Beste Tweakers,
Mijn laptop begint het langzaamaan echt te begeven en het wordt tijd voor een nieuwe en frisse start. Ik heb de keuze gemaakt om een desktop samen te stellen omdat ik mijn laptop toch nergens mee naartoe nam.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral voor gamen, surfen, tekstverwerking enz. Waarschijnlijk zal die ook gebruikt worden voor studie/werk dus bijvoorbeeld Autocad of Revit (geen intensieve projecten). Qua games de standaard titels. Uitzondering is dat ik graag modded Minecraft (als FTB) kan spelen op fatsoenlijke FPS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst tussen de 1200 en 1300.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Speakers, muis, toetsenbord.
Verder heb ik al een Phanteks P400S Tempered glass aangeschaft.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na grondig gezocht te hebben kwam ik op de volgende build uit. Ik heb geprobeerd me zoveel mogelijk in te lezen en samen te stellen maar het kan zijn dat ik hier wat over het hoofd heb gezien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk dat ik nu voor Nvidia ga ondanks een scherm met freesync. Een RX 580 is niet te verkrijgen momenteel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee. Beetje toekomstbestendig, in hoeverre dat mogelijk is.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Is de build die ik in gedachten heb juist, zijn er op of aanmerkingen of zouden jullie heel iets anders doen/kiezen.
Heel erg bedankt alvast voor jullie feedback.
Mijn laptop begint het langzaamaan echt te begeven en het wordt tijd voor een nieuwe en frisse start. Ik heb de keuze gemaakt om een desktop samen te stellen omdat ik mijn laptop toch nergens mee naartoe nam.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral voor gamen, surfen, tekstverwerking enz. Waarschijnlijk zal die ook gebruikt worden voor studie/werk dus bijvoorbeeld Autocad of Revit (geen intensieve projecten). Qua games de standaard titels. Uitzondering is dat ik graag modded Minecraft (als FTB) kan spelen op fatsoenlijke FPS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst tussen de 1200 en 1300.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Speakers, muis, toetsenbord.
Verder heb ik al een Phanteks P400S Tempered glass aangeschaft.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na grondig gezocht te hebben kwam ik op de volgende build uit. Ik heb geprobeerd me zoveel mogelijk in te lezen en samen te stellen maar het kan zijn dat ik hier wat over het hoofd heb gezien.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 201,95 | € 201,95 |
| 1 | Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 | € 108,95 | € 108,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0) | € 314,- | € 314,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | LG 29UM58-P Zwart | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 149,95 | € 149,95 |
| 1 | Seasonic G-series 450 watt | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 148,95 | € 148,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.252,65 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk dat ik nu voor Nvidia ga ondanks een scherm met freesync. Een RX 580 is niet te verkrijgen momenteel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee. Beetje toekomstbestendig, in hoeverre dat mogelijk is.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Is de build die ik in gedachten heb juist, zijn er op of aanmerkingen of zouden jullie heel iets anders doen/kiezen.
Heel erg bedankt alvast voor jullie feedback.