Maximale termijn tot verzending

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 11:04
Op 17 Augustus heb ik met een Tweaker een overeenkomst bereikt en direct geld overgemaakt. Hierbij werd gezegd dat het pakketje de volgende dag, 18 Augustus, verstuurd zou worden. Ondertussen is het 25 Augustus, heb ik nog geen pakketje en heeft deze tweaker al een aantal keer gezegd dat het 'snel' verstuurd zou worden.

Op welke termijn mag ik een negatieve review schrijven/verdere stappen ondernemen? Eventueel andere Tweakers zoeken die hetzelfde probleem hebben?

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:20
Je bent vrij om binnen elk termijn een review te plaatsen of 'verdere stappen' te ondernemen.

Hou er wel rekening mee dat er oprecht dingen kunnen zijn tussen gekomen die het verzenden belemmeren. Dat kan ik alleen niet beoordelen aan de hand van je gegeven info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

edwinkuipers89 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:21:
Je bent vrij om binnen elk termijn een review te plaatsen of 'verdere stappen' te ondernemen.

Hou er wel rekening mee dat er oprecht dingen kunnen zijn tussen gekomen die het verzenden belemmeren. Dat kan ik alleen niet beoordelen aan de hand van je gegeven info.
Ehhh, wil je geen uitspraken doen die niet kloppen? Reviews zijn er voor afgeronde ervaringen. Mensen hebben weinig aan een half verhaal.

Als iets uitzichtloos is, is het anders. Bij winkels geldt dat levering binnen 30 dagen moet plaatsvinden, en voor ShopReviews houden we dat ook aan voor zaken die langer duren.

Voor V&A zal er per situatie gekeken moeten worden. In de ene situatie is er wellicht iets aan de hand, in de andere is iemand gewoon laks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:59:
[...]

Ehhh, wil je geen uitspraken doen die niet kloppen? Reviews zijn er voor afgeronde ervaringen. Mensen hebben weinig aan een half verhaal.

Als iets uitzichtloos is, is het anders. Bij winkels geldt dat levering binnen 30 dagen moet plaatsvinden, en voor ShopReviews houden we dat ook aan voor zaken die langer duren.

Voor V&A zal er per situatie gekeken moeten worden. In de ene situatie is er wellicht iets aan de hand, in de andere is iemand gewoon laks.
Mijn intentie is ook om via een moderator, eventueel te kunnen bekijken of ik de enige ben die deze advertentie beloofd is en de verkoper echt het druk heeft, of dat jij toevallig kunt kijken of er anderen zijn die ook de advertentie artikelen beloofd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

untflanked schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:06:
[...]

Mijn intentie is ook om via een moderator, eventueel te kunnen bekijken of ik de enige ben die deze advertentie beloofd is en de verkoper echt het druk heeft, of dat jij toevallig kunt kijken of er anderen zijn die ook de advertentie artikelen beloofd zijn.
Daar heb ik gelijk even jaar gekeken, maar ik zie geen ernstige zaken zoals een gecompromitteerd account of andere verdachte zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:08:
[...]

Daar heb ik gelijk even jaar gekeken, maar ik zie geen ernstige zaken zoals een gecompromitteerd account of andere verdachte zaken.
Bedankt. Zoals je kan zien heb ik nog een laatste berichtje gestuurd. Ik wacht het momenteel nog even af, maar vind deze gang van zaken wel erg treurig helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:20
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:59:
[...]

'Afgerond' is nogal subjectief. In de praktijk bepaalt de reviewer dat toch zelf?

Om meteen te suggereren dat mijn uitspraak niet klopt vind ik daarom niet juist. Uit mijn reactie blijkt overigens ook wel dat ik hem niet zou aanraden meteen een negatieve review te plaatsen. Maar ik ga niet iemand de les lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

edwinkuipers89 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:32:
[...]

'Afgerond' is nogal subjectief. In de praktijk bepaalt de reviewer dat toch zelf?

Om meteen te suggereren dat mijn uitspraak niet klopt vind ik daarom niet juist. Uit mijn reactie blijkt overigens ook wel dat ik hem niet zou aanraden meteen een negatieve review te plaatsen. Maar ik ga niet iemand de les lezen.
Het staat gewoon in onze voorwaaren en FAQ. Wij bepalen de voorwaarden hier, dus ik denk dat we een aardig idee hebben van wat juist is en niet juist is.

Dat iets niet afgerond is als je het niet ontvangen hebt is in basis weinig subjectief. Er kunnen uitzonderingen optreden, maar dat is dan ook wat het zijn: uitzonderingen.

De upvote van @Ramon m moet je ook in context zien; die blijft zo structureel tegen voorwaarden reviews plaatsen waarna hij meermalen uitleg heeft gekregen, dat als hij het nog even volhoudt er een ban volgt. Niet de beste indicatie voor iemand die de regels kent.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2017 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon m
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-07-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 08:24:
[...]

Het staat gewoon in onze voorwaaren en FAQ. Wij bepalen de voorwaarden hier, dus ik denk dat we een aardig idee hebben van wat juist is en niet juist is.

Dat iets niet afgerond is als je het niet ontvangen hebt is in basis weinig subjectief. Er kunnen uitzonderingen optreden, maar dat is dan ook wat het zijn: uitzonderingen.

De upvote van @Ramon m moet je ook in context zien; die blijft zo structureel tegen voorwaarden reviews plaatsen waarna hij meermalen uitleg heeft gekregen, dat als hij het nog even volhoudt er een ban volgt. Niet de beste indicatie voor iemand die de regels kent.
Dus als ik het ergens mee eens ben moet er gelijkt gedreigd worden ? Beetje kinderachtig. Ga je Wouter lucassen dan ook een bedreigen met een ban? Nee precies. Zoals ik je al eerder gezegd heb je meet met 2 maten. Tevens laat je onterechte wraak beoordelingen wel staan om mij te ''pesten'' en dan jezelf een gastheer noemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon m schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:58:
[...]

Dus als ik het ergens mee eens ben moet er gelijkt gedreigd worden ? Beetje kinderachtig. Ga je Wouter lucassen dan ook een bedreigen met een ban? Nee precies. Zoals ik je al eerder gezegd heb je meet met 2 maten. Tevens laat je onterechte wraak beoordelingen wel staan om mij te ''pesten'' en dan jezelf een gastheer noemen.
Het is heel simpel; je bent al tig keer aangesproken op reviews die niet aan voorwaarden voldeden. In wat wij aan anderen communiceren, daar heb jij geen inzicht in, noch recht daarop, noch is het relevant voor waar we jou op aanspreken. Je laat hier nog maar eens blijken de regels niet alleen niet te kennen maar bewust te negeren. Dat blijven we niet oneindig tolereren, dus als je blijk geeft help ik je herinneren - jij bepaalt hier de regels niet, knoop dat in je oren & einde discussie.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2017 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• untflanked
Even jullie discussie terzijde waar ik natuurlijk geen kant in ga kiezen; Ik vind dat dit van beide kanten ook via DM opgelost kan worden.

Ik heb zojuist een review achtergelaten waarin ik mijn onvrede laat blijken. We hebben een akkoord, ik heb geld overgemaakt dus momenteel is het gewoon slechte aflevering en gebrekkige communicatie.

Edit: De producten waarvoor ik heb betaald staan ondertussen weer op Tweakers. Op mijn laatste bericht naar hem, dat ik mijn geld terug wil, heb ik nog geen antwoord. Meneer is dus wel online geweest.

[ Voor 23% gewijzigd door untflanked op 27-08-2017 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Meneer is ondertussen begonnen met dreigen dat ik geen geld terugkrijg als ik de review niet verwijder. Nu sta ik achter m'n principe en gaat die review natuurlijk pas weg als ik het geld terugkrijg, maar ik weet tegelijkertijd ook hoe f*cking waardeloos de politie optreed tegen internetoplichting. Floppus, wat kan ik in dit geval het beste doen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

untflanked schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:15:
Meneer is ondertussen begonnen met dreigen dat ik geen geld terugkrijg als ik de review niet verwijder. Nu sta ik achter m'n principe en gaat die review natuurlijk pas weg als ik het geld terugkrijg, maar ik weet tegelijkertijd ook hoe f*cking waardeloos de politie optreed tegen internetoplichting. Floppus, wat kan ik in dit geval het beste doen?
Ik duik even in de communicatie.

Per pushmessage laten weten dat binnen 48 uur niet verzenden is einde account Tweakers. Overigens zijn er ook nieuwe overeenkomsten over dezelfde disks gesloten - en verbroken. Er mag wel heel veel uitgelegd worden wil ik niet achteraf alsnog het account sluiten. Dit willen we niet op Tweakers

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:17
Als er na die 48 uur niet verzonden wordt, zou ik zeker ook aangifte doen van oplichting. Weliswaar is er een goede kans dat de politie er niets mee doet, maar als er maar genoeg aangiftes tegen 1 persoon zijn kan dat weer anders worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien vervolgcommunicatie het account gesloten, met bericht dat de zaak nog steeds opgelost moet worden. Volgens mij heeft hij het aan een andere koper verzonden, en heeft hij het over terugbetalen naar jou.

Alleen is de communicatie dusdanig slecht dat je niet eens weet of hij begrijpt wat ik schrijf. Gelukkig heb ik contactgegevens van een familielid die wel fatsoenlijk Nederlands kan mocht het nodig zijn.

Laat even weten of het geld terugkomt en of je je daarbij neerlegt. Je kán nakoming vorderen, of bijvoorbeeld het prijsverschil om het elders te kopen, maar dat traject zal minimaal net zo 'soepel' lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:56:
Gezien vervolgcommunicatie het account gesloten, met bericht dat de zaak nog steeds opgelost moet worden. Volgens mij heeft hij het aan een andere koper verzonden, en heeft hij het over terugbetalen naar jou.

Alleen is de communicatie dusdanig slecht dat je niet eens weet of hij begrijpt wat ik schrijf. Gelukkig heb ik contactgegevens van een familielid die wel fatsoenlijk Nederlands kan mocht het nodig zijn.

Laat even weten of het geld terugkomt en of je je daarbij neerlegt. Je kán nakoming vorderen, of bijvoorbeeld het prijsverschil om het elders te kopen, maar dat traject zal minimaal net zo 'soepel' lopen.
Zodra ik het geld terugkrijg is het voor mij verder opgelost. Daarna met meneer nog een gesprek aangaan of iets dergelijks gaat meer tijd inzitten dan ik waarschijnlijk eruit krijgt. Bedankt voor de moeite. Ik ga ervanuit dat ik het geld terugkrijg, zo niet, neem ik contact op.

Pagina: 1