Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:56

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Mijn vraag

Weet er iemand hoe ik de taalvoorkeur in de Google Play Store kan aanpassen?

Ik vermoed dat dit gebaseerd is op mijn locatie (België) maar ik ben die belachelijke vertalingen van Engelse teksten naar een soort Nederlands dat met google translate vertaald werd en echt nergens op slaat, beu en prefereer dan gewoon alles in het originele Engels te lezen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Android 7.0 Nougat
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Instellingenmenu van de Play Store: niks te vinden i.v.m. taalvoorkeur.
- "taalvoorkeuren Google Play Store" intikken in google, vind een overvloed aan informatie om o.a. mijn locatie aan te passen maar dat is niet wat ik zoek, ik wil m'n locatie op België laten staan maar wil gewoon alles in het Engels i.p.v. iets dat van ver op NL moet lijken.
- dit forum, misschien heb ik niet lang genoeg gezocht maar ook hier niet echt een antwoord gevonden.

Dank bij voorbaat... _/-\o_

Beste antwoord (via PinusRigida op 25-08-2017 11:27)

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:56

TommieW

Numa numa.

Ik heb mijn systeemtaal op "English (United States)" staan en mijn Play Store is geheel in het Engels. Daarom vermoed ik dus dat de Play Store gewoon de systeemtaal overneemt.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Ik heb mijn systeemtaal op "English (United States)" staan en mijn Play Store is geheel in het Engels. Daarom vermoed ik dus dat de Play Store gewoon de systeemtaal overneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Dat is ook een hele goede. Die staat bij mij op Engels (UK), dus dat zou inderdaad ook een mogelijkheid kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Als het goed is kan je gewoon de systeemtaal veranderen. Wat mij betreft is dat ook een hele grote hulp als je voor issues zoekt, dus ik zou dat adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Bedankt, maar heeft het wijzigen van mijn systeemtaal dan geen invloed op andere dingen, zoals voorspellingen tijdens het typen van SMS, Email etc...? Zodat ik plots niet constant Engelse woorden voorspeld krijg wanneer het NL moet zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
PinusRigida schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:54:
Bedankt, maar heeft het wijzigen van mijn systeemtaal dan geen invloed op andere dingen, zoals voorspellingen tijdens het typen van SMS, Email etc...? Zodat ik plots niet constant Engelse woorden voorspeld krijg wanneer het NL moet zijn?
Niet dat ik weet. SwiftKey en GBoard kan je zelf aanpassen welke taal je voorspellingen in wil hebben. Ik geloof dat de meeste toetsenborden dat wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Stoelpoot schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:03:
[...]

Niet dat ik weet. SwiftKey en GBoard kan je zelf aanpassen welke taal je voorspellingen in wil hebben. Ik geloof dat de meeste toetsenborden dat wel hebben.
Okay bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Topicstarter
Ik heb dit nu gedaan... op de PC staat m'n google-account dus in het Engels...

Maar op de smartphone (is ondertussen al eens heropgestart) blijft die Play-store in het NL...

update: heb nog even mijn google-accounts gesynchroniseerd op smartphone, voorkeurstaal staat in het Engels, maar die Playstore blijft terugkomen met z'n scheve vertalingen naar het pseudoNederlands...

Heb nu dus systeemtaal van het toestel naar het Engels gezet en dat biedt idd. een oplossing aan...
Nu is het aan mij om gewoon te worden dat nu àlles in m'n telefoon in het Engels staat... weet nog niet zeker of ik het zo wil houden... :S

Toch bedankt

[ Voor 38% gewijzigd door PinusRigida op 25-08-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Heb je nu tenminste ook meteen Google assistent, als je toch op Engels staat...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Pagina: 1