Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht, thermostaatschakelaar.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11 12:15
Ik heb in een kast een kleine serverruimte gebouwd. In de deur een opening voor een ventilator en in het plafond gaten voor afvoer hete lucht.

Doorgaans blijft de algemene temperatuur in de kast laag genoeg om de ventilator niet te draaien (wat fijn is, want het ding maakt herrie), mede ook omdat ik een 'cold corridor' 'gehackt' heb door een doek op te hangen wat de hete afvoer lucht scheid van de koudere aanvoer.

Op warmere zomerdagen schiet af en toe de temperatuur te ver omhoog in de kast waardoor dingen oververhit dreigen te raken.

De meest simpele oplossing die het hele zooitje automatiseert zou een schakelsetje zijn met relais wat inschakelt zodra een ingestelde max temperatuur bereikt is en weer uitschakelt wanneer er een ondergrens bereikt is (zonder het 2e zou de ventilator waarschijnlijk aan en uit pingelen om steeds 1C te koelen)

Mijn vraag dan ook: zijn er dat soort setjes (relatief) kant en klaar in Nederland te vinden, bonus als het instellen enorm simpel is (draaien aan een schijfje waar de gewenste temperatuur ook af te lezen is).

Bij voorkeur kan het relais ook 230 schakelen, ik heb er nu een 12v fan hangen, maar kan die ook vervangen voor een zwaardere 230 fan uit een zonnebank.

too weird to live too rare to die

Alle reacties

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:31

basvn

Breezand - NHN

Snelle zoektocht levert dit op.

gezocht op thermostaat schakelaar.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• terror538
basvn schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:03:
Snelle zoektocht levert dit op.

gezocht op thermostaat schakelaar.
Die doet helaas het tegenovergestelde van wat ik wil ;) (is bedoeld een verwarming aan te sturen: zal dus aan staan totdat minimum temperatuur bereikt is, ipv aanslaan vanaf minimum temperatuur).

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hiermee kan dat kan ik uit eigen ervaring vertellen:
http://www.ebay.com/itm/401239651700

En hier kan je de handleiding vinden.

[ Voor 65% gewijzigd door Wolly op 25-08-2017 14:10 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik weet dat het Tweakers is en dat zelf doen ontzettend gaaf is maar; zoek jij niet gewoon een schakelschema van en/of heel goedkoop een airco?

Neem toch aan dat een portable airco een relais van een habbekrats aan boord heeft; die is vast wel bij de lokale loodgieter / ijzerboer te vinden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• terror538
MAX3400 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:13:
Ik weet dat het Tweakers is en dat zelf doen ontzettend gaaf is maar; zoek jij niet gewoon een schakelschema van en/of heel goedkoop een airco?

Neem toch aan dat een portable airco een relais van een habbekrats aan boord heeft; die is vast wel bij de lokale loodgieter / ijzerboer te vinden?
Een airco neemt ws teveel ruimte in beslag, gebruikt teveel stroom ik zou een nog groter gat moeten boren in het plafond voor de afvoer ;) (niet dat het uitmaakt, mijn flat gaat gesloopt worden)

De schakelstukken zouden natuurlijk wel prima zijn. ;)

Ondertussen ook wat op conrad gevonden, 15 euries. Wordt dan waarschijnlijk die of die van ebay :)

Pagina: 1