Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wireless kaart vervangen acer laptop

Pagina: 1
Acties:

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-11 14:33
Ik heb deze acer laptop

Specificaties:
Acer Aspire 5741G
Intel Core i5 processor 430M
NVIDIA GeForce GT 320M
6GB MEM
640 GB HDD
Acer Nplify broadcom 802.11b/g/n

Ik heb voor deze Acer laptop een nieuwe Intel Wireless 7260 Wifi kaart gekocht, omdat de standaard broadcom kaart geen 5ghz ondersteund. Nu heb ik het volgende probleem de laptop valt tijdens het door de bios gaan zo maar uit. Hij is heel erg traag in de bios als ik al in de bios komt zonder dat hij uit zich zelf opnieuw op start. Ik heb deze wissel ook een keer bij een Asus laptop gedaan broadcom vervangen voor een Intel Wireless 7260 Wifi kaart dat werkte prima. Zet ik de broadcom uit de asus in de acer dan werkt de acer prima. Zit er een beperking op de bios van mijn acer laptop? Ik dacht dat alleen Lenovo dit had.Als er een beperking op zit is er dan een manier om de bios te hacken?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een HP laptop gehad, waarbij de BIOS een zgn whitelist had zodat alleen de door HP goedgekeurde hardware erin werkte. Toen ik daar de mini-pci wlan kaart vervangen had wilde hij ook niet booten, maar toen kreeg ik gewoon een melding dat er unsupported hardware aangetroffen was. Dus niet uitvallen of traag reageren.
Bij mij was het op te lossen door een gehackte BIOS versie te installeren (BIOS flashen).

Maar ik geloof niet dat Acer aan whitelisting doet, ik denk eerder dat je een bugje hebt, misschien dat een nieuwe bios dat wel oplost. Heb je de laatste bios versie op je laptop ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Egbert Jan
Ik heb de laatste bios erop staan

• Egbert Jan
Als hij door de bios heen is loopt hij vast tijdens het opstarten van Windows. qualcomm atheros wireless kaarten willen er wel in.