Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

url/web history

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
Heeft er iemand ervaring met het opzetten van een systeem dat alle bezochte web/url/links history in een LAN kan bijhouden, zowel voor workstations/laptops als voor smartphones/tablets?

Ik heb al zitten kijken naar prtg en splunk maar die niet echt wat de klant wilt.

op dit moment staat er een cisco/linksys router, een aanpassing aan het apparatuur zou geen probleem mogen zijn voor.

Alle reacties

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:22

TommieW

Numa numa.

Zijn de apparaten in jullie beheer, of hebben we het hier over een BYOD situatie?

[ Voor 5% gewijzigd door TommieW op 25-08-2017 09:26 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

JustSys schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:24:
Heeft er iemand ervaring met het opzetten van een systeem dat alle bezochte web/url/links history in een LAN kan bijhouden, zowel voor workstations/laptops als voor smartphones/tablets?

Ik heb al zitten kijken naar prtg en splunk maar die niet echt wat de klant wilt.

op dit moment staat er een cisco/linksys router, een aanpassing aan het apparatuur zou geen probleem mogen zijn voor.
Ik denk dat je dan naar proxyservers moet kijken.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er zijn legio mogelijkheden, doordat je als eis stelt dat ook WiFi apparatuur gemonitord moet worden, kan je niet anders dan een apparaat er tussen te plaatsen (tussen LAN en router/firewall in) of de router/firewall vervangen.

Hierbij kan je denken aan, Sophos UTM als oplossing bijvoorbeeld; deze kan mooie rapportages maken, firewall, proxy etc..

Je kan het eventueel koppelen aan een AD en per device type SSO instellen (aan / uit)

Hoe groot is deze omgeving?

/edit ik roep "kan niet anders" vanwege de simpele reden dat je geen zin hebt om al die devices te moeten gaan instellen met een proxy server.

Verder kan je ook Netflow instellen, als die router het kan en deze naar PRTG sturen. (of een span poort) zo zie je al het type verkeer voorbij komen (moet zeggen dat ik PRTG te weinig vindt weergeven, althans, niet echt super duidelijk_

[ Voor 29% gewijzigd door Vorkie op 25-08-2017 09:31 ]

Verwijderd

Weet jij wel hoeveel websites er "opgevraagd" worden per PC? Als jij naar bijvoorbeeld telegraaf.nl of nu.nl surft. Wat denk je hoeveel URL's er opgevraag worden als jij op Enter drukt?

Denk je dat er maar één site geladen wordt?

Ik zal je uit de droom helpen. Er zullen HEEL veel extra URL's opgevraagd worden. Met name voor al die reclame's, like buttons van facebook etc...

Ga jij AL deze URL's ook loggen? Kan jij een onderscheid maken tussen "echte" sites, en reclame URL's?