Sinds heel recent heb ik de mogelijkheid gekregen mijn huidige pc als upgradeset te verkopen. Deze bestaat uit een Xeon E5-1620 quad core + ht en 16gb geheugen. Ik heb deze set destijds gekocht om te gamen (ik weet.. geen i5 op andere chipset..).
Ik speel zelf vooral games (Overwatch o.a.) en draai (soms) eens een VM. Verder vooral de browser knalvol openstaan de hele dag.
Nu ben ik erg geïnteresseerd geraakt in de nieuwe AMD cpu's en overweeg dus:
Ruil ik mijn Xeon met 16gb set, voor een nieuwe AMD Ryzen 1600, 8gb set? Het planj zou zijn om de laatst genoemde ook (met stock koeling) te overclocken naar +/- 4.0ghz.
Iemand enig idee of ik daarop achteruit ga qua game performance of is er e.v.t. zelfs winst te behalen?
Bedankt alvast!
Ik speel zelf vooral games (Overwatch o.a.) en draai (soms) eens een VM. Verder vooral de browser knalvol openstaan de hele dag.
Nu ben ik erg geïnteresseerd geraakt in de nieuwe AMD cpu's en overweeg dus:
Ruil ik mijn Xeon met 16gb set, voor een nieuwe AMD Ryzen 1600, 8gb set? Het planj zou zijn om de laatst genoemde ook (met stock koeling) te overclocken naar +/- 4.0ghz.
Iemand enig idee of ik daarop achteruit ga qua game performance of is er e.v.t. zelfs winst te behalen?
Bedankt alvast!