Novell en Windows Network - automatisch zoeken ?!?

Pagina: 1
Acties:

• Harm_Genius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10-2025
Hullup !!

Ik heb :
een thuisnetwerk - Windows Network, incl. hub en coax - werkt 100% (win2k Advanced Server)
en ik heb een laptop van het werk met een Novell Client. (win98)

Nu wil ik dat wanneer ik de laptop aan de hub plug de netwerk instellingen automatisch worden overgenomen. Ik moet nu steeds een IP aanpassing doen en de pc rebooten en dan op mijn thuis Microsoft Netwerk aanmelden...

Kan dit sneller?? met een proggie / instelling ???

assumption is the mother of all fuck ups

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DHCP gebruiken ??

• Harm_Genius
Misschien een stomme vraag ... wat doet DHCP nou precies?

en werkt het ook met Novell?

(DHCP op de server of op de laptop?)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DHCP is dynamic host configuration protocol |:( en jij draait win2k advanced server. Anyway, die wijst een IP adres en DNS etc toe aan de client kan je draaien op je server. Heb je in ieder geval een IP. DHCP zal vast ook wel in Novell zitten.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
hangt allemaal van de novell versie af, ik denk dat je novell 5.x of hoger gebruikt (omdat je ip moet veranderen, dan zit er inderdaad ook in novell 5 wel een dhcp server, maarja of de sysbeheerder dit goed aan de gang heeft weten te krijgen, tja das een vraag.....

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

idd DHCP en DNS zitten ook in Novell Netware. (ik geloof vanaf versie 4.x) Maar dat is geen garantie dat het geïnstalleerd is bij hem op zijn werk. Als ze dat hadden zou DHCP en dynamisch DNS al wel aanstaan op zijn laptop.

Verwijderd

Is een superprogje voor. Heet netswitcher en daar kun je per netwerk al je settings opgeven. Als je op shutdown klikt krijg je de optie op welk netwerk je als volgende wilt inloggen. Maja, het blijft windows, dus je zit aan dat rebooten vast. Netswitcher neemt in elk geval een hoop ellende weg en kost geen drol

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Misschien staat dhcp wel aan op zn lap, en moet hij het thuis steeds uitzetten :D

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Harm_Genius
Thankz voor NetSwitch !!!

Werkt perfect !

:+

Verwijderd

Yup, don't leave home without it *D

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online