Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo allemaal, bedankt voor jullie aandacht. Ik heb sinds gisteren een issue met het spelen van grafisch wat zwaardere games. (Ik zeg het er maar even bij, sinds gisteren ook een nieuwe monitor, echter als ik deze niet aansluit blijf ik het probleem houden. In mijn optiek geeft dit niets met het probleem te maken.) Zodra ik een game in ga, sluit windows de game af met de melding dat het systeem te weinig geheugen zou hebben. Er zijn echter ook games die prima werken. In dat opzicht heb ik het idee dat het een software matig probleem zou moeten zijn. Echter weet ik niet meer wat een goede volgende stap zou zijn. Ik heb windows nog niet opnieuw geïnstalleerd, ik zie dat meer als een laatste redmiddel. Lees hieronder verder welke stappen ik zelf al gezet heb.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Games die na een paar seconden uitvallen:
PUBG
Miscreated

Games die ik prima kan spelen:
The escapist 2
League of legends.
Videokaart: MSI GTX 970 4G

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gisteren kreeg ik 1 keer een foutmelding die gerelateerd is op het .NET framework. Ik ben gisteren 4 uur bezig geweest om er achter te komen of .NET goed werkten. Het programma staat namelijke niet in mijn software lijst. Echter is via het menu optionelfeatures.exe wel te zien dat deze geïnstalleerd is. Ook als ik de repair tools en update tools van microsoft gebruik zien zij geen issue. Heb zelfs via CMD al de check gedaan om te zien of er iets mis is met de microsoft software en deze test heeft ook niets uitgemaakt.

Heeft een van jullie een idee waar dit aan zou kunnen liggen en wat ik kan doen om de issue mogelijk op te lossen.

Bedankt nogmaals!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 20:12

Nemesizz

Untouchable

Wat zijn de rest van de specificaties van je PC? (belangrijk te melden, sommige moederborden hebben bijvoorbeeld een Killer netwerkchip, die dingen zijn berucht om memoryleaks in de software, waardoor je hele geheugen langzaam vol loopt).

Staat in Msconfig wel de volle RAM? of is dat gelimiteerd? (heb PC's gezien waar er op een of andere manier handmatig een limiet van bijv 2GB werd ingesteld....).

En als je bij taakbeheer > prestaties kijkt, hoeveel RAM is er daadwerkelijk in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Hoeveel werkgeheugen heb je?

Staat je pagefile uit?

[ Voor 42% gewijzigd door warhamstr op 25-08-2017 10:37 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:33:
Wat zijn de rest van de specificaties van je PC? (belangrijk te melden, sommige moederborden hebben bijvoorbeeld een Killer netwerkchip, die dingen zijn berucht om memoryleaks in de software, waardoor je hele geheugen langzaam vol loopt).
(Dit ga ik vanavond voor je beantwoorden, ben aan het werk op dit moment)

Staat in Msconfig wel de volle RAM? of is dat gelimiteerd? (heb PC's gezien waar er op een of andere manier handmatig een limiet van bijv 2GB werd ingesteld....).
(Dit heb ik gecheckt, alles staat hierin goed. )

En als je bij taakbeheer > prestaties kijkt, hoeveel RAM is er daadwerkelijk in gebruik?
Op het moment van crashen 75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
warhamstr schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:36:
Hoeveel werkgeheugen heb je?
8 gig
Staat je pagefile uit?
Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Zet pagefile dan maar weer aan.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 08:53
warhamstr schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:03:
[...]

Zet pagefile dan maar weer aan.
Dit.

Spellen als the escapist and league of legends hebben nauwelijk RAM nodig.
(Ongeoptimaliseerde early access) games als PUBG en Miscreated gebruiken al snel de max van je 8GB, zeker als er memory leaks in die spellen zitten (wat extreem waarschijnlijk is). Steeds meer spellen gaan de limiet van je 8GB halen, en bedenk dat windows zelf ook nog geheugen vreet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost, nooit gedacht dat dit geheugen problemen zou kunnen geven!
Weer wat geleerd vandaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wellicht is het tijd om geheugen bij te prikken of te upgraden.

Als je interne RAM volloopt wordt je pagefile gebruikt om tijdelijk wat van je gebruikte geheugen op disk op te slaan. En een disk (of zelfs SSD) is vele malen langzamer dan RAM geheugen, en dit betekent dus dat je PC er een stuk langzamer van wordt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1