Werk C# Voor Meer Verdieping

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zou graag meer verdieping vinden in het programmeren in de taal C#. Op dit moment kan ik al een redelijk programmaatje maken en ben ook in mijn vrije tijd bezig met het werken aan een spel. Echter zou ik later graag gaan studeren voor een Applicatie Ontwikkelaar / Software Developer in de taal C#. Maar doordat ik geen ervaring heb met de software benodigdheden van een bedrijf heb ik het gevoel dat ik niet verder kan groeien met mijn kennis op het gebied dat ik later wil gaan studeren.

Ik heb geprobeerd om als freelancer aan de slag te gaan, echter vind ik het daarbij erg lastig om een taak te vinden dat met het maken van software te maken heeft. Het meeste is (naar wat ik heb gemerkt) het bouwen van websites en het maken van grafische ontwerpen. En hoewel ik dit ook leuk vind om te doen in mijn vrije tijd, heb ik het gevoel dat ik dit later niet wil doen als baan. En vandaar mijn vraag, weten jullie een plek waarop ik wel in deze sector verder kan.

Ik zou ook graag duidelijk maken dat ik niet betaald werk zoek, (als dit kan zou het natuurlijk niet gek zijn ;) ) mijn zoektocht gaat namelijk naar het uitbreiden van kennis en indien mogelijk het uitbreiden van mijn CV.

Ik hoop dat jullie iets voor mij kunnen betekenen.

Met vriendelijke groeten, Quinten (een 15 jarige (zelf geleerde) C# "programmeur")

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-08-2017 14:36)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als je niet per se betaald werk zoekt voor erbij, is bijdragen aan open source projecten wellicht een optie? Staat ook goed op je CV :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat is de vervolgopleiding die je wil gaan volgen en op welk niveau? Ik denk dat je tijdens je vervolgopleiding namelijk enorm veel andere talen kunt gaan leren en vanaf daar steeds meer bijleren.

De vraag over c# leren is hier op GoT al redelijk vaak gesteld:
https://gathering.tweaker...d[]=14&keyword=c%23+leren

Heb je daar ook al enige input uit kunnen halen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als je niet per se betaald werk zoekt voor erbij, is bijdragen aan open source projecten wellicht een optie? Staat ook goed op je CV :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Outerspace Ik wil de vervolg opleiding Applicatie Ontwikkeling gaan volgen op het niveau MBO. Op het moment doe ik Vmbo. Wat betreft het leren van C#, heb ik al aardig wat geleerd van de taal zelf, echter wil ik wat meer uit de praktijk gaan leren.

@Cloud De open source projecten lijken mij wel een interessant idee, alleen weet ik niet zo goed hoe ik daar aan mee moet doen. Bedoel je hiermee GitHub?

Zou ik dit onder werkervaring moeten zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Verwijderd
GitHub is wel zo'n beetje wel de grootste. Verder zijn er sites waarmee je een beetje kunt zoeken naar open source projecten die hulp zoeken, zie bijvoorbeeld deze lijst.

Bijdragen aan open source is niet echt werkervaring (denk ik?) maar uiteraard wel ervaring, als je begrijpt wat ik bedoel :) Het is dan niet alleen goed om echt code bij te dragen maar vooral het lezen van de code dit soort projecten is al nuttig. Ze zullen niet altijd het beste voorbeeld geven maar als je meer wilt weten over code in de praktijk dan is dat een goede plaats om te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Outerspace @Cloud Allebei hel erg bedankt voor jullie reacties. En ik ga het Open Sourcen is proberen.

Groeten, Quinten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43

mulder

ik spuug op het trottoir

oogjes open, snaveltjes dicht

Pagina: 1