Android TV voor 700-750 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinuspw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-02 08:50
Goedemiddag,

Binnenkort trek ik in mijn nieuwe huis en ik ga daarvoor een nieuwe TV kopen. Ik ben geïnteresseerd in Android TV vanwege meerdere redenen:
- Makkelijk casten vanaf mijn Samsung Galaxy smartphone
- Mogelijkheid tot installeren apps, waaronder Kodi etc.

Waarschijnlijk wil ik een 43"of 49" TV kopen, al vind ik dit een moeilijke beslissing. Ik kan niet goed inschatten wat het beste past. Binnenkort maar eens even de mediamarkt bezoeken. .

Met een budget tot ong. 700/750 euro kom je dan al snel uit bij Sony en Philips modellen.
https://tweakers.net/pric...-49pus6501-12-zilver.html
https://tweakers.net/pric...ia-kd-49xd7005-zwart.html
etc.

Hoe zijn ervaringen met Android TV, ik kon hier nog geen topic over vinden? Ik hoor dat de Philips software nogal vaak lag vertoont. Kunnen ervaringsdeskundigen hier meer over vertellen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies TB > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Je kunt het ook los trekken.
Een TV kopen zonder android TV. En een nvidia shield kopen. Scheelt wel in je budget. Maar geeft misschien ook wat meer vrijheid. De SoC's in een TV zijn niet altijd even super. En de shield kan je wel even goed mee vooruit (misschien een eerste gen op MP op de kop tikken).

Dan ben je ook vrijer in je TV keuze. En niet alleen tot sony of philips gelimiteerd.
(veel tv's kun je ook prima naar casten zonder android tv. Mijn TV kan ik ook prima youtube naar casten of mijn gehele telefoon via WiDi op de tv weergeven).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:40
Zelf heb ik de Sony KDL-55W805C en ik ben erg blij met Android TV. In mijn slaapkamer-tv, wat een stuk oudere Sony is, heb ik een Chromecast zitten, wat ook prima werkt, maar toch vind ik het erg fijn dat m'n nieuwe Sony-tv zelf Android TV heeft. Met de afstandsbediening alles kunnen bedienen is toch wel erg makkelijk.

Ik gebruik 'm voornamelijk voor Netflix en daarmee eigenlijk nooit problemen. Ook geen traagheid gemerkt. Eens in de zoveel tijd (elke 3 maanden ofzo) moet ik wel eens opnieuw verbinden met wifi, maar ik weet niet of dat per se aan m'n tv ligt. Al met al heel tevreden met Android TV en ik vind het zelf fijner werken dan een Chromecast.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinuspw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-02 08:50
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb een Raspberry Pi, maar het voordeel van de Android TV is juist dat je geen extra hardware nodig hebt. Daarom heb ik liever een Android TV dan een Nvidea Shield en ben ik geïnteresseerd in ervaringen daarmee.