Interne HDD wordt na overzetten als RAW gezien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JariMighty
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-12-2025
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik een harde schijf overgezet van een oudere computer naar een nieuwere met modernere hardware. Helaas wordt de het bestandstype op de HDD nu als RAW gezien i.p.v. NTFS.

Met een externe USB-dock kan ik de HDD benaderen en in schijfbeheer de partities bekijken, deze zijn nog intact.

Mijn vraag
Bestaat er een manier om de desbetreffende partities om te zetten naar NTFS zonder de data die erop staat als verloren te beschouwen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
De HDD stond in de oude computer als IDE ingesteld zowel als op de nieuwe.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eerst kon ik de HDD niet zien met de recovery disk en ook niet in de BIOS. Dit is nogsteeds het geval. Ik heb meerdere SATA-aansluitingen met verschillen SATA-power en datakabels geprobeerd maar dit leidde tot geen resultaat.

Normaliter kom ik er altijd wel zelf uit en los ik zelf dingen op maar ik kom er nu even niet tot een oplossing.

Beste antwoord (via JariMighty op 28-08-2017 07:41)

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
Workaround:
- HD terugzetten in de oude computer en alle data overzetten naar een externe HD
- HD overzetten in de modernere computer, dezelfde partities aanmaken en de data terugzetten.

Ik mag toch hopen dat je in de modernere computer niet gaat opstarten van die HD!

Alle reacties

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:43

rdejongjr

Gnome

Was op het oude systeem bitlocker of een ander versleutel programma actief?

Acties:
  • Beste antwoord

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
Workaround:
- HD terugzetten in de oude computer en alle data overzetten naar een externe HD
- HD overzetten in de modernere computer, dezelfde partities aanmaken en de data terugzetten.

Ik mag toch hopen dat je in de modernere computer niet gaat opstarten van die HD!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je geen backup hebt zou ik niet gaan sleutelen aan de partities van die HDD, kans is aanwezig dat je alles kwijtraakt.

Het beste zou zijn om hem terug in die oude PC te hangen en de data over te zetten op een ander medium via netwerk/USB/2e harde schijf etc.

• JariMighty
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-12-2025
@firebird_1979 Nee, de HDD was niet beveiligd met BitLocker maar dit had wel een mogelijkheid tot het probleem kunnnen zijn.

@Renault en @firebird_1979 dit is inderdaad de mogelijke oplossing die bij mij ook naar voren kwam maar was hier nog vrij onzeker over.

Ik ga proberen om de HDD werkend te krijgen op de oudere computer. Kijken wat dit oplevert.