Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpele laptop school (Word, PowerPoint, InDesign) €450-€550

Pagina: 1
Acties:

• Frandroid
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-11 17:24
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Dag allemaal!

Ik ben op zoek naar een simpele laptop voor schoolgebruik waar ik Word, PowerPoint, beetje Excel misschien, op kan gebruiken. Ook moet ik er InDesign op kunnen draaien. Nu vereist InDesign niet hele sterke specs (min. 2gb ram, hd resolutie, simpele processor/videokaart), dus hoeft het geen spectaculaire laptop te zijn. Daarnaast moet ik zo nu en dan YouTube videos en Netflix kijken op mijn laptop, maar dat zal sporadisch voorvallen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Van €450 - €550 (maximaal), en het liefst meer richting de €450 dan richting de €550.

Ik heb geen heel hoog budget, maar volgens mij wel genoeg voor wat ik ermee wil doen. Als dat niet zo is, hoor ik het ook graag :-)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Het liefst heb ik een laptop die 5 uur mee kan en niet al te zwaar is, omdat ik hem mee moet nemen naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik kan me herinneren dat HP niet zo'n beste naam meer heeft en dat Acer ook nog steeds niet echt aan te bevelen is. Zat zelf te denken aan een Lenovo of Dell laptop (alleen kan Dell lastig worden, want ik wil hem volgende week kopen/binnen hebben) en heb gehoord dat Asus ook prima is tegenwoordig, maar ik sta eigenlijk open voor alles. Zou heel graag jullie advies horen hierover.

Verder...

De laptop moet ongeveer 3-4 jaar mee kunnen gaan, dus niet te lage specs. Ik ben niet technisch ingesteld, dus uitbreidbaar geheugen etc. hoeft niet per se. Zat zelf te denken aan:

- Schermdiagonaal van 15,6
- Qwerty toetsenbord
- Van 6-8gb ram
- Intel core i3/i5
- Full HD
- Mat scherm
- Een SSD schijf, het liefst 256gb, maar 128gb is ook al oké!

Waar ik tot nu toe op uit ben gekomen

Deze Lenovo laptop van €550 is degene waar ik op uit kom (Ik kan dit specifieke model niet op Tweakers vinden, daarom een link naar een andere site. Excuus hiervoor.) Heb ook andere laptops gevonden, maar die leken telkens net wat minder goed te zijn dan deze Lenovo. Bijvoorbeeld de Asus VivoBook A541UA-DM1741T; deze laptop lijkt erg op de Lenovo, maar heeft een i3 processor, terwijl de Lenovo op i5 draait. Is er hier toevallig iemand die ervaring heeft met Lenovo Ideapads en mij raad kan geven over de kwaliteit van deze laptop? Zou dit een goede aankoop zijn?

Verder, als ik mijn "vereisten" intoets op de zoekfunctie hier, vind ik weinig lager geprijsde laptops. Ze komen toch al snel rond de €550 uit, dus ik heb het gevoel dat ik daaraan moet geloven. Maar ik wilde daarom hier ook vragen: zijn mijn eisen te hoog en kan/moet ik lager gaan zitten?

Alvast bedankt :-)!

• jonas-ventje
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-01-2024
voor die prijs kun je volgens mij beter voor een amd processor gaan (die zijn goedkoper)
als je toch voor 550 euro gaat heb ik hier een vergelijking opgesteld:
de 2 eerste (asus) zijn ongeveer hetzelfde, de laatste is een acer (ik weet dat je dat liever niet had) maar die is voor zijn prijs wel beter hoor
https://tweakers.net/pric...are/668609;768421;719169/

• Frandroid
jonas-ventje schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 08:59:
voor die prijs kun je volgens mij beter voor een amd processor gaan (die zijn goedkoper)
als je toch voor 550 euro gaat heb ik hier een vergelijking opgesteld:
de 2 eerste (asus) zijn ongeveer hetzelfde, de laatste is een acer (ik weet dat je dat liever niet had) maar die is voor zijn prijs wel beter hoor
https://tweakers.net/pric...are/668609;768421;719169/
Allereerst, bedankt voor je reactie! Ik ga echt liever niet voor een Acer, maar als een AMD processor goedkoper is, kan ik daar mijn zoektocht in ieder geval op afstellen.

Is een AMD processor even goed/krachtig als de i5 van de Lenovo die ik plaatste (ofwel; is er veel verschil tussen)?

En, wat vind je van de geplaatste Lenovo? Het verschil tussen de Lenovo en de laptops die je in de vergelijking hebt geplaatst, lijkt voornamelijk in de processor en de geheugengrootte te zitten. Klopt dat, of zie ik iets substantieels over het hoofd?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Frandroid schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:17:
[...]

Allereerst, bedankt voor je reactie! Ik ga echt liever niet voor een Acer, maar als een AMD processor goedkoper is, kan ik daar mijn zoektocht in ieder geval op afstellen.

Is een AMD processor even goed/krachtig als de i5 van de Lenovo die ik plaatste (ofwel; is er veel verschil tussen)?

En, wat vind je van de geplaatste Lenovo? Het verschil tussen de Lenovo en de laptops die je in de vergelijking hebt geplaatst, lijkt voornamelijk in de processor en de geheugengrootte te zitten. Klopt dat, of zie ik iets substantieels over het hoofd?
Nee, Jonas maakt een grapje :)

Opzich vind ik jouw Lenovo nog niet eens heel gek voor dat geld

[ Voor 4% gewijzigd door Switchie op 26-08-2017 21:21 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Frandroid
Switchie schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:18:
[...]

Nee, Jonas maakt een grapje :)

Opzich vind ik jouw Lenovo nog niet eens heel gek voor dat geld
Die ging dan voorbij aan deze leek ;-)

Ja? Misschien twijfel ik ook te veel, maar vind het altijd lastig om de knoop door te hakken bij wat duurdere producten.

• Chemie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-05 10:31
Frandroid schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:24:
[...]

Die ging dan voorbij aan deze leek ;-)

Ja? Misschien twijfel ik ook te veel, maar vind het altijd lastig om de knoop door te hakken bij wat duurdere producten.
Aangezien ik ook deze week mijn zoektocht ben gestart voor een leuke laptop voor school zal ik hier even wat aan toevoegen.

Een heel groot aantal medestudenten hebben al een Lenovo laptop. Zelf wat huiveriger vanwege de wat mindere naamsbekendheid, maar wat je voor deze prijs krijgt is echt wel goed.

Mijn eigen gevonden (exclusief die al afgevallen waren voor mijzelf):
Acer Aspire 3 A315-51-35WL - Mediamarkt €499 - i3-7100u 4GB RAM
Acer Aspire ES1-572-53EL - Mediamarkt €579 - i5-7200u, 256GB SSD, 6GB RAM

Wil je minder uitgeven dan is de Acer ook echt een goede laptop, reviews zijn er best lovend over.
Ook de accuduur zal daarvan wel wat beter zijn (zie ook review bij Mediamarkt ±8-10 uur accu).
Ik weet niet of je InDesign ermee kan draaien, maar de normale zaken voor school zeker wel.

Wil je net iets meer geheugen kan je voor de Acer gaan met de 256GB SSD

Tot een mede-tweaker de suggestie gaf voor de laptop bij Coolblue. Voor mij was de krachtigere processor en 4GB RAM de extra €50 waard bij Coolblue. Aangezien deze bij Coolblue (nooit geen problemen gehad, altijd top service) in de aanbieding was, toch deze uiteindelijk gekocht.

Het is altijd wat schipperen met wat je wilt, de specificaties en wat er beschikbaar is (aanbiedingen = meer laptop voor minder geld). Zelf had ik het liefste een kleinere laptop gehad vanwege het gewicht, maar dan zit je met mindere specificaties. Ik denk dat de Lenovo IdeaPad 320-15IKBN 80XL02NPMH bij Coolblue het meeste laptop voor je geld is. Mocht je er niet geheel tevreden over zijn heeft Coolblue 30 dagen gratis retour en daar doen ze ook echt totaal niet moeilijk over.

Het is en blijft een flinke uitgave dus logisch dat je twijfelt, dat deed ik zelf ook.
Kijk wat voor jouw belangrijk is en of een bepaald bedrag extra het wel of niet waard is.

Succes!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-11 15:49

KDL

Chemie schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:11:
[...]

Laptop bij Coolblue. ... de extra €50 waard bij Coolblue. Aangezien deze bij Coolblue (nooit geen problemen gehad, altijd top service) in de aanbieding was..

Ik denk dat de Lenovo IdeaPad 320-15IKBN 80XL02NPMH bij Coolblue het meeste laptop voor je geld is. Mocht je er niet geheel tevreden over zijn heeft Coolblue 30 dagen gratis retour en daar doen ze ook echt totaal niet moeilijk over.
Leuk geschreven, ook link met winkelnaam erin gelijk, klinkt bijna als reclame, wel leuke vondst, maar

Hoe presteert deze laptop met indesign?

Minimale specs lijken laag van indesign, maar ik merk dat niet elke laptop dit soepel kan draaien (ondanks de min.spec.)

Verder zou ik een eerder een laptop met ips scherm aanbevelen als er veel grafisch werk verricht gaat worden ermee

[ Voor 8% gewijzigd door KDL op 27-08-2017 00:57 ]

• Frandroid
KDL schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:49:
[...]

Leuk geschreven, ook link met winkelnaam erin gelijk, klinkt bijna als reclame, wel leuke vondst, maar

Hoe presteert deze laptop met indesign?

Minimale specs lijken laag van indesign, maar ik merk dat niet elke laptop dit soepel kan draaien (ondanks de min.spec.)

Verder zou ik een eerder een laptop met ips scherm aanbevelen als er veel grafisch werk verricht gaat worden ermee
Daar ben ik ook benieuwd naar, maar ik denk dat het wel los zal lopen. Ik zal er geen heftige, grafisch belastende projecten op moeten draaien. Het is enkel voor het maken van een soort "diashows" die dan op een monitor weergeven kunnen worden.
Chemie schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:11:
[...]

Aangezien ik ook deze week mijn zoektocht ben gestart voor een leuke laptop voor school zal ik hier even wat aan toevoegen.

Een heel groot aantal medestudenten hebben al een Lenovo laptop. Zelf wat huiveriger vanwege de wat mindere naamsbekendheid, maar wat je voor deze prijs krijgt is echt wel goed.

Mijn eigen gevonden (exclusief die al afgevallen waren voor mijzelf):
Acer Aspire 3 A315-51-35WL - Mediamarkt €499 - i3-7100u 4GB RAM
Acer Aspire ES1-572-53EL - Mediamarkt €579 - i5-7200u, 256GB SSD, 6GB RAM

Wil je minder uitgeven dan is de Acer ook echt een goede laptop, reviews zijn er best lovend over.
Ook de accuduur zal daarvan wel wat beter zijn (zie ook review bij Mediamarkt ±8-10 uur accu).
Ik weet niet of je InDesign ermee kan draaien, maar de normale zaken voor school zeker wel.

Wil je net iets meer geheugen kan je voor de Acer gaan met de 256GB SSD

Tot een mede-tweaker de suggestie gaf voor de laptop bij Coolblue. Voor mij was de krachtigere processor en 4GB RAM de extra €50 waard bij Coolblue. Aangezien deze bij Coolblue (nooit geen problemen gehad, altijd top service) in de aanbieding was, toch deze uiteindelijk gekocht.

Het is altijd wat schipperen met wat je wilt, de specificaties en wat er beschikbaar is (aanbiedingen = meer laptop voor minder geld). Zelf had ik het liefste een kleinere laptop gehad vanwege het gewicht, maar dan zit je met mindere specificaties. Ik denk dat de Lenovo IdeaPad 320-15IKBN 80XL02NPMH bij Coolblue het meeste laptop voor je geld is. Mocht je er niet geheel tevreden over zijn heeft Coolblue 30 dagen gratis retour en daar doen ze ook echt totaal niet moeilijk over.

Het is en blijft een flinke uitgave dus logisch dat je twijfelt, dat deed ik zelf ook.
Kijk wat voor jouw belangrijk is en of een bepaald bedrag extra het wel of niet waard is.

Succes!
Bedankt voor je bericht! Heel veel herkenning. Naar aanleiding hiervan heb ik hem net besteld :-)
Pagina: 1