan op de Win7 pc een bestand kopiëren naar een public folder van de Win 10 PC en deze daar openen.

Het probleem:
Ik kan geen gecreëerde netwerklocaties openen, hier is geen toegang voor ?
En op de Win 7 pc is de homegroup niet beschikbaar en moet ik "enkele minuten wachten ".
De netwerk troubleshooter zegt dat er een DNS fout is, dit is bij mij allemaal blanco gelaten.

De top 10 hits op google en youtube helpen me niets verder tussen de 2 windows versies.

Zou het makkelijkste gewoon zijn dezelfde windows te installeren op de eerste pc ? :|

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:23
Staat op beide systemen file en print sharing aan ?

Als je in verkenner naar \\computername\share ga of share$ kom je er dan ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Homegroup is niet nodig volgens mij. Wat hierboven zegt. Op beide machines:
-Bestands- en printerdeling aan in Adapterinstellingen.
-Bestands- en printerdeling aan in Geavanceerde instellingen voor delen.
-Delen via rechtermuis op schijf/share>Eigenschappen>Delen>Geavanceerd delen.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

TNG128MB schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:16:
... geen gecreëerde netwerklocaties openen...
wtf is een gecreëerde netwerklocatie? Waar kom je die tegen en waarom zou je 'm willen openen?
... een DNS fout is, dit is bij mij allemaal blanco gelaten...
Dûh! Met een blanco dns-server kom je inderdaad niet zo ver over netBIOS

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Brahiewahiewa schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:41:
[...]
wtf is een gecreëerde netwerklocatie? Waar kom je die tegen en waarom zou je 'm willen openen?
In eenvoudig Nederlands: Een fileshare die hij heeft aangemaakt.
Dûh! Met een blanco dns-server kom je inderdaad niet zo ver over netBIOS
DNS heeft niks met NetBIOS te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

downtime schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:45:
[...]
DNS heeft niks met NetBIOS te maken.
OK. Meld je 't ook even aan Microsoft en aan de Linux developers? Dan kunnen ze een heleboel code ditchen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Mijn ervaring is dat de rechten vaak een probleem zijn. Even dezelfde User/pw op beide machines gebruiken helpt vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNG128MB
Filesharing staat aan en zonder paswoord. De pcs starten ook op zonder user en pass.

De Dns fout komt van windows network troubleshooter ... iets wat enkel alleen maar onzin uitspuwt zoals dat mijn modem uitstaat of dat de klok niet juist is... :)

Ik heb geprobeert een folder en drive te delen en iedereen alle machtigingen te geven maar ik krijg nooit toegang ... enkel de public folders kan ik gebruiken. Morgen nog wat uitzoeken.

[ Voor 27% gewijzigd door TNG128MB op 25-08-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdberg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-05 15:34
TNG128MB schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:09:
Filesharing staat aan en zonder paswoord. De pcs starten ook op zonder user en pass.

De Dns fout komt van windows network troubleshooter ... iets wat enkel alleen maar onzin uitspuwt zoals dat mijn modem uitstaat of dat de klok niet juist is... :)

Ik heb geprobeert een folder en drive te delen en iedereen alle machtigingen te geven maar ik krijg nooit toegang ... enkel de public folders kan ik gebruiken. Morgen nog wat uitzoeken.
Een Windows PC heeft altijd een username, maar een wachtwoord kan leeg zijn. Een Windows PC kan wel automisch aanmelden met of zonder wachtwoord (afhankelijk van de instellingen). Wellicht is het in jouw situatie juist makkelijker om wèl en wachtwoord te gebruiken op de PC waar de data op gedeeld moet worden. Deel de map op de computer waar de data staat. Maak een netwerkverbinding via de verkenner (met driveletter) naar het IP-adres\gedeeldemapnaam van de andere computer (om DNS-gedoe te voorkomen), en kies voor 'verbinding maken met andere referenties', PCNAAM\gebruikersnaam of alleen genruikersnaam, en het bijbehorende wachtwoord. Zo zorg je ervoor dat je niet als 'guest' inlogt en weinig tot geen rechten hebt. - voor het goede, maak een DHCP-reservering in de router zodat het IP-adres van de computer niet wijzigt (of stel het IP-adres handmatig in, uiteraard buiten de IP-reeks die automatisch uitgedeeld wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNG128MB
Alle tutorials die ik vond stond niks van bij de security tabs te gaan en everyone toe te voegen met full controll.
Ik dacht dat het ook zou gaan met enkel read en write maar dus niet ...

Dus nu kan ik hem wel openen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 19:28
Het lijkt er op dat Windows firewall de netwerk verbinding als een 'openbaar netwerk' herkend. Dan is de firewall heel eenkennig en werkt o.a. filesharing niet meer. In Netwerk Centrum moet je dit kunnen aanpassen naar thuis of bedrijfsnetwerk. Maar vaak is windows heel eigenwijs en zijn die linkjes hardnekkig disabled. Windows probeert een dns server van Microsoft te vinden om het netwerk in kaart te brengen (don't ask me how) en kan die op een of andere manier niet benaderen. Misschien door brakke wifi-verbinding of router DNS-forwarder die niet snel genoeg reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:38

nelizmastr

Goed wies kapot

TNG128MB schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:05:
Alle tutorials die ik vond stond niks van bij de security tabs te gaan en everyone toe te voegen met full controll.
Ik dacht dat het ook zou gaan met enkel read en write maar dus niet ...

Dus nu kan ik hem wel openen :D
Top :)

Als dat ook niet gewerkt had, had je ook nog ANONYMOUS_LOGON kunnen toevoegen. Soms blijft Windhoos maar zagen over usernames/passwords en dan wil dat ook nog wel eens helpen. Neen, het is niet veilig, maar wel effectief :+

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1