Webapplicatie verkopen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 962349

Topicstarter
Allen,

Ik heb enkele jaren geleden in een vlaag van verveling een webapplicatie laten ontwikkelen.
De webapplicatie was bedoeld om de gebruikers eenvoudig lastenboeken te laten opstellen, aanpassen en beheren.
Het project is klaar om externen te laten testen en gebruiken, maar dit is niet gebeurd.

We hebben wel enkele architecten bezocht die enthousiast waren over het project omdat dit voor hen een tijdswinst kon betekenen gezien momenteel alles in word wordt geknipt en geplakt, terwijl in de applicatie geselecteerde artikels uit de database achter elkaar worden geplakt.

Ik had de website op een hosting-site staan, maar heb die offline gehaald gezien het project on hold werd gezet.
Nu heb ik momenteel geen tijd om hier verder tijd in te steken, maar er is toch wel al een aanzienlijk bedrag gespendeerd aan deze webapplicatie.

Ik denk eraan om deze eventueel te verkopen, maar weet niet goed waar en hoe.
Heeft er iemand hier soms ervaring mee of tips op welke manier dit zou kunnen aangepakt worden?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:43

Detmer

Professioneel prutser

Je zou via een website zoals sitedeals.nl of Flippa.com kunnen kijken. Als ik het zo lees is het echter een webapplicatie voor een hele specifieke doelgroep. Wellicht kun je iemand in die doelgroep of een bedrijf die reeds levert aan deze doelgroep benaderen?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een applicatie zonder klanten is eigenlijk niets waard. Waarom zou ik daar geld voor betalen als ik het ook op m’n eigen manier kan laten ontwikkelen, volgens de laatste web standaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Als ik het goed begrijp is de webapplicatie dus ook nooit getest? Wat doe je dan als blijkt dat deze toch niet naar behoren werkt of dat er bepaalde zaken missen. Garantie tot aan de deur?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Bigs schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:38:
Waarom zou ik daar geld voor betalen als ik het ook op m’n eigen manier kan laten ontwikkelen, volgens de laatste web standaarden?
Wat weerhoudt de BAM ervan om de broncode te kopen om zo tijdswinst te behalen in de (door)ontwikkeling?

Je moet bij verkoop wel donders goed opletten welke informatie je prijs geeft, anders gebruiken ze die informatie om alsnog hun eigen project te starten.
Anoniem: 962349 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:28:
maar er is toch wel al een aanzienlijk bedrag gespendeerd aan deze webapplicatie.
Dit is speculatief. Voor de één is "aanzienlijk" € 5.000 en voor een ander is dat € 5.000.000

[ Voor 40% gewijzigd door DJMaze op 25-08-2017 14:49 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DJMaze schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:41:
[...]

Wat weerhoudt de BAM ervan om de broncode te kopen om zo tijdswinst te behalen in de (door)ontwikkeling?

[...]
De code is niet recentelijk geschreven en waarschijnlijk sindsdien niet onderhouden. Als BAM ermee naar een nieuwe ontwikkelaar stapt is de kans groot dat die aanstuurt op een rewrite volgens hun eigen normen. Zoals je zelf al aangeeft is het concept meer waard dan de code en de vraag is maar hoe uniek het concept is.
Pagina: 1