Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bijzonder vreemd USB probleem met Windows 10

Pagina: 1
Acties:

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:37
Sinds korte tijd heb ik het probleem dat mijn Windows 10 desktop geen enkel nieuw USB device meer accepteert. Echter bestaande USB devices werken prima.

Zomaar wat bestaande devices die herkend worden: USB Drives, TomTom Via 135, Olympus Pen Camera, Xiaomi Phone en zo nog het een en ander.

Alle nieuwe devices geven "USB Device not recognized" en een Device Descriptor Request Failed.

Drivers zijn geupdate, herstelpunten teruggezet, alle USB devices en Hubs weggegooid en teruggezet. Niets, maar dan ook niets lijkt te helpen.

Systeem:

Intel Core I7-6700 met 12GB intern en GTX-960 videokaart op een HP Odense motherboard. Windows 10 1703. Niets bijzonders dus.

Kortom, herkend iemand dit probleem? Wat kan ik nog doen, behalve helemaal bij scratch beginnen?

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:36

Joran

<3 natalee

Doet hij hetzelfde buiten windows om? (Dus stop er een storage device in, ga naar je bios/uefi boot menu, zie je daar de volledige naam van het apparaat?)

Als je een extra gebruiker aanmaakt en het daarin probeert, wat gebeurt er dan?

Als je de hardware-ids bekijkt van een "unknown device", zie je dan wel een geldig VID en PID? (Of staat er USB\UNKNOWN?)

Send me your gameboys

• Loolee
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-11 04:55
Even kort gegoogled en daar kwam dit uit:
Method 1: Remove the Power Supply

This method will fix the problem if the problem is caused by Power Supply.

1. Remove the Power Supply plug from PC.

2. Restart the PC and connect the device to the USB port.

3. After that, plug in the Power Supply.
Heb je dit al geprobeerd?

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:36

Joran

<3 natalee

Loolee schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:13:
Even kort gegoogled en daar kwam dit uit:
Oftewel, deze pagina

Send me your gameboys

• delpit
BIOS kan ik nog eens even nakijken. De andere adviezen heb ik allemaal al geprobeerd. Hinderlijk probleem

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
http://www.online-tech-ti...sb-device-not-recognized/

Een mooi stappenplan van te proberen mogelijke oplossingen.

• delpit
Letterlijk alles geprobeerd uit dat stappenplan. Twee keer op het punt gekomen van "oh shit" nou doen mijn keyboard/muis het ook niet meer, maar het helpt niet. Bekende USB devices werken als een zonnetje, nieuwe USB devices geven zonder uitzondering foutmeldingen.

Juist omdat de meeste USB devices wel werken geloof ik er niets van dat het een hardwareprobleem is. Het meest irritante is dat ik eigenlijk nergens mijn specifieke probleem kan terugvinden.
Pagina: 1