Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 13:35
Hallo allemaal,

Ik al meerdere topics over onderstaand probleem doorgenomen, maar kan nog niet echt een bevredigend antwoord vinden. Ook Ziggo heeft me niet kunnen helpen. Ik zit met onderstaand probleem, en aangezien jullie geweldig zijn moet dat op te lossen zijn :P

Ik heb thuis internet van Ziggo, via de Connect Box. Het draadloos signaal is echter zo stabiel als een rietje, dus ik wilde mijn eigen router (Archer C7, v1.0) graag weer in dienst nemen als router. Hiervoor heb ik Ziggo gevraagd om de modem in de bridge-modus te zetten. Router heb ik (WAN-poort) aangesloten op de LAN1 poort van de modem.

Resultaat is nu echter dat ik wél internet heb als ik een computer rechtstreeks op de LAN1-poort van de modem aansluit, maar géén internet heb wanneer ik de router aan de modem koppel en dan de computer koppel. Ook draadloos krijg ik geen internet-signaal, maar wel verbinding met de Archer. De DHCP-server van de router staat aan, hij staat verder ingesteld op dynamic IP.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Modem aan en uit gezet
- Router aan en uit gezet
- Router terug gezet naar fabrieksinstellingen.

Wat ik zelf vermoed (maar wellicht is dat helemaal geen onderdeel van het probleem):
Als ik kijk op de instellingen van de router, dan zie ik dat IP-adres, DNS-server, etc allemaal op 0.0.0.0 staan. Ik zou verwachten dat ik daar iets anders zou moeten zien, maar misschien is dat het probleem wel niet. Moet ik mijn router instellen binnen het IP-bereik van de modem (192.168.178.xx) of zou dat automatisch moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 19:22
Je router zoizo een fabrieksreset geven en aansluiten op het modem, en dan laten staan,

Kan best zijn dat het mac adress van je router geregistreert moet worden bij ziggo als "nieuw" (voorheen was dat je connect box)

En dat kan best even duren, dus gewoon aan laten staan.... En niks aan doen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

445033

In deze volgorde opstarten. Modem 20 seconden uit (lees echt stroom eraf), dan weer aan, waarbij je router uitstaat. Zodra modem opgestart is en online is, dan pas je router aanzetten. Zodra router opgestart is, dan pas externe apparaten opstarten. Zou gewoon moeten werken.

[ Voor 4% gewijzigd door 445033 op 25-08-2017 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Top, ik ga het proberen. Wellicht toch te ongeduldig geweest....

Was wel fijn geweest als Ziggo dat er heel expliciet bij vermeld. Aan de andere kant zijn ze dat natuurlijk niet verplicht, want de modem werkt verder gewoon (snap ik dan ook wel weer...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 14:13
Ik heb ooit van een medewerker van ziggo gehoord dat je je modem 5 minuten uit moet zetten met een eigen router. Sindsdien hanteer ik dat en het lijkt te werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_schrijver
Ik kan natuurlijk altijd voor de zekerheid kiezen voor 5 minuten, daar zal de situatie niet anders van worden denk ik :) Ik heb al ook contact gehad via het Ziggo-forum, en die stellen iets soortgelijks voor:
1) Router loskoppelen van modem
2) Ziggo de modem in bridge laten zetten.
3) Modem uitschakelen, en vervolgens weer inschakelen
4) Wachten totdat modem volledig is opgestart
5) Router (WAN-poort) aan modem koppelen (op LAN1)
6) Router aanzetten
7) Wachten tot router volledig is opgestart
8 ) Lan-kabels naar computers etc aan router koppelen
9) Apparatuur (computers) opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Na het in bridge mode zetten met het apparaat herstart worden pas als alle lampjes groen zijn dan kun je de router aansluiten.
Als ik kijk op de instellingen van de router, dan zie ik dat IP-adres, DNS-server, etc allemaal op 0.0.0.0 staan. Ik zou verwachten dat ik daar iets anders zou moeten zien
De stappen die je uitvoert zijn op zich wel goed maar wissel die netwerkkabels eens om. Ik vermoed dat de kabel die nu tussen de router zit en het modem van Ziggo niet goed is.
Je zou namelijk met jouw instellingen gewoon een IP adres moeten krijgen in je router. Misschien gebruik je een andere kabel bij je router?

En ik zou ook alvast een een nieuwe firmware installeren en dan een fabriekreset. Weet je zeker dat je gelijk weer bij bent.

[ Voor 9% gewijzigd door Frostbite op 25-08-2017 11:12 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
De kabel zou gewoon prima moeten zijn, die heeft het in de eerdere opstelling (zonder tussenkomst van router en de modem gewoon als "router" ingesteld) altijd goed gedaan. Dit is ook een standaard UTP-kabel met voorgemonteerde aansluitingen. Maar goed, mocht bovenstaande niet werken, dan zal ik dat zeker eens proberen. Je weet het natuurlijk nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06
Overigens was er nog een andere optie: Ziggo modem blijven gebruiken als router en je extra router herconfigureren en gebruiken puur als access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
Goed, laatste update:
Afgelopen zaterdag weer geprobeerd om het internet aan de gang te krijgen met de modem in de bridge stand. Modem gereset, toen pas router eraan gehangen, toen de computer. En voorwaar: Internet!
Helaas, geen draadloos internet. Alles geprobeerd, maar dat was niet stabiel aan de gang te krijgen. Er waren momenten dat ik even verbinding had, maar dat viel ook zo weer weg. Signaal was stabiel, maar verbinding met internet niet.
Toen maar weer Ziggo gebeld om het terug te zetten en nu de router ingezet als accesspoint. En zo werkte het draadloze signaal natuurlijk prima....

Iemand enig idee hoe het mogelijk is dat ik via mijn router wel bedraad signaal heb maar geen draadloos signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen draadloos signaal (layer 1, de fysieke radio) of geen draadloze internetverbinding (layer 3, routering naar het internet)?

Op basis van de informatie die je geeft kan ik iig geen eenduidig antwoord geven. Het zou zo simpel kunnen zijn als toevallig een slechte kanaalkeuze door auto channel select bij die boot van de C7, of zo ingewikkeld als IP conflicts. Ging het alleen over de 2.4GHz of heb je ook getest (en zelfde problemen gezien) bij 5GHz?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1