Hulp bij installatie subwoofer stockradio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstenb
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-03 09:54
Hoi iedereen,

Om straight to the point te komen heb ik hulp nodig hoe ik het beste mijn subwoofer op de stock radio kan aansluiten van mijn auto.

De auto die ik bezit is een Fiat punto evo uit 2014, zojuist heb ik mijn subwoofer als versterker (versterker: renegade rxa550) binnen gekregen. Na veel research wilde ik er een Line-out (Hi-Low) converter tussen zetten vanaf de stock radio. Nu is daar erg weinig ruimte en vroeg ik mij ook af of ik deze kan aftappen van de achterste 2 speakers. Het liefst wil ik niet in de originele bekabeling gaan knippen en vraag ik me af hoe ik dit dan het beste kan doen, ik heb ook nog niet de panelen eraf gehaald om te kijken of dit iso stekkers zijn..

Laatst heb ik bij een vriens van mij dezelfde subwoofer ingebouwd verschik was dat hij geen stock radio had wat het een stuk makkelijker maakte

Ik hoop dat iemand mij wat duidelijkheid kan verschaffen.

Karsten

[ Voor 8% gewijzigd door karstenb op 25-08-2017 18:03 ]

Beste antwoord (via karstenb op 25-08-2017 21:50)

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 21:11
Nee ik bedoelde puur voor de subwoofer zelf, die ga je gebrugd aansluiten neem ik aan dus je hebt geen kanalen meer over ook.
Aleen isolatie weghalen werkt niet die converter moet er echt tussen zitten anders kan ie geen crossover maken knippen dus.
Maar met 1 speaker werkt het misschien wel idd, als je hem toch snel weer wil verkopen zou ik ook niet teveel moeite gaan doen.
Maar waarom ben je bang om te knippen? je draait de draadjes in elkaar en knijpt er een sok op en het is weer perfect. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Goofy1978 op 25-08-2017 18:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Met een subwoofer installeren moet je niet te bang zijn om te knippen hoor.
Het best is denk ik achter de radio zelf de voorspeakerdraden door knippen dan heb je de belangrijkste speakers met een crossover voor de subwoofer, en trillen de deuren minder omdat ze lage tonen niet meer weer hoeven te geven.
Als je echt geen ruimte hebt achter de radio versleep je de draden toch gewoon achter het handschoenkastje.
doorknippen de handel ook gelijk de remote opzoeken voor de subwoofer en 4 stukjes draad aan de doorgeknipte draden maken en aansluiten op de converter achter het handschoenvak..
Als de converter aansluitingen heeft voor 4 speakers zou ik de achterspeakerdraden ook doorknippen crossover is altijd beter.
Wil je voor mooi geluid gaan zou ik een gesloten kist maken in een auto klinkt een geporte sub vaak vreselijk.
Rammelende ramen en verliezen van nr platen heeft ook wel wat natuurlijk. :P
Heb zelf ook een gesloten 25cm sub van jl audio klinkt geweldig :)

[ Voor 15% gewijzigd door Goofy1978 op 25-08-2017 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstenb
Goofy1978 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:31:
Met een subwoofer installeren moet je niet te bang zijn om te knippen hoor.
Het best is denk ik achter de radio zelf de voorspeakerdraden door knippen dan heb je de belangrijkste speakers met een crossover voor de subwoofer, en trillen de deuren minder omdat ze lage tonen niet meer weer hoeven te geven.
Als je echt geen ruimte hebt achter de radio versleep je de draden toch gewoon achter het handschoenkastje.
doorknippen de handel ook gelijk de remote opzoeken voor de subwoofer en 4 stukjes draad aan de doorgeknipte draden maken en aansluiten op de converter achter het handschoenvak..
Als de converter aansluitingen heeft voor 4 speakers zou ik de achterspeakerdraden ook doorknippen crossover is altijd beter.
Bedankt voor het antwoorden :)

Het liefst wil ik de voor en achter speakers zo intakt mogelijk houden. Volgens mij is de situatie zoals jij het beschrijft dat ik ook de speakers op de versterker aansluit. Dat zou in principe ook de beste optie zijn, maar deze auto wil ik over ongeveer een jaar weer weg doen en de spullen weer mee nemen naar de volgende auto. Dus daarom wil ik voor het komende jaar even simpel een subwoofertje er tussen zetten, vandaar het idee om de converter aan de twee achterspeakers aan te sluiten.

Zat er dan zeg maar aan te denken om net voor de iso connector een stukje isolatie van de kabel weg te halen tenzij er betere manieren zijn zoals een verloopstukje of iets. Maar volgens mij is 1 speaker aftapping genoeg toch? Aangezien een subwoofer mono is en geen stereo?

En inderdaad rammelende ramen heeft ook wel wat hahah :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Nee ik bedoelde puur voor de subwoofer zelf, die ga je gebrugd aansluiten neem ik aan dus je hebt geen kanalen meer over ook.
Aleen isolatie weghalen werkt niet die converter moet er echt tussen zitten anders kan ie geen crossover maken knippen dus.
Maar met 1 speaker werkt het misschien wel idd, als je hem toch snel weer wil verkopen zou ik ook niet teveel moeite gaan doen.
Maar waarom ben je bang om te knippen? je draait de draadjes in elkaar en knijpt er een sok op en het is weer perfect. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Goofy1978 op 25-08-2017 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-10 20:51
Voor zover ik weet heeft een versterker toch een pre-amp aansluiting van de radio nodig en niet een pro-amp aansluiting (waar de speakers aan verbonden zijn)?

Heb je al gezien of de autoradio niet gewoon een bass-aansluiting heeft? Deze zijn meestal in de vorm van een RCA aansluiting. Bij sommige merken moet je wel eerst een tussenstukje gebruiken welke je in de autoradio plugt en waar verschillende pre-amp kanalen uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstenb
Goofy1978 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:52:
Ah op die fiets! Dat afknippen is op zich niet zo'n probleem maar wil het liefst de achterspeakers bewarwen incl die iso connector. Anders moet ik deze zelf weer aan de speaker zien vast te maken vandaar. Dus bedoelde met die isolatie weghalen net voor de iso connector

[ Voor 3% gewijzigd door karstenb op 25-08-2017 19:02 ]

Pagina: 1