Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Beste mede tweakers,

Ik wil jullie even de volgende situatie voorleggen over het handelen van de Rabobank.
Vanmidag kreeg ik een appje van mijn ex vriendin waarmee ik meer dan 4 jaar mee uit elkaar ben btw.
Ze informeerde mij dat ze in haar online rekening overzicht mijn spaarrekening zag incl alle mutaties.
Zij heeft de Rabobank gebeld en dit gemeld, na een uur ofzo hebben ze mijn rekening verwijderd uit haar overzicht.
Ze zei dat de Rabobank nog contact met mij zou opnemen hierover, dit was vanmorgen om 10u tot op heden niks gehoord. Ik vermoed dat ik ook niks ga horen maar ik wil hier wel een klacht over gaan indienen, hoe dit kan.
Toen ik nog een relatie had hadden mn ex en ik een en of rekening, nadat t uit was is zij geschrapt uit alle rekeningen en intussen is mijn nieuwe vriendin op de rekeningen toegevoegd.

Dus vraag mij af hoe zon fout kan ontstaan en of misschien niet meerdere mensen mijn spaarrekening hebben kunnen inzien.
Mijn vraag is concreet hoe zouden jullie dit aanpakken richting de Rabobank? Weet niet of t handig om meteen te gaan schelden richting hun, aangezien ik t zowiezo een k*t bank vind.
Ik wacht nog tot 17u als ik dan niks gehoord heb ga ik maandagmorgen hier zelf over bellen.

Graag jullie meningen hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:52
Gelijk schelden lijkt me niet handig, maar waarom wachten en niet direct bellen en de situatie uitleggen en aangeven dat je graag wilt weten wat er gebeurt is en waarom je nog niks gehoord hebt.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:23
Uiteraard moet je dit aankaarten. Ik vind dat schelden geen zin heeft. De medewerker die je te spreken krijgt, heeft er sowieso geen weet van.

Ik hoor het wel eens vaker dat dit gebeurd. Heel erg slordig van de Rabo. Zakelijk zit ik bij Van Lanschot, daar is wel eens "per ongeluk" meerdere tienduizende euro's "verdwenen".

Het enige wat je kunt doen, is overstappen naar een andere bank als je er echt zat van bent.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is vandaag ontdekt? Waarom denk je dat ze geen contact met je opnemen? Gun ze eerst een werkdag of twee om het probleem te analyseren en oplossen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
alki schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:18:
Weet niet of t handig om meteen te gaan schelden richting hun, aangezien ik t zowiezo een k*t bank vind.
Met schelden bereik je sowieso niets en als het zo'n k*t bank is ga je toch naar een andere?

Er is een foutje gemaakt (waarschijnlijk menselijk); shit happens. Get over it. Probeer het netjes op te lossen of stap over naar een andere bank. Je mag best aangeven dat je er niet blij mee bent en je beklag doen maar met schelden bereik je niets anders dan dat ze helemaal geen moeite in je (willen) steken.
F_J_K schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:26:
Het is vandaag ontdekt? Waarom denk je dat ze geen contact met je opnemen? Gun ze eerst een werkdag of twee om het probleem te analyseren en oplossen.
^ Dat

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 25-08-2017 16:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Nu online
Nee schelden is niet de de bedoeling, dat ligt niet in mn aard dus dat zal ik iets nuanceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mijn vraag is concreet hoe zouden jullie dit aanpakken richting de Rabobank? Weet niet of t handig om meteen te gaan schelden richting hun, aangezien ik t zowiezo een k*t bank vind.
Schelden is niet alleen asociaal tegenover de medewerker die je te spreken krijgt, die kan er ook niks aan doen, maar meestal levert het ook niks op. Waarschijnlijk hangen ze meteen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar jouw ex komt er 'nu pas' na een 4 jaar achter dat zij dus jouw spaarrekening kan in zien?

Ergens zou ik dan logischer denken, je hebt dus blijkbaar dit toen je uit elkaar ging niet helemaal goed geregeld en ondanks overal de naam wel is weggehaald, de koppeling van spaarrekening niet opgevallen en zo gelaten.

Ander verhaal is natuurlijk wanneer zij nu opeens toegang heeft, maar dat lijkt mij ergens onwaarschijnlijk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Nu online
SinergyX schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:31:
Maar jouw ex komt er 'nu pas' na een 4 jaar achter dat zij dus jouw spaarrekening kan in zien?

Ergens zou ik dan logischer denken, je hebt dus blijkbaar dit toen je uit elkaar ging niet helemaal goed geregeld en ondanks overal de naam wel is weggehaald, de koppeling van spaarrekening niet opgevallen en zo gelaten.

Ander verhaal is natuurlijk wanneer zij nu opeens toegang heeft, maar dat lijkt mij ergens onwaarschijnlijk.
Nee ze ziet het vandaag omdat ze een nieuwe rekening geopend heeft en deze vandaag geactiveerd werd en dus opeens toegang heeft.
Rabobank heeft haar gewoon niet goed 'gedelete' uit koppelingen vermoed ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

alki schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:34:

Nee ze ziet het vandaag omdat ze een nieuwe rekening geopend heeft en deze vandaag geactiveerd werd en dus opeens toegang heeft.
Rabobank heeft haar gewoon niet goed 'gedelete' uit koppelingen vermoed ik
Ah, dat lijkt me dan inderdaad het geval.

An sich zal je niet veel meer krijgen dan een 'onze excuses', na constatering hebben ze het wel dan wel snel hersteld, zelfs met dreigen over te stappen naar een andere bank zal je weinig gaan helpen (niets zegt dat een andere bank niet dezelfde fout kan maken). Uiteindelijk is het enkel het probleem hoeveel je ex heeft rond zitten kijken op je rekening, vanuit Rabobank is er wel alsnog snel op gereageerd.

Het is bij veel instanties/bedrijven het veel voorkomend probleem als er 2 uit elkaar gaan, er wordt 'iets' aangepast maar vergeten blijkbaar nog ergens een cruciale koppeling.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:55
Dit valt volgens mij onder een behoorlijk datalek en dat mag gemeld worden. https://autoriteitpersoon...ing/meldplicht-datalekken

Verder natuurlijk:
Afbeeldingslocatie: https://www.participaties.nl/Forum/Upload/2015/8658462.jpg

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Ik vraag me af of ze de rekening alleen kon zien of er ook gewoon een transactie vanaf had kunnen doen. Voor een spaarrekening heb je geen aparte pas, dus waarschijnlijk was haar betaalrekening + pas gewoon geautoriseerd om de hele rekening te gebruiken. Technisch wellicht verklaarbaar, maar veel ergere fouten kun je niet maken als bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:57

Liberteh

All your base belong to me

Sowieso melden bij APG, inderdaad. Als Rabobank dit vervolgens zelf niet doet, hebben zij een heel groot probleem.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:57

Liberteh

All your base belong to me

SinergyX schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:46:
[...]

Ah, dat lijkt me dan inderdaad het geval.

An sich zal je niet veel meer krijgen dan een 'onze excuses', na constatering hebben ze het wel dan wel snel hersteld, zelfs met dreigen over te stappen naar een andere bank zal je weinig gaan helpen (niets zegt dat een andere bank niet dezelfde fout kan maken). Uiteindelijk is het enkel het probleem hoeveel je ex heeft rond zitten kijken op je rekening, vanuit Rabobank is er wel alsnog snel op gereageerd.

Het is bij veel instanties/bedrijven het veel voorkomend probleem als er 2 uit elkaar gaan, er wordt 'iets' aangepast maar vergeten blijkbaar nog ergens een cruciale koppeling.
Dit krijgt een mega staartje, hoor. De wet bepaald namelijk dat dit gemeld moet worden. En als het gemeld wordt, wordt dit standaard geopenbaard. :)

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Liberteh schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:28:
[...]

Dit krijgt een mega staartje, hoor. De wet bepaald namelijk dat dit gemeld moet worden. En als het gemeld wordt, wordt dit standaard geopenbaard. :)
Dat betwijfel ik. De organisatie waar ik werk heeft veel grotere lekken gemeld en daar hoor je nooit meer wat van.

Ik heb meerdere datalekken voorbij zien komen waarin de prive gegevens (NAW, BSN, Belastbaar inkomen etc.) van personen ineens inzichtelijk waren voor zo'n beetje half Nederland. Dit word netjes gemeld maar vervolgens kraait er gaan haan meer naar...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28
Ik vraag me al jaren af waarom mijn vrouw via onze en/of rekening via haar pas wel alle rekeningen (spaarrekeningen van ons en de kinderen, de en/of rekening, haar rekening en mijn rekening) kan zien en ik via mijn pas alleen de en/of rekening. Ik moest toch maar eens gaan bellen met de Rabo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb dit ook gehad. 3 jaar na einde relatie kon ik ineens weer onze oude gezamelijke rekening zien in mijn telebankier omgeving. Deze rekening is destijds op haar naam overgezet en zo kon ik dus plotseling jaren van inkomsten en uitgaven van haar inzien. :o

Meer dan een 'sorry foutje' kon er bij de Rabobank niet vanaf. Dit speelde in 2015..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 102% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 14:56 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 23:39

Oekol

waka waka hey hey

Ik kan je nog wel sterker vertellen. Ik kreeg ineens een rekening bij mijn ING er bij waar de hypotheek op werd gestort van mijn zus. Elke bank heeft dit soort fouten..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Leoon. schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:27:
Ik kan je nog wel sterker vertellen. Ik kreeg ineens een rekening bij mijn ING er bij waar de hypotheek op werd gestort van mijn zus. Elke bank heeft dit soort fouten..
Dat zou ik niet erg vinden. Aangezien de hypotheek op de rekening werd gestort (je kreeg dus geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 07:44
Dit is toch geen datalek. Dit is een medwerker die wat al te enthousiast koppelingen heeft hersteld. Dat is natuurlijk een grote fout van de rabobank, maar geen "lek".

Verder snap ik niet zo goed waarom topicstarter de en/of rekening heeft aangehouden na de scheiding.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Nu online
T-MOB schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:36:
Dit is toch geen datalek. Dit is een medwerker die wat al te enthousiast koppelingen heeft hersteld. Dat is natuurlijk een grote fout van de rabobank, maar geen "lek".

Verder snap ik niet zo goed waarom topicstarter de en/of rekening heeft aangehouden na de scheiding.
Deze rekening heb ik niet aangehouden die is opgezegd geworden. Alles zou op mijn naam gezet worden ivm de hyptheek etc.

De rabobank heeft mij gebeld met alleen excuses en noemde het zelf een Datalek.
Koppelingen zijn dus idd niet goed verwijderd zoals ik zelf al dacht in hun systeem.

Zaterdag werden er bloemen bezorgd, wederom met excuses wegens het Datalek. (staat letterlijk op t kaartje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Als je het al een kut bank vind, waarom niet gewoon weg daar gaan? Tja het is een beetje lastig als je meerdere rekeningen hebt lopen, maar onmogelijk is het ook weer niet..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:57

Pater

Terry Tate

T-MOB schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:36:
Dit soort dingen worden gemeld hoor, dit is inderdaad een datalek, want vertrouwelijke informatie is bij een derde partij die daar geen recht tot inzage heeft, terecht gekomen. Maar het datalek is beperkt. Het niet melden is een duur akkefietje!

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ligt eraan wat er verder anders mee zou worden gedaan en als hoe groot probleem dat wordt gezien. Als een hotel de factuur bij de verkeerde onder de deur door schuift vermoed ik zo dat er ook geen melding van een datalek wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 24-09 23:39

Oekol

waka waka hey hey

BastaRhymez schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:10:
[...]

Dat zou ik niet erg vinden. Aangezien de hypotheek op de rekening werd gestort (je kreeg dus geld)
Ik was volgens hun gegevens samen met de partner van mijn zus, samen met post en noem het maar op was dit heus vervelend. Ik had hun gezamelijke rekening en hypotheek rekening gekregen. Dat moet echt niet kunnen ..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Inderdaad een datalek. Het zou helemaal mooi zijn als je ook kunt aantonen dat: 1 jullie een gemeenschappelijke rekening hadden. 2 destijds correct is aangevraagd je ex te verwijderen 3 je ex daarna nog inzicht in de rekening heeft gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnovos
  • Niet online
Simpelste oplossing is switchen van bank, na een klacht te hebben ingediend.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bensimpel schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:43:
Als je het al een kut bank vind, waarom niet gewoon weg daar gaan? Tja het is een beetje lastig als je meerdere rekeningen hebt lopen, maar onmogelijk is het ook weer niet..
Goed te doen, overstappen. Ik ben na een paar akkefietjes ook vertrokken bij de Rabobank. Het ging me niet zozeer om de problemen, maar om de onwil/onkunde om ze netjes op te lossen. Er mag best een keer iets mis gaan, overal werken mensen. Maar ik hoefde blijkbaar niet te verwachten dat ze ook maar een fractie harder gingen lopen om dingen op te lossen.

Tsja, dan niet toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zojuist SMS notificatie aangezet op mijn Rabobank Zakelijke bankrekening met mij als enige contactpersoon, raad eens wat er gebeurt ?

Mijn vriendin die ook bij de Rabobank zit en niets, nul, nada met mijn bedrijf of zakelijke rekening te maken heeft krijgt nu gewoon SMS berichten over mijn wijzigingen ! 8)7

edit: gebeld, blijkt dat ze het nummer van mijn vriendin zelfstandig hebben ttoegevoegd "het leek ze wel handig, aangezien we op hetzelfde adres woonden"......

[ Voor 20% gewijzigd door Breezers op 29-08-2017 16:05 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:41

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik wacht nog tot 17u als ik dan niks gehoord heb ga ik maandagmorgen hier zelf over bellen.

Graag jullie meningen hierover
Overstappen naar een andere bank! Er zijn in Nederland diverse banken met betere service, lagere tarieven, hogere rente, betere online omgeving. Vroeger had Rabobank nog een coöperatieve structuur en een regionale aanwezigheid, maar nu dat niet meer zo is kan ik geen enkele reden bedenken waarom een particulier vrijwillig bij de Rabobank klant zou willen zijn behalve om nostalgische redenen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 07:22
betere service
te subjectief. Wat is 'goed' of 'beter' ?
hogere rente
Spaarrente? Dat is compleet te verwaarlozen binnen NL.
Als je hypotheekrente bedoelt kan ik je wel gelijk geven :)
Vroeger had Rabobank nog een coöperatieve structuur en een regionale aanwezigheid
Deels waar....
De coorperatieve gedachte en structuur is nog wel degelijk aanwezig (ledenraad,bankenraad e.d.) en de aanwezigheid in de regio is er zeker nog wel (zie de volgende quote).
Tuurlijk, minder (fysieke) kantoren, maar die tijden veranderen nu eenmaal.

Wel opereren de lokale Rabobanken nu onder één bankvergunning, Dit was voorheen (pré 2016) nog niet het geval. (Dit bedoel jij denk ik met de coöperatieve structuur?). Voorheen had je dus, pak weg, 100 lokale banken. Nu (lees: vanaf 2016) is het '' Éen Rabobank'.
Wat voor de klant het voordeel heeft dat deze zich nu bij elk willekeurig 'filiaal' kan melden en geholpen kan worden. (hiermee bedoel ik ook de kanalen Telefonie en Online/Chat). Dit was voorheen (lees: pré 2016) lang niet het geval omdat elke bank een omgeving op zichzelf was.
maar nu dat niet meer zo is kan ik geen enkele reden bedenken waarom een particulier vrijwillig bij de Rabobank klant zou willen zijn behalve om nostalgische redenen.
lokale initiatieven, steun aan verenigingsleven (Denk aan Clubkas-Campagne maar ook andere vormen van sponsoring) Jaarlijks gaat er +- 200.000 terug richting lokale samenleving/verenigingen/sportclubs e.d.

Welke andere bank doet dat ook of beter?

En nee, Rabo is niet mijn huisbank :) ;-)
Pagina: 1